Byta bur
Nu är det så att jag bor på två ställen.. Är hos mamma varannan vecka å hos pappa varannan..
Råttorna åker ju självklart med. Jag har bara en bur nu & den tar jag alltid med (vilket är ganska jobbigt ;P). Nu ska jag skaffa en större bur som man inte kan köra fram å tillbaka sådär, men mår råttorna bra av att byta bur sådär, varje vecka? Kan det påverka dem på något sätt? Är osäker och har funderat på det ett tag…& nu frågar jag bara för att vara på den säkra sidan.
Jag är sämst på att förklara bra, men jag hoppas ni förstår iaf!
Ska inte vara något större stressmoment. Deras lukter finns ju fortfarande kvar i båda burar om du inte städar dem jättenoga vid varje tillfälle. De kanske är lite stressade i början av att transporteras en gång i veckan men de kommer lugna ner sig.
Nä, jag tror inte det ska vara några problem. Det beror på hur dina råttor är. Mina älskar när jag byter inredning i buren och jag byter bur lite då och då, de verkar bara tycka det är skitkul att upptäcka nya saker.

Har transporterat dem varje söndag sen nov-06 så de är ju vana :P Det var just dedär burbytet som oroade mig lite.. Men nu behöver jag inte göra det^^

Jag tror absolut inte det ska vara någon fara, såvidar du inte har råttor som lätt stressar upp sej för saker.
Mina bor i en bur på veckorna och en annan på helgerna, de kommer tillrätta efter en minut ungefär… Så det är ingen fara :)