Djurförbud
Om ngn fått djurförbud och den nu erbjudit mig boende hos sig *bor i hus* jag har ju djur, hur funkar det? det är ju mina djur ej den personens. Blir det problem?
Och är ju bara tillfälligt tills jag finner eget boende.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Jag tycker du ska ta kontakt med miljö och hälsoskydd och fråga. Sen är det viktig att du under tiden du bor där att du inte ökar ditt innehav av ett enda djur.
#1 Har inga planer på det. Har tingat men de är ej födda än och det är sagt att vi får se hur mitt boende är då då de är leveransklara.
Jag ser bara jag får ett boende men vill inte ha fler problems orkar bara inte med det.
OBS djurförbudet gäller INTE mig bara förtydliga detta ifall ngn missförstår..
om denna du ska bo hos fått en dom om djurförbud mot sig och du blir inneboende så e det ju inte han som har djuren så då kanske det går,men har det att göra med hyresvärd och att det är djurförbud i huset så går det ju förmodligen inte, då det inte är personligt knytet till en hyresgäst utan att det är förbud mot djur i huset så att säga.
Prata med dom som inrättade djurförbudet och ge dom en förteckning på de djur som flyttar in och garantera under alla möjliga former att den du flyttar till inte kommer att ha något som helst ansvar för djuren.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#3 Personen har eget hus ännu mer på landet än vad jag bor idag.
Vet inte ens hur det ser ut där måste kika på det, kolla vad som gäller o inte tror jag allt hinns på en vecka. O inget är bestämt.
Lite rädd är jag oxå då det är möss i huset o ev smitta, hur skyddar jag då mina möss? akvarium med nätlock, terrarium. Råttorna?
Råttgift runt huset? har hund.. Katterna är innekatter men kanske kan få tag på mus som ätit råttgift..

#5 du behöver ha tak över huvudet tills du hittat något permanent. Försök att ha dina djur i ett rum och försök att täta där så mycket som möjligt. Du kan ju faktiskt inte vara kräsen, utan låt detta duga tills du hittat något bättre
#5 Är det kryllar det av möss, springer de runt där råttorna och mössen befinner sig? Annars behöver du inte oroa dig.
I vårt hur på landet finns det möss, även om katterna kunnat hålla dom i schack relativt bra.. mina har aldrig fått någon smitta. Förutom skabb en gång, men det var mitt fel.. plockade in ved från vedhögen där jag vet att råttor/möss springer, tänkte inte alls på smittorisk då men sen lärde jag mig.
När vi flyttade in där så kunde man se musbajs lite här och var, men mössen höll sig undan mer och mer. Speciellt sen jag skaffade råttor, vet inte om de känner sig hotade av råttlukt.. Det enda stället de kommer fram på inne nu är vid komposthinken under diskbänken, där kan man hitta mums tycker de..
Förresten, ang. djurförbudet.. jag säger som de andra, kontakta de som utfärdade djurförbudet och fråga (jag vet inte vilken myndighet osm har hand om det, jordbruksverket?)
min syster hade djurförbud och hon satt hund vakt åt mig en dag och pga höll jag på att bli av med hunden :( så kontakta dom och hör vad dom säger först
ps det var inte syrrans fel att hon fick djurförbud annars hade jag aldrig lämmnat min hund där
Hur kan man få djurförbud utan att ha gjort något fel??

Mvh Stephanie 

#10 Snälla ta det i egen tråd eller privat. Även om det nu oxå rörde sig om djurförbud..
#11 det va inte meningen att sno tråden :)utan vad som gälde för syrran hon fick inte va själv med djur överhuvud taget
#5 det finns en grej som låter så högt att varken du eller hundar hör det den skrämmer bort möss
#5 gud så dum jag är då skrämmer den ju säkert dina också :/
om du bara ska bo där tillfälligt, mymlan, så tror jag det är ok
#15 jo det tror jag också fast det kan ju vara problem om personen i fråga inte får vara själv med djuren :/
Hon skulle kolla med sin advokat ang det. Kan kanske finnas chans att hyra hela huset men vete tusan..
#17 asså om ni inte bor i samma lägenhet så då ska det gå bra det är jag säker på eftersom då är hon ju inte med djuren , men skulle ni bo tillsammans så då vet jag inte riktigt
#18 Hus inte lägenhet. Men saker måste ordnas först för henne, jag måste ta reda på vad som gäller, första hand få soc att hjälpa..
jaha men jag tänkte om det var två lägenhet i huset så bor mamma , fick uppfattning om det när du skrev att du kankse kan hyra hela huset
#20 Jag vet ej hur planlösningen ser ut på huset. Vet bara hon sa wc måste saneras så det får mig att fundera på hur det ser ut där..
#21okej