Luftrenare
Är det någon här hemma som har luftrenare hos råttorna? Vad har ni isåfall o tycker ni det fungerar?
Berätta allt om dem! :P haha
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
Är också väldigt nyfiken på det.. :D:P
Samma här
jag är också väldigt nyfiken på det

Jag har luftrenare i mitt råttrum. Det var faktiskt min sambo så köpte den då ventilationen inte är den bästa och han var orolig att råttorna skull få dålig luft. Vi köpte våran på Bauhus och den har även en joneseringseffekt?. Det finns timer funktion på den oxå
.
Eftersom jag har så många råttor i ett rum blir det lätt att luften blir dålig trots att jag byter hängmattor o sånt var tredje dag. På hösten o vintern går det ju inte att öppna fönstret direkt så då är luftrenaren ett bra alt.
luktar det mindre med luftrenare? o vad kostar de cirkus? :)
Vänligen
Sofia
*putt* :P
Jag har luftrenare.
En Electrolux och en Blue air.
En gång luftrenare alllltid luftrenare. De gör verkligen underverk.
Tänk på att kolla hur mycket ljud den för innan ni köper en. En del billigare varianter väsnas en hel del.
Okej, men vad kostar en sådam typ, vad kostade din?

jag har denna kostar 3190 och är fraktfri.. var snabb leverans också:)
den fungerar bra, svårt att jämföra hur det var innan egentligen, men min pojkvän är känslig för damm oh han tycker att det blivit bättre. inbillar mig att kolfiltret fungerar också, dvs att det luktar lite mindre. men som sagt.. tyckte inte det luktade så illa från början, men pojkvännen har inte klagat sedan vi skaffade den.
jag har den dock på lägsta effekten eftersom den står vid råttburen (drar lätt annars) och till detta rummet skulle vi behöva max, men det låter som f*n, lägsta låter knappt någonting! och mellan är helt okej. tror det blir bättre i nya lägenheten där vi inte har öppen planlösning så ytan blir lite mindre.
den ska tydligen ta bort allergener från djur, om det verkligen fungerar är det toppen! mer hälsosamt.

#9 men tror du att vi kan skaffa råttor om vi köper en sån? :O
Om ni köper en superbra som verkligen tar bort det där man blir allergisk mot så borde det väl gå, men skulle dina föräldrar vilja lägga flera tusen på en sådan sak?
Vänligen
Sofia

wow… Då kanske det finns hopp igen.. :O :D hoppas hoppas hoppas!!!!!!!!!!! Hur mkt kan dom kosta då? :/

jag hittade ingen som var bättre än min.. fanns ju mer industri liknande fula as.. kanske är bättre? kan ju fungera om de står i ditt rum med luftrenare +frekvent städning och bad då och då.. för min bur luktar piss med jämna mellanrum ändå.. he he.. min pappa är väldigt allergisk mot gnagare men fick symptom först när han åkt härifrån. bör tilläggas att råttorna sprang på honom också.. ha ha.. knäpp pappa.

standard är 2500-3200 skulle jag tro faktiskt.. om du ska ha en som funkar bra. jag tycker att det är en sak som ska användas länge och jämt så då kan man lika bra lägga lite mer och få en tystare och bättre..

jag MÅSTE visa den här tråden för mamma! :O jag skulle ju kunna göra vad som helst!!!!!!! :'O jag ska börja spara nu ju..
Låter kanon, trist att man är så fattig…
#16 håller med :S
vad är det för skillnad på luftrenare o luftfuktare?