FÖRBANNAD
Ibland blir man seriöst bara så förbannad. FY FAN.
Råttmammans namn:-Mimmi
Vikt:ingen aning
Ålder på ett ungefär:3 månader
Färg/teckning:grå/vit svart vit när hon var minde
KULLEN
Kullnamn:har inget specc
Födda den:20/3
Hur många födda:9 st.
Hur många som lever just nu:9st.
Färger/teckningar: se den 16 i min bd
Antal honor:Inte kollat än kollas på tisdag
Antal hanar:
ALLMÄNT:
Hur ser torrfoderblandningen ut?Hamstermat
Berätta om färskmaten. dom får mkt , te , yoghurt , grönsaker o de vi äter tex. pasta , potatis , ( inte kött )
Bottenmaterial?små filtar o spån för tillfaället
Råttmammans burkamrater?Pappan Daniel
Burstorlek?hmm , ca 50x80 cm
Hur bor mamman just nu med ungarna?i en bur där finns et hus som ungarna e för det mästa i o vatten o matskål / mat

… :(

vart hittade du den?

de där lät inte riktigt bra… uuh=(
Hmm… :/
Allt e ju fel där :/
De har en hona och en hane i samma bur.. men… DE VERKAR INTE FATTA ATT RÅTTOR PARAR SIG?!
"Nu är dessa sötisarna föräldrar till ca. 10 nakna bebisar. :) När jag sov i morse kom keyla in o sa att mimmi pep jätte mtk
- Jaja , det har hon gjort hela vecka Zzzz
20 min senare
- Louise , Jag tror mimmi har fått sina ungar det piper jätte mkt o mimmi går inte ut från huset…
-ÅÅÅhhhh :@!! ja jag kmr ,
Mkt riktigt mimmi fick sina ungar vi lyfta på husen under la mimmi med en bunke ungar :* DET VIKTIGASTE----> Så nu har vi ju ganska många råttungar o om vi inte blir av med alla så månte vi ge dom till markus CPSKADADE FULA ÄCKLIGA DUMMA TRÖGA ORM !! så snälla dom e helt gratis , KAN NI INTE TA NÅN !?!?!?"

GUD VAD HEMSKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Var har du hittat detta Dorkey?
Födda 20/3?

#6 de kan inte ha mkt i huvudet:S
På bilddagboken, en av mina vänner hittade henne av en slump.
"Född: 1995"
Jag fick ett spydigt svar först, "men allå har du problen , mina råttor mår bra , bara för du tror du kan allt om råttor så lägg dig inte i mitt li , jag vet vad som e bra o inte för mina råttor !"
Sedan skickade jag ett långt PM till henne och försökte snällt förklara:
"Men seriöst, hur kan du veta vad som är bäst för dina råttor? läser du deras tankar? telepati? Ren fakta, så som jag oftast brukar gå på så tar du inte speciellt bra hand om dina råttor. Du borde helt seriöst läsa på lite bättre så de kan få ett bra och långt liv. För det första, varför tog du en kull på en hona som bara är tre månader gammal - en bäbis? Och varför har hon inga burkamrater av samma kön? Du vet att det faktiskt är lag på det..
Jag ger dig chansen här och nu att gå in och bli medlem på rattor.ifokus, där kan du få mycket hjälp och fakta. Eller gå in på min hemsida. För vad är roligare än att lära sig mer om sina älsklingar så de kan få det så mycket bättre? vem vill inte skämma bort sina djur?
Jag vet att du inte vill dina råttor något illa alls, men som det ser ut just nu så mår de inte bra. Det är inte rätt att inte vilja lyssna bara för att man är helt bestämd på att man själv vet vad som är bäst för sina råttor, för det gör man inte förrän man läst på.
TIPS,
läs lite mer om vad råttor ska äta, speciellt hur torrfoderblandningen ska se ut.
läs lite mer om råttans utveckling, när är den vuxen, när är den gammal och när är den ung.
läs mer om bottenmaterial och burar, mycket viktigt.
och framförallt, Läs om hur viktigt det är för din hona att få burkamrater!
Och du, ta inga fler kullar."
Då fick jag till svar:
"okejokej , ja , men jag läste mkt om kullen att man inte får a så små mammor men vi har haft henne i sen i slute av noembe , så on e inte 3 månader . jag har läst mkt om deras mat , men sett att de inte va bra med kött , då kanske de inte va rätt ? jaja , jag vill inte bråga om mina älskalingar daniel snart 2 år o mimmi ca 4-5 månader.( var inte s lite när vi köpte henne ) Jag köper från djuraffär o det vet jag att man inte ska , men nä jag gick där inne o skulle köpa mat , sto där en kille som skulle öpa mat till hans orm , jag satt mig i ett hörn o börja stor tjuta för rjag älskar råttor , jag försöker göra mitt bästa för mina djur men det räcker väll inte , :/"
Var är de någonstans? Hur gamla är de?
#9, Med födda 1995, menade jag inte kullen x'>
20/3.. Jadu.. Och hon ändrar allt hela tiden. Kollar man bakåt i hennes bdb står det först att 10st föddes, sen står det 8st, och nu 9st.. Och hon ändrar ålder på honan hela tiden..
#12, Skåne, Helsningborg.. Jag vet inte!
Där bor ju jag.

jävla skåning, en 13 åring borde veta bättre
hoppas hon lär sig något
#16 Hörre dudu!
#16 Ja, vad har skåning med saken att göra? Låter som att alla skåningar är från vettet, ungefär.. hur man behandlar djuren har väl inget att göra med om man kommer från skåne, värmland eller någon annanstans..
Är inte du också från skåne? :P
Just för att hon är från skåne, jag tror inte att #16 menade så. Hon menade mer som "Jävla unge" kan jag tänka mig…
Ni ska bara veta hur glad jag blev när hon kommenterade detta under en av mina bilder:
"Awww , så sööt ! sån häng matta är ju älskad , det har min daniel med :) var köper du ditt bottenunder lag o vad heter det , känner mig som värsta dåliga skötaren just nu :/"
Hon vill verkligen lära sig :) En stor kram på henne!
Vad bra :) Bara hon inte har hanen och honan i samma bur mer.

jag är skåning
Tack #21 :)
Är så van vid att säga så…dålig ovana >.<
#22 åh så bra, det känns så skönt när andra visar att de vill lära sig trots allt och inte fastna i gamla spår

Åh härligt, det finns hopp!

Tur att det blev litte bättre & att hon inte blir så Jä*la kaxig som alla jag talar om grejer för :S xD . Men är det inte litte dåligt att föräldrarna inte värkar bry sig ? Om jag hade en dotter som fått ett djur som fått barn & jag inte viste så mycket om det ( är bara 93:a menmen ) så hade jag läst runt litte och frågat på forum mm.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

#26: Jomen precis, det är ju föräldrarnas ansvar att djuren får den skötsel som krävs
(fast här hemma är det jag som lär mina föräldrar, hoho)

Fast tur att det gick bra till slut…. 

Hemskt :(