Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 558 ggr
[countess]
0

Hur gör alla?

jo jag har fattat att många här har många råttor, och undar hur hinner ni med alla ger ni alla individuel tid varje dag eller har ni alla ute i lägenheten och dom som kommer och vill mysa får det ?

väldigt nyfiken har två själv men vet inte om jag skulle hinna med 3-4 stycken och nej jag ska inte skaffa fler heller:P

berätta gärna hur ni gör :D

Bullerbytjejen
0

jag har sex stycken..tre killar tre tjejer..har dom ute några timmar om dagen först ena gänget sen andra, har ett råttrum som är säkrat så där kan dom husera fritt. ena tösen rör sig fritt i hela lägenheten dock, under lite uppsikt så jag vet va hon pysslar med. Jag tog ut killburen när jag hade tjejerna ute och tvärt om innan men nu har jag tjejernas bur på ett bord så killarna inte tar sig dit, och tjejerna är sällan vid killarnas bur så nu slipper jag böka med burflytt varje gång jag släpper ut dom, smidigt och bra :)

så sitter jag har vid datorn och dom kommer och busar, eller så ligger jag på golvet å läser en bok å äter lite godis så gosar jag å busar med dom samtidigt.

[countess]
0

okej =) åhh jag skulle och vilja ha ett rått rum fusk :D

KickanW
0

Jag har tre (snart fem) och det är inga problem alls. De får springa lösa den mesta tiden jag är hemma och då är de ju med mig när de vill :)

[countess]
0

okej =) har suttit och tänkt på det länge hur fan hinner man med tex 12 råttor:S men det verkar ju gå br:D

artdesiu
0

Jag har sju stycken, fem killar och två tjejer. Jag har inga problem med att få tid till alla. De brukar få vara ute och springa lite fritt (inte alla tillsammans förstås), men jag tar även tid till alla individuellt.

cosmonita
1

Jag har också turen att ha råttsäkrade rum där voljärerna alltid står  öppna så att råttorna kan gå in och ut som de vill. Jag sitter ofta där och umgås med råttorna medan jag tex lyssnar på en cd-bok.

De mer tillbakadragna råttorna som inte bryr sig så mycket om mig låter jag vara i fred men som tur är så har jag inte så många sådana. De allra flesta kommer mycket gärna och umgås med mig.

Hinner inte alltid med både honornas och hanarnas rum samma dag men alternerar och båda får alltid minst ett kortare besök så att jag ser hur de mår, ge dem mat och lite snabbgos.

Terato
0

Jag har bara två! Men planerar att utöka till fyra.

Mina bor i sovrummet och får vara ute i sovrummet och köket så länge jag är hemma och håller dem under uppsikt. Och som ni vet så sitter jag en hel del på internet! De springer förbi mig och vill ha kel och pussas och sen hoppar de vidare.

När inte råttorna är ute har jag mössen ute. Tycker det är synd att det inte går att ha dem ute samtidigt. Skulle inte orka ha hanar också!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

UpptagetNamn
0

Jag har 6 flickor & 2 pojkar.
båda 'grupperna' är ute flera timmar om dagen, och då umgås jag lite med dom som vill.
Sen på kvällarna kollar jag på tex. film eller sitter vid datorn ju, s dåligger dom och gosar i knät! :D