Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 968 ggr
zickan
0

Prutare

jag blir så sne på prutare. Sänker man priset minsta lilla på nått djur eller sak så får man direkt folk som lägger bud. Hur illa är det inte med budgivning på djur?

både fått budgivning och frågan om vad för bud som står nu. Står inget om bud tillåtet i annonsen. Är folk så dumma att det alltid är bud som gäller om man sänkt priset?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Mymlan
0

Brukar få sådant om jag önskar köpa de får ofta till svar att vill jag buda så går jag till Tradera eller Budera.se

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Grodan
0

Det kan vara illa i Sverige med budgivning på djur. I England har man i många många år haft budgivning på möss och det är faktiskt jättekul. Jag närvarade själv på en mus-budgivning där, men vågade inte ge bud, fast jag ville.

Däremot pruta på djur… öh? nä

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Mischa
0

Som sagt budgivning är ju inget ovanligt, men där går det ju oftast uppåt.

Att vara småsnål och pruta på inköpspriset känns inte seriöst när det gäller djur, men tyvärr tycker många att djur inte ska kosta mycket.

≧◔◡◔≦

zickan
0

nu handlar det inte om en råtta och summan är lite högre.
Men tycker det är så fult att försöka pruta på givna summor. Nu är summan 3ggr mindre än vad den brukar vara men ändå prutare.
Ska man köpa djur så borde man väl tänka lite mer. spara ihop under några månader istället för att buda och begära avbetalning. Vissa avbetalningar pch prutningar kan jag förstå men inte på den där löjliga summan.
Vem skulle våga sälja ett djur till en person som försöker pruta från 3500 till 2000. Skulel den personen som vill köpa djuret ha råd med en vetrinär om det händer något?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Stephanie
0

Alltså… Det beror ju på varför man prutar. Är jag snäll och tar hand om ett sjukt djur så vet jag inte om jag vill betala för att hjälpa till. Men man prutar ju inte på ett "defekt" djur. Jag ska köpa en råtta som blivit av med en tå - mamma frågade om jag skulle få honom gratis då, men självklart inte! Det är ju inget fel på honom annat än det.

Och budgivningen som Grodan pratade om tycker jag verkar lite spännande och småläskig Räcka ut tungan Visserligen är det väl förmodligen mest de lite mer intresserade som åker på sånt, men då kan man ju verkligen inte bestämma köpare.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Grodan
0

När jag fick en siamese manx (Arinella´s Svanslös) i en kull funderade jag på att ha budgivning på henne, för det var JÄTTEMÅNGA som ville köpa henne!!!

Babbett
0

Jag kanske ska ha budgivning på min nuvarande kull :-P

Grodan
0

#7 ja, det låter ju kul!

Babbett
0

#8 Njae, tror det skulle vara jobbigt.

För mig är det ju faktisk inte priset som bestämmer köparen…och pga. tråkiga nyheter ang. sjukdom i linjerna känns det mera som att jag borde sänka priset.

En råtta med avelsförbud är inte så attraktiv…då kan man ju köpa från zoo typ :-P

LeTigre
0

#9 nej det håller jag inte med om! Även om en råtta från uppfödare har avelsförbud pga en eventuell liten risk för någon ärftlig sjukdom så kommer den ju vara uppfödd med temperament och disposition i åtanke så att jämföra med en zooråtta är lite väl mycket :)

De flesta av oss har dessutom inga som helst planer på avel (eller borde inte ha i allafall..) så avelsförbud är ingenting som stör i sig självt :)

KickanW
0

"En råtta med avelsförbud är inte så attraktiv…då kan man ju köpa från zoo typ"

Nej, ta det lugnt nu! Jag vill absolut inte avla, men jag vill ju ändå ha en råtta bra frisk och fin bakgrund. Det spelar ju lika stor roll även om man vill bara ha en sällskapsråtta.

idaleck
0

Måste hålla med kickan och tiger där. Även om råttan EVENTUELLT har en ärflig sjukdom så överväger det faktum att den kommer från en seriös uppfödare med alla fördelar det innebär. Jag tar helt klart hällre den risken än risken att köpa från zoo med allt DET kan innebära..

Babbett
0

Ok, tack…ni är gulliga.

Girlie
0

#9: Håller också med ovanstående talare. Personligen skulle jag gärna köpt en rex blue ambk m/headspot och bläs av en seriös uppfödare till fullt pris. Flört

Babbett
0

#14 Det skulle jag med göra, he hee…