Jag är så trött..!
Jag funderar nu seriöst på att lämna det här forumet!
Jag är här för mina råttors skull, för att få hjälp och för att hjälpa andra om jag kan… Inte för att läsa om hur dåliga alla tycker att alla andra på RIF är :S
De flesta av oss är väl i alla fall någorlunda vuxna människor och kan väl diskutera med varandra istället för att utblotta varandra inför alla här?
Förlåt men jag blir riktigt besviken, och jag vill hellst inte sluta vara här för det är väldigt ofta trevliga diskussioner, men det spårar ur för mycke!
Hoppas verkligen folk kan skärpa sig så att jag får stanna kvar :(
Kommer för övrigt inte att svara på något här, då jag verkligen inte vill bråka med någon… Har ni åsikter om mig eller mitt inlägg som ni vill att jag ska veta så skriv privat till mig
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Jag blir också riktigt trött på det här. Förlåt för det här men vill vi verkligen sjunka till r8forumets nivå?
#1 egentligen borde jag inte ta åt mig, men r8forumet har betydligt högre standard när det gäller diskussioner än här (tycker jag).
≧◔◡◔≦
#2 fast jag måste säga också att dom har skärpt till sig mkt här jag var också på väg att lämna det här forumet

ja det är mycket påhopp (åtminstonde så verkar det vara det fast skrivaren kanske inte menade nått illa egentligen) lite för mycket åsikter o för lite fakta..de blir tjafs i onödan när saker missförstås!!
men de gånger jag har frågt så har jag alltid fått bra svar iaf=)
vad är r8forumet för nått?? har inte hört talas om de..
Qui dormit, non peccat
vet inte om det räknas som reklam att länka, googla på det istället :)
≧◔◡◔≦

Jag tror som "hus_musen", att många s.k. påhopp egentligen inte är illa menade. Men att de kanske låter lite elaka då man försöker få fram sitt budskap. Speciellt när någon oerfaren frågar någonting, då är det ofta många som försöker säga "det är såhär du ska göra", vilket kanske är menat som hjälp, men som den som läser det "hör" det i en helt annan ton och därför tror att det är elakt menat eller menat som kritik. Jag vet inte riktigt, men jag kan tänka mig att saker spårar ur pga det.

de mästa brukar spåra ut pga av mig.. jag kanske är en dålig råttägare… men igentligen vet ni inget om hur jag sköter mina råttor..
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta
Jag tycker man kan skilja på en som värnar om djuren och på en som bara är otrevlig.
Vill man hjälpa någon är det inte en smäll på fingrarna man ska ge, utan trevlig hjälp. Det är tydligen lite svårt ibland ;)

#1: Niffen, jag vet att du inte är en vuxen människa ännu men lämna Råttforum utanför den här diskussionen, tråden handlade om detta forum och att snacka skit om ett annat bidrar inte med någonting utan sänker bara nivån ytterligare. Annars håller man med Mischa i det hon säger. :)

dod_1 ursäkta varför skulle det spåra ut enbart på grund av dig?? jag tror inte ja läst nått som ja minns att just du har skrivit.. vi är faktiskt vuxna allihop, nästan iaf..inget ont mot de yngre!! men vi borde kunna samtala som folk!! ålder spelar ingen roll, oavsett om vi är 10 år eller 40 år så måste vi kunna kommunicera!! man kan tycka olika, vi är ju olika allihop=)
artdesiu håller med dig fullkomligt!! du formulerade dig bättre än vad jag gjorde=)
Qui dormit, non peccat

