blir så arg
jag blir så less det verkar som nästan alla på det här forumet är här bara för att bråka klanka ner på folk kalla folk djurplågare och bara klaga klaga klaga klaga
om man skriver något så får man bara dumma svar
och blir halft dumförklarad man blir anklagad för att ha massa olika nick bara att jag frågade om zooråttor?
vad är det här för forum ?
jag trodde det var ett forum där man kunde få råd och tips och massa annat kul
men jag verkar ha fel helt fel det här forumet verkar vara ett klagoforum
och sen om man nu stör sig på att en tråd redan finns så varför ens bry sig om man bara ska elak?
Jag har ingen i min närhet som gillar råttor och vad hittar jag då jo ett forum just för råttor men önskar att jag inte hittat det för då hade jag sluppigt läsa trådar när någon ber om råd och dom blir kallad djurplågare man får dumma svar och blir anklagad !
finns det inge roligare och prata om istället för att klaga kalla folk saker och anklaga folk ?
tycker det har varit lugnt ett tag nu.. och om man läser trådarna skulle jag nog säga att dom flesta av oss som kan anses som "elaka" är ofta beroende på hur du läser meningarna.. visst att det kan hetta till men vad är då ett forum till för ? visa söta bilder och hur duktig din råtta varit ? nee.. här blir det diskussioner så det rycker om datorerna :)
// Vanessa

Det är tråkigt att du råkat ut för sådana anklagelser och jag hoppas att du kan tänka dig att stanna kvar här trots det.
Alla här inne är inte på detta sätt som du beskriver och genom att du stannar kvar så hoppas jag att vi får det motbevisat och att vi kan hjälpa varandra, dela med oss av olika saker och bara ha roligt.
Jag fick själv sådana anklagelser i början och det verkar vara en vanlig företeelse här inne som accepteras vilket jag tycker är fel.
Det är bara att strunta i det och istället se till dom topics som kanske redan finns. OM det nu skulle vara så att du vill skriva en ny topic, se då bara till att kolla igenom dem som redan finns så du slipper skapa en ny likadan, så slipper det bli fler irritationsmoment här inne.
jo men ett exempel om hon som inte hade råd till vetten alla skrev vilken djurplågare hon var och vad hjälper det ? det är det jag menar det räcker väl med att du måste fixa pengar nu! och att inte alla hoppar på henne det hjälper ju inte alls
och sen jag är inte här för att bli anklagad för något utan här för råd och tips och prata med andra råttägare inte bli dumförklarad
visst förstår jag att alla har delade meningar men alla skriver ju samma sak och hopar i hop sig tex om jag säger te ja då säger alla andra te och man måste inte vara otrevlig

man ska inte ta saker personligt här inne
#4nä ifs men det är svårt så klart kommer jag att stanna men tycker det är tråkigt bara men men du har jag ju alla fall fått skriva av mig lite =)

#3: Alla skrev inte att hon var en djurplågare, faktum är att ingen skrev att hon var en djurplågare. Däremot sades det att det är djurplågeri att inte ta väldigt sjuka djur till veterinär, vilket till och med står i lagen.
Bortsett från det tycker jag att det är väldigt många trådar med glad och trevlig stämning. Om det sedan är något som är fel så tycker jag personligen att det är bra att folk säger till. Vill folk inte veta om de gör fel och deras djur kan bli lidande? Jag är väldigt glad om jag hittar forum där jag verkligen kan lära mig saker. :)
#6 självklart tycker jag att man ska säga till om denna person gör fel =) men tycker inte att man ska vara otrevlig och att många säger samma sak

#7: Självklart ska man försöka vara trevlig, samtidigt får mottagaren också försöka att inte tolka allt negativt. Det är svårare att kommunicera på internet eftersom man inte kan använa tonfall, kroppsspråk m.m.
Att många säger samma sak är inte för att de gaddar ihop sig utan för att de tycker samma sak och vill uttrycka sin åsikt. Ibland kan det dock bli lite väl mycket, det håller jag med dig om.
#8 jo fast vissa saker vet man att det är menat och visst man kan misstolka men på vissa trådar så får man knappt svar ju
Vad vill du ha svar på? Ang. buren? Jag vet verkligen inte så jag gav dig det bästa tips jag kunde ge dig…. Sök på fågerforumen!
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#10nu menar jag inte bara mig själv utan andra trådar också ja vet man inte är det ju svårt:P men vissa kommer bara med komentarer som inte ens har med ämnet att göra
ja och jag tror ditt svar var det bästa haha tänkte inte ens på fågelforum ibland så är man rätt dum ;P
Om man tycker att ett helt forum är negativt, så ska man nog ta sig en titt på sin egen attityd gentemot det forumet. Negativ attityd gör att man tolkar saker negativt också, medvetet eller ej.
Rent allmänt då.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram