Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 624 ggr
maddi
0

Lök

Halloj!

Jag har läst någonstans att lök ska vara jätte giftigt för råttor. Det jag undrar är HUR farligt är det? Klart att jag inte ger dom en lökbit att äta, men om man exempelvis gör köttfärssås till sig själv med lök i. Är det då dumt att ge råttorna av den då?

Terato
0

Hmm.. Jag ger mina köttfärssås med lök utan problem. De till och med tycker om lök. Tror inte att det är så farligt.

Man bör väl inte överdriva bara, människor som äter för mycket stark mat kan få magkatarr. Vet inte hur det är med råttor.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

maddi
0

Åh! TAck så jätte mycket för svaret! Då kan jag vara lugn nu då. :)

niffen
0

Jag kan tänka mig att det är när löken är färsk som den är "farligast". Fast vitlök är ju 'bra'  :P

LeTigre
0

Jag brukar peta bort lökbitarna ur min köttfärssås. De kan få lite ont i magen av det tror jag, gaser och så. Tänk hur stora lökbitarna är för dem, det är ju som om vi skulle äta en hel lök typ. Då skulle vi också få ett mindre gasverk inombords :P

maddi
0

Hihi jaa… det har du rätt i. :) jag brukar också pilla bort löken, men jag kan ju inte vara helt säker att man fått bort all alla gånger. men lite lök dör dom alltså inte av. det var ju skönt att höra. Glad