Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 545 ggr
PlusPlus
0

OT MYSTISK HÄNDELSE

Och nu är jag här och tjatar igen =P Jag ska skriva en novell och inledningen lyder;
_
"Du har säkert drömt om att råka ut för något övernaturligt någon gång i livet. Att du hittar en försvunnen värld eller någon mystisk varelse. Någonting som förändrar din vardag för alltid. Det är just vad som har hänt mig och jag ska nu dela med mig utav den upplevelsen."_

Problemet är att jag kommer inte på vad denna person ska ha råkat ut för. Har ni förslag så är det fritt fram =D

PlusPlus
0

Någon med bättre fantasi än mig? sitter i skolan och tänker så jde ryker men de är stopp.

KickanW
0

Men… Då hittar man ju på novellen åt dig :P

PlusPlus
0

Nej bara ett exempel på en mystisk händelse. Bara så jag får ngn idé och sätter igång. Försslaget kan lika gärna leda till något helt annat men har tänkt mig typ de klassiska om att hon drömmer och när hon vaknar vet hon inte om de är verklighet elr inte

PlusPlus
0

Fats ja vet inte. Hatar början på noveller. Den måste vara lockande =P

LeTigre
0
  • Hm.. det kan vara så att hon möter någon som hon ser något annorlunda i och som visar sig vara något slags övernaturligt/magiskt väsen.

• Hon är på väg till skolan/jobbet/träningen/kompisen och när hon går runt hörnet så är hon inte där hon trodde hon skulle vara - kanske har hon gått genom en magisk port eller liknande, var är hon och varför, hur hittar hon tillbaka?

• hon träffar en mystisk främling som tar med henne på ett fantastiskt äventyr i en annan dimension

• På skolan upptäcker hon att en man hon först tror är en ny lärare ser precis ut som hennes älskade morfar - som är död. Det visar sig snart att ingen annan ser honom.. är det morfar ch vad vill han i så fall henne?

• hon upptäcker av en slump att hon har en hemlig kraft typ att stanna tiden eller läsa folks tankar

PlusPlus
0

Hmm jag fick nog en idé :P Tackar =D

LeTigre
0

Vad kul! Berätta sen när du kommit igång med det :)

Saknar att skriva kreativa och helt uppdiktade uppsatser där man väljer ord för hur vackra de är, numera får jag bara skriva torra vetenskapliga labbrapporter där orden saknar betydelse och det bara handlar om de statistiska resultaten *snyft*

PlusPlus
0

Hehe det lät ionte så roligt. =( ja jag berättar =P

PlusPlus
0

Okej. jag har nu skrivit ett Afyra sedan jag skrev inlägg #0. Det handlar om en tjej som heter Ebba. hon har sommarlov och ligger hemma på gräsmattan. det är en väldigt varm dag och hon slumrar på gräsmattan. hon börjar drömma och drömmer att hon är och badar med en massa kompisar. Hon srpringer ut på bryggan och hoppar i vattnet. Då försvinner omgivningen och rösterna och hon tar sig inte upp ur vattnet. hon får panik men plötsligt så vänder de och hon känner rejält lugn. då så hör hon en äldr mans röst men upfattar bara ett ord av vad han säger. ordet är fara. Sedan väcker hennes mamma henne eftersom hon bränts sig när hon somnat i solen.hon blir bekymrad över att hon minns allt i detalj, elr nästan allt. Hon minns inte röster, namn eller ansikten på vännerna och drömmen länns otroligt verklig.

hehe sorry för den kassa sammanfattningen. Nu står de stilla för mig igen också =P

mills
0

Gud vad läskigt, jag drömde något väldigt likt inatt! Jag sprang på en brygga och hoppade i vattnet, sen kunde jag inte komma till ytan igen men jag blev helt lugn efter en stund och bara slappnade av och det var så himla skönt att bara flyta runt, sen vaknade jag.