zoo råttor
asså måste bara säga några ord jag har bara köpt zoo råttor dom flesta har blivigt 3 -3,5 år alltid varit friska har aldrig varit till vetrinär med någon av dom förutom vid avlivning då har haft 8 st
hur som helst på råttor i fokus låter det som att zooråttor är det sjukaste djuret man kan köpa, det aggresivaste och att det sämsta man kan göra är att just köpa zoo råttor har aldig aldrig blivigt biten någonsin av mina råttor och dom har inte heller varit råttaggresiv utan äslat att ligga och mysa och sova med mig
så ist för att klanka ner dom visst jag förstår att det bästa är från uppfödare men att zooråttor också kan vara lika friska snälla och inte alls dom sämsta som folk skriver här
plus att jag tagit kull på en och har kontackt med vissa som köpte dom av mig och dom mår prima och inte heller aggresiva
Självklart kan zooråttor vara lika trevliga och friska som uppfödarråttor.
Men vem som helst med lite logiskt tänkande kan räkna ut att risken är större att det inte är så om man köper från zoo.
Genetik är viktigt. De flesta av råttans "beteenden" och sjukdomar är genetiska. Som uppfödare väljer (förhoppningsvis) man ut friska och trevliga råttor som man avlar på, det gör man inte när det gäller zooråttor.
så jag e ologisk då? ajja jo genetik är viktigt men jag tycker också att zoo råttn borde få en chans för här hör man bara negativa saker

Jag skulle då inte chansa på en zooråtta… Jag uppskattar seriös avel och att kunna köpa råttan av ett ANSIKTE, inte av ett företag, som man kan ha fortsatt kontakt med. Bara DET är superviktigt tycker jag. Köper man en råtta på en djuraffär är det ju tack o hej så fort man lämnat butiken. Jag tvivlar inte på att det finns trevliga zooråttor, men de är inte ämnade för mig. Jag köper mat och kläder i butik. Djur köper jag av uppfödare jag litar på.

mata inte trollet
#4mata inte trollet?
#3 ja folk tycker olika det är inte det jag vill ha fram med den här texten att alla måste tycka som jag eller måste köpa zooråtta=) utan att man inte behöver klabba ner på dom så mkt som jag skrev förut så sas det bara skit om zooråttor
mata inte ungarna
mata inte zooråttor
vilka ungar
seg idag som tusan :P
Alla får köpa vad de vill. Däremot tycker jag det är rätt självklart att man har en negativ syn till själva grejen att sälja råttor i affärer, och att vara negativt inställd till den sortens avel.
Det betyder inte att folk tycker illa om de söta små råttorna i affären, eller tycker illa om dig för att du köper en sådan.

Jag klankar inte ner på zooråttor, jag klankar ner på zooavel. :)
#7 så omoget!
#9 det e ju sant men överallt str det dom är bara sjuka dom äter upp varran dom bla bla bla så ville just skriva om mina råttor att inte alla zoo rttor är så
joooooooo, mata som galningar… tycker det är få tamråttor i världen som får tillräckligt med mat! instängda i burar till svält… vilda råttor har fasiken mer käk än många tamråttor…
#11 Men det är väl klart att alla zooråttor inte är defekta… men vad man ska ha i åtanke är ju att zooaveln har gett oss mycket otrevligt som man kunde ha sluppit om det inte hade funnits…
Det är inte zooråttorna man hugger ner på utan grossistaveln… det är där felet sitter och enda sättet att få bort den sortens avel är att sluta köpa zooråttor… hur söta dom än är…
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#12 :P

och här *fniss*

och i flera fall samma användare som startat dom fast under nya nick.
snygg första gången jag skriver om just zooråttor
#20nu fattar jag ingenting detta är mitt första användar namn hittade denna sida bara för några dagar sen
så vad babblar du om?
och jag är 19 pluss pluss som skrev förra är 16!! jävligt kul
för det första jag vart skit glad när jag hittade denna sida för att ha några att prata med om just råttor råttälskare men här värkar man bara får massa skit och falska anklagerser ha ni inget annat för er än skylla på folk och anklaga dom för massa saker ? åsså säger ni hur kul det är att alla samlas på en plast undrar hur många medlemmar som lämnat denna sida pga att många bara är ute för att bråka angklaga folk !
fy fan asså
#20 Kontakta en Medarbetare eller sajtvärden om du misstänker att någon använder sig av multikonton, i stället för att hänga ut någon i en tråd.

ok pm är på väg:)
ja då kan du skriva till mig om ursäkt
*putt*