de känns som om jag är en dålig rått ägare iblan när man får läsa vissa saker men de spelar ingen roll för undrar ni hur mina råttor är får ni prata mä mig och komma till mig å kolla själva.. tycker om den här sidan ganska mycke bara lite trött på tjaffs
Näe, vet ni vad. Nu är jag trött på allt gnäll! Jag tror att ni överkänsliga. Mitt tips är då att ni tar på er "läs-inlägg-med-en-nypa-salt-glasögonen" innan ni går in här.
Jag sliter för att det ska fungera här. Jag har bett om hjälp med trådpoliser och även att ni ska skicka mig eller Ninja ett pm om det finns något som ni tycker är olämpligt. T ex om ni anser att ni blir påhoppade el dyl.
#9 Du tycker vad du tycker, och du tror vad du tror… ;)
jag tror problemet är att många tror sig kunna allt men ingen kan allt , många verkar vara här för att få rätt och för att dom tycker det är kul att bråka och anklaga. vissa inlägg kan man ju också läsa fel visserligen, känner mig faktist rädd ibland att skriva vissa saker för att inte bli på hoppad för att man gör fel , samtidigt är det omöjligt att alla ska vara trevliga och vara kompis med alla om det hade varit så hade det ju inte varit krig mord mm så tycker då jag
#12 Jag tycker ni gör ett jättebra jobb för att va så få grodan det är inte er jag menar i mitt inlägg, vet att ni gör så mycke ni kan :)
*kommenterar fast jag sa att jag inte skulle, attans*
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Jag blir också skrämmande less på alla som tror sig vara så otroligt sympatiska och trevliga men som enbart roar sig med att hacka på dom som har sagt samma sak till oändligt många råttägare… år efter år efter… När den trehundrafemtielfte människan frågar vad dom ska göra med sin sjuka råtta så kan man bara säga en sak "Åk till veterinären!!!!!" Jag vet inte hur man ska kunna säga en sån sak snällare… kanske "lilla gumman/gubben…. tror du inte att en som har utbildat sig i fem år och sen praktiserat ett par år kan svara på det bättre?" Nä… det lät ganska nedvärderande även det…
Hur ska man säga sakerna snällare?
Ge snälla svar på dessa frekventa frågor/uttalanden:
Min råtta är sjuk vad göra?
Mina råttor ska bli föräldrar, vad ska jag göra nu?
Nej jag har bara en råtta… hurså?
Men om jag köper en hona och en hane och dom får ungar så kan jag kanske behålla någon.
Vad blir det om man parar en brun och en mindre brun?
Varför måste man ha 2 råttor?
Min råtta har brutit svansen! Vad ska jag göra?
Vaddå buffert?
Och kom inte och säg att det inte är väldigt ofta man hör dessa…
Allamej som tycker att livet är piss och allt suger och solhelsikket skiner hela j*vlä tiden
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#16 ja sånna frågor håller jag med dej om när ett djur är sjuk så ska man till veterinären inte gå in här det först man gör .
#16 Ja, klarar man inte av att vara trevlig bara för att någon annan ställt den frågan innan så vet jag inte vad.
Det är inte alla som vet hur man söker, speciellt inte om man är ny här. Så att bli sur för at någon frågar för 711 gången, det är under all kritik. Så välkommnar man ingen.
#16 det är svårt att skriva snällt, därför uppfann man smajlisarna
, men det är även viktigt att läsaren är införstådd med hur svårt det är att uttrycka sig bra i text och inte tolkar in saker som kanske inte finns
Jag tycker ärligt talat att allt gnäll börjar bli förbannat tröttsamt. Gnälltrådar är det ju jämt och ärligt talat så ser jag faktiskt inte de sk "problemen". Kan det inte vara så att ni som påstår er bli påhoppade osv helt enkelt tolkar inlägg så fast de är menade som något helt annat?
Jag menar, det finns tex folk som har svårt att uttrycka sig - bland annat en (inte medlem här) som, om jag inte minns fel, har dyslexi och av många uppfattas som väldigt elak fast hon inte alls är det utan bara går rakt på sak. Jag kan också uppfattas som väldigt elak ibland fast jag inte är det för att jag uttrycker mig annorlunda än "normalt" folk… Vilket iofs säkert bidrar till att jag inte ser påhopp på samma sätt heller iom att jag inte kan läsa mellan raderna speciellt bra, vilket däremot gör folk frustrerade när man inte fattar vad de menar utan läser allt bokstavligt (gosh, tänk om folk faktiskt kunde läsa vad folk skriver istället för att sitta och tolka hit och dit, vad lätt allt skulle vara!)… Eh, nu babblar jag.
Iaf så verkar många bara acceptera gullegull inlindat i rosa fluff och så fort nån liten fluffig bomullsbit ramlar av så är alla på forumet jätteelaka och så blir det en ny gnälltråd för aaaaalla på forumet är ju så dumma. Rakt på sak accepteras inte verkar det som vilket är sjukt irriterande för somliga av oss som inte kan uttrycka oss på annat sätt för det mesta… Ska det vara så svårt att faktiskt läsa vad folk skriver istället för att sitta och tolka hit och dit?
(För övrigt så är det väl ganska dumt att sitta och dumförklara hela forumet som du gör för att folk dumförklarar folk… Snacka om att kasta sten i glashus)
#1: Sjunka till r8forumets nivå? Men snälla nån, du sjönk just förbannat mycket lägre när du började snacka skit om ett helt forum som inte har nånting med saken att göra.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
jag har dyslexi och jag fick höra*sluta att särskriva* dock så bad personen om ursäkt när denna fick reda på att jag har dyslexi och det tar jag men att ens skriva så ? sen blir jag anklagad att jag har flera nick vilket jag inte har
det är sånna grejjer jag menar
kanske hon skrev tråden menar sånna saker också inte för att man kankse svarar elakt
Suck vad jobbigt det här ämnet blev =l
Man får försöka låta bli att ta åt sig så himla mycket..
/Karoline.
#21: Sånt ska självklart inte accepteras, men jag tycker ändå inte att det är något vanligt förekommande här utan det är desto vanligare med folk som bara missuppfattar och tolkar in icke existerande skitsnack…
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
#23 nej det kankse inte är vanlig , men sen är det ganska lätt att läsa fel också när det blir sånt tjafs inte med flit då , men fler kankse måste också försöka visa att det inte är påhopp tex med en smaly hur stavas det hmm så både dom som skrever och läser måste försöka=)

