Doftljus
Så hade gamla zoo i Arninge satt upp varnings lapp ang doftljus att dessa kan vara giftiga för smådjur. Om det finns sanning i det det vet jag ej..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Giftiga om djuren andas in doften, eller vadå? :O
Ja, annars hade de ju på lappen skrivit att äta på ljusen.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Hoppsan… Då kanske jag borde sluta tända doftljus hela tiden…
Jag använder också doftljus ibland. Men då borde väl ändå rökelse vara värre?

Ja, kanske det… Tur att jag bara tänder rökelse när jag är hos pappa då, om det nu skulle vara så :P
Jag tänder rökelse men brukar vädra lite efteråt och ser dessutom till att inte tända rökelsen i närheten av råttorna.
Jag skulle aldrig få för mig att tända varken rökelser eller doftljus i närheten av råttor eller andra djur. Det är ju att plåga dem då deras luktsinne är så väl utvecklat.

Ska nog sluta tända doftljus… I alla fall i mitt rum, där råttorna bor.
Min mamma älskar doftljus och tänder jättemånga i varagsrummet typ varje kväll. Och vi har ju två hundar, påverkar det deras luktsinne då?
Med tanke på hur starkt det luktar för oss människor, kan jag ju bara gissa på hur starkt det är för hundarna. Jag tror inte det är bra men kan inte lova det. Men att dom gillar det tror jag iaf inte ;)
Låter bra att inte göra det i rummet där du har råttorna :)

Jag känner typ ingenting när jag tänder doftljus, om jag inte tänder jättemånga på samma gång. Men det är väl jag som har fel på mitt luktsinne ;)
Varför tänder jag doftljus då, när jag ändå inte känner någon doft? Slog mig alldeles nyss, har inte tänkt på det förut… Kan ju då lika gärna tända vanliga ljus som inte är giftigt för råttorna :P
Hahaha ;)

själv är man allergisk mot doftljus mer eller mindre blir aldeles röd i ögonen:P men inte så farligt:P
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta

är nog inte värre än stinkande perfym..
Nej, inga starka dofter nära djur. Inte i mitt hem iaf :)
Men deras piss luktar ju faen… Hur står dom ut med det, om det nu luktar? Nu städar jag iof, gaaanska ofta, så här luktar det inte.. Men i det vilda, t.ex.? :P
(bara funderar högt, igen)

hahaha niffen :D bra fråga
Det är ju en naturlig doft. Och i det vilda? Ja, jag vet inte om dom brukar stå och hänga där dom pissat?
Piss doften kommer man inte ifrån på samma sätt som man kan undvika männskliga dofter som är fruktansvärt starka för de små djuren. Ja, för mig med faktiskt.

Men det är väl ändå skillnad på piss och rökelse/doftljus? Eller? :S
#14 Använder inte parfym ^^

jag tycker doftljusen jag har hemma är rätt så milda, jag känner knappt doften och den varar heller inte så länge. tror inte det skadar dem sålänge det inte står nära buren och heller inte i ett litet rum som hålls stängt :)

Jag har ett doftljus hemma som doftar lakrits :D(Inte för att någon bryr sig). Lakris. Lakrits.(Fick totalt hjälpsläpp och minns inte hur det stavas…) :P
lackriss

Lackriss?(Lackat ris :D) Stavas dt så? :O
ja det hör väl vem som helst tihii, ne lakritz tror jag det stavas
Nej det stavas lacritz
ne det stavas nog med s i slutet tror jag, egentligen, men många typ godisar å sånt stavas ofta me z för det e väl lite mer hipps antar jag

Då var inte jag helt fel ute i alla fall :P
Bara en bokstav ;) (Om det nu stavas lakritz ^^)

lakrichh
det är faktistk gott :P men hörrö vart köpte du det? finns det inte med typ doft av köttbullar eller fiskpinnar? tänk när man e hungrig mhmmhmmhhh
Nej, det stavas Lakrits, fast det vet väl alla? Jag skojade ju bara :P
det där z å s i slutet kan nog förvilla, tycker man kan stava både och jag skriver jämt med z tycker det e lite flashigt så, men enligt wiki ska det vara s.

Nee, lakrichh(som du så fint stavar dt ;) är päckligt. ^^
Köpte dt på Lagerhaus i skärholmen. Och om dt finns med doft av köttbullar och fiskpinnar har jag ingen aning om, fanns inte dt där i alla fall :P
Åh, då ska jag rusa in på Lagerhaus nån dag och köpa det :D

Är jag långsam på något sätt eller? :O
Alltid när jag svarar på något så har massa andra redan hunnit före så att det kommer massa inlägg i mellan XP
Undere tiden som du skriver ditt inlägg kan det ju hända saker :P

33# Gör dt du ^^
Det luktar jättegott :P *sniffa doftljus*

skäriss!!!! jag bor ju där nästan :D vad bra, då ska jag kope lite lakriss lus
Nu kåmer alla börja sckriva såm smo barn ju xD
Ang. doftljus och djurs luktsinne… Är det inte så att djur inte känner dofter starkare? Utan bara känner fler lukter?

Mvh Stephanie 

Både starkare och fler. Dom kan ju känna än lukt långt flre vi kan det.
vaddå doftljus, varför ska man ha det när det ändå luktar så gott me råttpiss?? :S ratpiss rules!