Råttagility!
Jag hittar ingen tråd om agility för råttor!
Jag är nyfiken på detta så är det någon som kan mer om detta är ni/du välkommen att skriva!
ENBART AGILITY I DENNA TRÅD TACK!
Lite historik: Under början av nittiotalet tyckte jag att SRS utställningar inte passade sällskapsråttor till 100 % och försökte få till någon tävlingsform där råttan kommer till sin fulla rätt med sin ägare. SRS gillade inte riktigt mina planer, men bad mig utveckla saken. 1995 tog jag med några hemmagjorda hinder a la hundagilityhinder fast i miniatyr till en råttutställning i Alvik som underhållning och lek under väntan - tråkig tid på utställning. Det blev populärt och jag anordnade sedan regelbundna drive-in agilitytävlingar. Samma år började även TRV - Tamråttans Vänner (en klubb som fanns några år) - med agilitytävlingar.
Det tog något år innan agilityn slog igenom och SRS vågade satsa på den. Idag, sedan ett par år tillbaka, anordnas agility alltid i samband med råttutställning. Tyvärr måste man vara medlem i SRS för att få tävla - vilket jag tycker är himla synd.
Grodan är det du som har kommit på och startat rått agillityn från första början?
:D

Grodan har startat de flesta braiga grejer för råttor i detta lilla land:)

grodan är allas stora idol…. :)

du får gärna ge lite tips.. :)
enbart agility i denna tråd å så ballar hon ur själv…
#3 nope! inte råttor-ifokus (och en mängd andra saker) det har Bima startat!
#4 nu skräms du faktiskt

det är bara för att jag är farlig :P
Ballar jag ur?? Det var ju en fråga om du hade startat och kommit på agillityn själv? det handlar om agilliyty! Men fick inget svar!
en fråga nu kankse jag är fräck men om grodan kom på det där i börjn av nittio talet borde hon vara över 100 år? :S

#1 - ÄR DET SANT?

Nittiotalet brukar även perioden 1990-1999 kallas. :)
#11 fast det står ju i början av nittiotalet det tar jag inte att det är 1990-1999 utan typ 1920 :S
De du menar e början av nittonhundratalet.
så här så här skrev grodan Lite historik: Under början av nittiotalet tyckte jag att SRS
det tar jag inte som hon menar runt 1990 utan typ 1920 alltså måste hon ju vara närmare 100 :S

#14: Som Ladyinred skrev skulle Grodan isåfall skrivit Nittonhundra talet, det finns inget nittio i 1920 ju. :) Alltså är det helt korrekt att skriva nittiotalet som då syftar på persioden 1990-1999, alla år som är nittio-nånting. Du tror väl inte att sjuttiotalet var för för 300 år sedan?
#15 jaha åhh förlåt mig så dum jag är:P ja då förstår jag haha åhhh :P