#13; Jag tror ingenting, däremot tycker jag massa saker. :)
Annars är jag nyfiken på exemepel för jag har också svårt att se problemet? Visst det finns trådar där folk sagt otrevliga saker men i de flesta fall tror jag man tolkar in mer i det som står än vad som är meningen.
Ursäkta Dod_1 att jag tar dig som exempel men i vilken tråd står det att du missköter dina djur och är en dålig råttägare?
Håller med om att folk ofta övertolkar osv. Såklart man måste ifrågasätta saker osv.
Ett bra exempel är det här med att ta kullar. När "uppfödaren" undanhåller saker och undviker att svara blir folk sura… Men om man istället säger som det är, t.ex. "Jag har ingen koll på föräldrarna, dåligt av mig" så blir det ingen större uppståndelse.
Det jag däremot kan bli irriterad på är hur folk hela tiden flamsar till alla trådar. Visst kan det bli jobbiga ämnen då folk blir upprörda men jag blir bara ännu mer upprörd om folk "larvar" sig för att man ska bli glad igen.

#26: Där håller jag också med. Alltså flamsa gärna men gör de i dessa OT-trådar. Det är väldigt jobbigt i en tråd med ett seriöst innehåll eller fråga om man måste sortera ut hälfen av inläggen när man läser eftersom de inte har någonting alls med saken att göra.
#26: Så sant! Går säkert miste om mycket matnyttig info pga allt flams. Orkar inte läsa en massa flams bara för att försöka hitta något vettigt bland allt så det bläddras liksom bara förbi.
(Snacka om att motverka syftet att sprida info egentligen för jag antar att vi är många som helt enkelt skiter i att läsa när det bara blir en massa flams att sortera i…)

#25 ingenstans står de så.. bara känns som man är en sån av vissa svar man får..