Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 580 ggr
KAGE
0

OMG NOO!

Öppnade locket till en burk med råttmat (mixat själv)
OCH VAD SER JAG DÄR?!
JO! En sån pappersfluga med typ bruna vingar!
GAAAAAAHHHHH!!! Nu måste jag slänga allt?!

/Karoline.

KAGE
0

Slängde shiten :l usch. + kollade igenom de andra två lådorna.. hittade inget i dom iaf<3

/Karoline.

idaleck
0

uuuh! äckligt :s

Stephanie
0

Hehe, hittar jag något sånt så får mina råttor det. Protein Flört Fast jag har inte varit med om något sådant i den hemmagjorda maten faktiskt… Det äckligaste var när jag köpte ett paket müsli (!) och det hängde kvar havregryn i trådar på pappret för att några små djur hade haft kul. Skrikandes

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

lolaisdenied
0

#3 uuäärk så äckligt >___< *vill inte äta müsli igen, då tänker jag endast på vad du skrev*

Bullerbytjejen
0

va e pappersfluga?

Ninja
0

#5 kan tänka mig att hon menar mottfjäril, dras gärna ill müsli och andra torrvaror. En av de många anledingar varför man inte ska köpa lösviktsmat åt råttorna.. (men som TS och lola skrev så kan de dyka upp ändå)

Lite OT, men jag såg såna fara omkring vid lösviktsmaten/godiset på det där zooet i Gävle.. det nya, där djurmagazinet höll till och före dom var det Wiklunds.

Bim
0

BLÄÄ! :O :/

gulzebra
0

Fy fan för mott! Fick in såna hos mamma när jag hade marsvin för typ 10 år sen och där är de fortfarande kvar, helt omöjliga att bli av med >.< Hittade en här hemma också, hoppas innerligt att den bara följt med och var den enda så det inte blir fler…

(Foderhink är för övrigt skitbra i såna fall - har en från Rusta, 60 liter för 60 kr, blir helt lufttätt när locket sitter på och handtaget är nerfällt)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

The_Rat
0

iiiiiioooouuu, jag som äter precis Förvånad