Omöjliga
Ja… mina råttor är omöjliga… de VÄGRAR att äta medicin…
Har stoppat in det i russin, ostbågar, ja allt vad jag kan komma på… men de vägrar… hur ska jag göra?
golf.ifokus.se

Är det i en spruta eller tabletter?
Är det tabletter så kan du krossa dom och blanda i vispad grädde, räksallad eller något annat kladdigt och jättesmarrigt… blanda i en 1/4 tesked gegg så att dom inte hinner ledsna på smaken… sen byter du smak varje dag…
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Det var tabletter men jag tog dem mosade i en spruta blandat med massa jox… mina händer ser ut som hej kom och hjälp mig nu efter deras klor…
golf.ifokus.se
Ge dom direkt från skeden.. litar dom på dig och du brukar bjuda på gottis från sked annars så tar dom även om den innehåller medicin…
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

#4 Jag brukar ge dem från handen…då tar dem… hade det på en sked först, men de vägrade… så fick bli spruta och lite våld ;)
golf.ifokus.se
Brukar dom få gottis från handen så ge dom medicin från handen…
Jag har gjort så med alla djur jag har och haft… alltid ska dom veta att mamma ger mums från hand och sked… då är det inga problem med medicin heller :)

Tänk om de tror att jag alltid kommer ge dem äcklig medicin sedan då? :P
golf.ifokus.se
Nädå… när man medicinerar djur måste man varva gottis utan medicin och gottis med… så att dom vet att det bara är ibland som det smakar lite äckligt…

Fast jag gav Paztell ett russin, så åt hon det, sen gav jag henne ett russin med tabletten istoppad, men då vägrade hon. Igår åt de russin/ostbågar med tablett i… idag fick jag te det i en spruta i munnen… Lepad var jobbigast och hon vägrade typ svälja fast det var i munnen på henne.
golf.ifokus.se