Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 563 ggr
Allamej
0

Blå?

Såg denna annons på eniro och blev en smula konfunderad… Dels på annonsen en smula och sen var det färgen då… Dom ser väl inte speciellt blå ut eller? Mer svart… Oh well…någon som har haft blå kullar kan säkert svara på detta bättre :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

DoD
0

du har rätt dom ser mer svart ut..

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

niffen
0

Varför på annonsen? Jag tyckte annonsen var bra, priset var bra, då riskerar de inte att hamna hos nån som ormmat, plus att hon informerade litegrann, t.ex. om att dom måsta vara 2 o 2…

Allamej
0

Men sådana saker är ju basic… men jag kunde inte sätta fingret på vad jag tyckte var fel i själva texten bara att den kändes inte rätt… mina bihålor är helt täppta så jag fungerar på halv cylinder just nu bara… :D

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

zickan
0

ser mer svarta ut, kanske den främre blir mink lr choklad?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Babbett
0

Jag tyckte texten var ok…

Allamej
0

Jag har inga problem med annonsen längre… har läst några gånger och kommit fram till att det är min egen sjuka som härjar.

cheeerry
0

Hej alla, det är min annons som diskuteras. Har även jag börjat fundera på färgerna lite gran, antog att det var blå allihop eftersom att de var så lika allihop och eftersom att pappan och hans föräldrar är blå. Har inte fött upp blå innan men tyckte och tycker fortfarande att ungarna är väldigt lika sin pappa när han var lika gammal. Men eftersom det fins både mink, choklad och svart på mammas sida så är det inte omöjligt att jag har misstagit mig, ber i såfall ursäkt för detta. Har försökt undvika att störa honan och ungarna så mycket som möjligt eftersom detta är hennes första kull så det är mycket möjligt att jag har missat detta. Ska ta upp dem och granska dem under luppen i morgon när det är lite bättre ljus och visar det sig vara så som AllaMej och andra påstår så ska jag givetvis ändra annonsen samt kontakta alla köpare. Mvh Anna

Babbett
0

#7 Du behöver inte be om ursäkt…alla kan ta fel på färgerna, även jag :-PP

(jag trodde mina blåa var mink när de var 1 vecka)

Allamej
0

#7 Det finns absolut inget att be om ursäkt för :)

cheeerry
0

Får bara hoppas att köparna är lika förstående Generad

Allamej
0

Det kommer dom att vara, när det kommer till råttor som man ska ha till sällskap så kommer temperamentet först och färgen sen :)

cheeerry
0

Jaa…anser det också, är man för fixerad vid färgen blir jag misstänksam och anar avel?

KickanW
0

#12: Anar avel?

cheeerry
0

Ja alltså att de som vill köpa enbart intresserade av att avla på råttorna och avlar sönder dem? Men det kanske är en helt befängd misstanke.Generad Klart att alla har sina favoritfärger och man kanske har letat länge efter en viss färg..

KickanW
0

Men avel är väl ingenting dåligt? Bara man har koll. Sen tycker jag inte alls att färgen bara handlar om att vilja avla.

zickan
0

du får skriva kontrakt som köparen skriver på ;-)

nej jag tycker inte att det är bara avel om man vill ha en viss färg.
Jag har vissa färger som jag hellst köper om råttan i sig är okej.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

cheeerry
0

Nej absolut inte, men ser helst bara att man avaktar ett tag för att ta reda på om ungarna drabbas av några sjukdomar eller andra läskiga ärftligheter :S För då vill man ju inte avla vidare på det.

Haha, ja det vore kanske något att skriva kontrakt ;) Givetvis är det ju i slutändan köparen som bestämmer om han/hon vill avla eller inte. Det behöver ju jag aldrig få reda på ändå. Största anledningen till att jag använder mig av ordet "avelsförbud" i annonsen är för att skrämma iväg ev. köpare vars enda syfte är att avla på råttan i vinstsyfte om den råkar ha vad vissa anser är en "attraktiv färg" eller örontyp.

jimmzz
0

jag anser att dom är svarta..

TacoBelle
0

Vad är det för föräldrar till ungarna? Är båda dumbo?