Uppsvullen tå
I helgen började mina två råttor bråka lite grann och jag upptäckte sedan att den enas tå hade svullit upp rejält.Det hände i fredags och det har ännu inte gått över. Vad ska jag göra?

Avakta och se. Så länge inte tån börjar bli mörkröd är det ingen fara.
Har haft några riktigt otäcka tåskador på mina hanar men det har läkt av sig själv även om det kan ta låång tid. Tå kanske blir lite deformerad.
Men blir den mörkröd nästan svart så ta den till veterinären. Börjar det vara kan man skölja tån med väteperoxid.
Jag tvättar tån varje dag noga med bara vatten och den har börjat blivit lite mörk,mörkare än dem andra tårna iallafall

den är mer lik den första bilden men inte riktigt så mörk.Det har nu gått ungefär två veckor och den är fortfarande inte borta vad ska jag göra??

Är du orolig tycker jag att du ska vända dig till en vet. På första bilden, den tån tog över en månad innan den fick en rosare färg. Den tån fortsätter att läka och kommer kanske bli som förut. Bild två den tå läkte mkt fortare men den blev sned.
Men som sagt vänd till till en vet om du är orolig för du känner din råtta bäst.
hoppas den läker snart.
mvh

Jag hade nog åkt till vetten.

men brukar inte råttor vara ganska bra på att hålla sina sår rena, och så läker dom vel ganska fort och lätt