Typisk roanblekning

Nutizen har svarat så nu vet jag hundra att det är typisk roanblekning:D

Jag lånar din tråd & ställer min fråga =)
(eftersom det faktiskt är min bebbe på bild..hehe)
Eftersom han bleks så tidigt i livet, är risken stor då att han senare kommer bli nästan helt vit? Eller kan en blekning stanna av?
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Vad jag förstått är det omöjligt att säga hur mycket en roan bleks då det kan variera väldigt mycket.
Älskar mina stora små vänner..

Vad jag upplevt så bleks ba roan fortare och mer än ag ro.
Och ja jag tror risken är ganska stor att han bleks ner till nästintill vit :)
(Kan bli lite kort+otydligt, jag har egentligen inte tid)
Idefix och Lurefix blektes lika mycket till ungefär 5 månaders ålder, då saktades Lurres blekning in, och Iddes blekning gasades på. Nu är Idefix helt vit, förutom några gråa strån på rumpan och några i nacken. Lurefix bleknar än idag :P

Haha, tänk om man hade två roanisar som skulle blekas så att båda en morgon hade samma teckning. Vad svårt att skilja dem åt då! :P

test
#0 om det inte är en extremt silvrerad råtta… (ger inte upp) fotoblixt kan ju ljuga… 

Ok EmmaG enligt Grodan är din hane troligtvis en extremt extremt extremt silvrerad råtta. Men jag skriver roan i stamtavlan.
#9 mja… nä, jag skrev OM det inte är… alltså inget fast påstående…

lol ok
fast även om han är blekt är den ju jätte söt =)

Nä men va söta de var!

#14 tack….å ja håller me….dom e väldigt söta…..Grabbarna Grus lixom….
Hur ser man på bebisar att de är roan?
#16 det ser man på teckningen… striped och husky bleks. Men det börjar ju cirkulera en luring i sverige nu… ambk med bläs… som ser ut som husky men inte bleks…
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#17: Men åh, det visste jag ju egentligen, jag är nog för trött :D
#18 jag vet att du visste det nånstans :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor