råttsäkra element??
Hur är det , bör man åtgärda så att råttorna inte kan klättra upp bakom elementen? Det är ju inga stora utrymmen direkt och kanske inte mkt att klättra i, men jag vet inte så jag frågar er istället:) Har ni gjort nåt med era element??

Jag har inte råttsäkrat mina element, de klättrar upp och ner bakom ibland och river ner damm jag inte kommer åt. *S*
Råttsäkra elementer får du nog spika en ram runt så de inte kommer in bakom? Se bara till att det inte är någon som kan börja brinna av värmen.

Men i så fall kanske man inte behöver råttsäkra det? Om det alltså inte gör så mkt att de klättrar bakom..? Om de nu kommer in där.. VIll bara inte att det ska var farligt på något sätt. Ta bort damm kan de mer än gärna få göra här med! hahaha :D

#2 det avgör man nog bäst själv, har du element med vassa skruvhuvuden eller liknande bakom så är det mindre smart, lys lite med ficklampan och se hur det ser ut därbakom, oftast är det inga problem :)

Just nu är det i alla fall fullt med råttor som trivs bakom mina element
Dammråttor 

Dammråttor ja.. jag är ju registrerad uppfödare av såna. De är oerhört lättskötta husdjur, sköter sig helt själva och försökar sig som tusan. Specialicerar mig på (katt)håriga och mycket stortypade individer och har just nu en kull i varje hörn..

Jag är typ ordförande i Svenska Dammråttssällskapet och föder också upp dessa lurviga små monster. Just nu är uppfödningen ganska okontrollerad, men det är bara nåt vi ser positivt på i sällskapet. Vi tycker att fri parning är det bästa och på så sätt får man fram många skojiga varianter! Dammus Rattus a la kitchen är en favorit ;)
#5 om du är uppfödare kan väl du ta några av mina väldigt fina runta och tjocka och avla på vill ej ha kvar dom länge är otroligt less på dom och dom är mkt dyra i drift ?

#7 javisst, jag tar alltid glatt emot omplaceringar då de bara berikar mina linjer! Skicka dem i ett vadderat kuvert som tål väta och skicka dem till
LeTigres dammisar, 666 66 Uppsala
#8 japp ska bara fånga dom först sen är dom skickade ;P haha

#6 jag vill verkligen varna för alltför okontrollerad avling!! För någon månad sen tappade jag kontrollen här hemma och det gav upphov till LeTigres Bites The Bust, en visserligen enormt vältypad men, som det snart visade sig, oerhört ondskefull dammråtta. Fick tyvärr avliva honom efter att han slukat tre kullar med små späda bebisar och dessutom attackerat barnen i deras sängar om natten så båda två fick grava astmaanfall.. snyft, det tog tre flaskor såpa innan han slutligen kola vippen.
RIP min fina BTB

Åh nej, så tragiskt! Det är ett allmänt känt faktum att denna typ av råtta ibland uppstår vid inavel (som är oundvikligt). När vi får uppstudsiga och yviga dammråttor åker sopkvasten fram och så får dom sig en omgång. effektfullt kan jag säga!
min ena råtta rymde genom anloppet när jag försökte bada henne så var försiktiga när dom ska badas jag fick ringa hyresvärden när hon satt fast där
Var det inte LeTigre som skulle skärpa sig angående trådpolisgrejset? :P

#13 japp, har trådpolisat massor idag :)
Observera att det är TS som skojat till den här tråden ;)
Ska inte trådpolisen avbryta i vilket fall? Även om det nu är TS som "börjat"… ^o)
jo men det var väl hon som skrev dettta inlägg som började då gör det väl inget men därimot om den som inte har gjort det börjar och förstör tråden då tycker jag man ska avbryta

jag tycker inte den här tråden är förstörd :)
#17 haha nää :P men jag menar om någon frågar något sen för stör någon annan tråden genom att börja flumma så denna inte får svar på sin fråga ;P nu är jo hon som skrev denna tråd med på allt flumm :D

Jag tycker inte tråden är förstörd och mitt ord är trådens lag. Dammråttor som bor bakom element är väl i allra högsta grad relevant i ämnet "råttsäkra element" eftersom det skulle kunna vara ett stort bekymmer om dammisarna anfaller råttorna när de gör intrång i dammisarnas revir. Får nog sätta ut lite dammisfällor ikväll för att minska beståndet…
jag har ju inte sakt att just den här tråden är förstörd :P

jag veet jag försökte bara vara rolig 
#21 haha okej :)
Jag tycker iaf att det är roligt att det blir lite okontrollerat flum ibland :)
Keep on flumming girls! :D

håller med katten :D
hahaha, det här var en av de roligaste trådar jag läst! LeTigre you are Crazy! *på ett bra sätt* :)
Men för att återgå till trådens fråga om råttsäkrade element, så undrar jag en grej.
Borde man råttsäkra element med tanke på att en del element blir väldigt varma?