Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 884 ggr
idaleck
0

aspflis??!

Suck. Vart 17 får man tag i aspflis? Vet att PWSS har, men finns det inga andra ställen kring stockholm/täby/arninge/norrtälje typ??
Snart går jag ut och hugger ett eget träd….

KickanW
0

Det är otroligt svårt. Ett tips är att be affären beställa in. De flesta grossister har aspflis men affärerna väljer bara att inte beställa… Så om du ber om det är det mycket möjligt att de kan beställa in, antingen bara till dig eller allmänt.

Bullerbytjejen
0

hihi jag visste väl att du skulle svara kickan :-P

KickanW
0

Vad antyder du? :P

Bullerbytjejen
0

att du gillar asp xD

idaleck
0

jag har pratar med norrtälje zoo som direkt försökte sälja på mig all pet pine som var såååå bra och det luktade ingenting bland deras hundratals möss och blablabla…hur som så skulle hon kolla om de kunde få tag i aspflis men har inte hört ett ljud efter det…hon kanske kände sig dissad.. så jag tänkte därför kolla runt lite :D

KickanW
0

Jag vet, blir så irriterad på det där. När försäljarna börjar berätta vad man ska köpa osv. när man inte ens frågat. Jag vill ha det jag ber om, inte få en föreläsning om vad som är bäst för mina djur :/

idaleck
0

Ja men precis så kände jag med! här ringer jag och frågar om en SPECIFIK vara och så börjar hon snacka om nåt helt annat. shit vad jag lackade.. Det var inte direkt så att jag frågade "heeej vad tycker du jag ska ha till mina råttor du som har djuraffär och vet bääääst?"  grrrrr…så sur!

zickan
0

haninge zoo har och kan även beställa in om man pratar med alex, kattis eller mell som står där. De är vettiga och har oftast grejerna hemma inom en vecka. tror de beställer på söndagar och det kommer på onsdag kvällar.

Pga dödsfall vet jag inte om sofos pets på medborgarplatsen är öppen men de brukar man kunna be beställa hem det man vill ha.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

dorkey
0

Jag frågade Arken, men de kunde bara beställa in typ tjugokilossäckar eller nåt sånt. Hur mycket går det på ungefär?

zickan
0

#9 jag kan kolla upp det i morgon vad en sådan säck ligger på i utpris. sthlm zoon är dyrar än andra har jag märkt

Grodan
0

#0 Scanbur är det företaget aspfliset kommer från i Sverige. De har kontoret i Sollentuna. Men du får inte komma och köpa enbart en säck… Pris per säck 165 kr

PWSS säljer säckar med aspflis, som de i sin tur köpt av Scanbur, för 350 kr.

Jag kan sälja någon säck med aspflis, från Scanbur, för 200 kr.

Zoobutiker kan beställa in aspspån via grossist. Det mest kända märket är Kaytee, men jag har hört att det har gått upp supermycket i pris nu.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

idaleck
0

Vart bor du grodan ? :)

KAGE
0

Finns det inte på typ sågverk och shit då?

/Karoline.

idaleck
0

inte många som sågar i asp tyvärr :P Bad sambon kolla det på sitt jobb men han hitta inget..

KAGE
0

Ah :/
Kan man inte kontakta grossisten då? Och typ göra en namninslamlig om att göra mindre säckar än 20 kg? Eller billigare? Elelr nåt?

/Karoline.

KAGE
0

Gav välling till dom nu! Första gången. GISSA om hon älskade det! Hon kunde inte ens hålla ögonen öppna :'D

/Karoline.

zickan
0

hum.. haninge har inte asp flis på sina listor men de kan beställa hem alspån på 25l 119:- och 100l 295. alspån har de oftast hemma i 25l påsar

UpptagetNamn
0

PWSS tycker jag iallafall inte att du ska beställa ifrån .

Det är stor chans att man får vänta i månader, om det enns kommer.

Grodan
0

på lördag åker jag till kallhäll på srs årsmöte o kan ta med aspflis - läs #11

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️