Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1818 ggr
Magda
0

3 hanråttor omplaceras

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick för ett tag sedan tillbaks 2 st råtthanar som jag sålt som ungar pga att förhållandena i deras nya familj ändrades!

nu har jag helt enkelt för många råtthanar som inte går ihop i en grupp! dessa 3 är den grupp som fungerar jättebra ihop & de söker ett råttvant hem.

Det är 2 bröder (ag hd) & en obesläktad hane(siamese)

Tornado & Flood (reggade i SRS)

Färg,päls,öron: agouti hooded,slät toppörad

födda: 16/2 -07

info om kull, släkt med mera

12 st bebisar föddes, 12 st levde & var vid god hälsa vid avvänjning, 3 hanar avlivade vid ca 6mån ålder pga aggressivitet.

Far: Alexander född juni -05 avled av blodpropp vid nästan 2,5 års ålder.mkt snäll & social kille, accepterade alla andra hanar.

Mor: Miu, född 25/5-06 lever & är vid god hälsa!

Nu lite info om  var & en av dessa killarna:

Tornado: mkt aktiv kille som älskar att sitta i håret & knastra men som även far omkring över hjela lägenheten om man låter honom! älskar sin bur & går gärna tillbaks till den för att göra sina behov & när han blir trött. han behöver mkt uppmärksamhet & gärna en del aktivering!

Tornado

Flood: söt & gosig kille, mkt lugnare än sin bror & föredrar mänskligt sällskap framför att busa på golvet

Flood

OBS! Dessa två har inte visat några tecken på aggressivitet alls, är mkt lätthanterade både med bad kloklipning & svanssmörjning!

Kille nr 3!

namn: Devlin

färg,hårlag & öron: siamese, slät, toppörad

info om släkt: det finns ingen info om vare sig ålder eller släkt då min hund fann honom, hans systr & deras döda syskon i en påse i vägkanten i ett skogsområde i närheten.

han var mkt ung & hade precis öppnat ögonen när jag fann dem. rosslade lite då men inget efter att han kommit in i värmen & fått mat & vatten! så han är ungefär lika gammal som de andra killarna..

info om Devlin:

mkt social & trevlig pojk som tyvärr inte får den tid han förtjänar här hos mig, fungerar bra i flock med alla råttor, men extra bra med dessa två. han är en stor kille, mkt att gosa med!

även han mkt lätthanterad i alla situationer.

Alla 3 grabbarna söker ett hem tillsammans där de slipper ingå i en ny flock utan kan få vara bara de.. det optimala är ju en råttvan ägare som gillar att gosa & hålla på med sina pälsklingar!

Dessa säljes ihop för 150 kr (symbolisk summa) utan bur.

De kan hämtas i Onslunda eller efter överenskommelse tas med till Tomelilla, Ystad & eventuellt även Malmö.

de kommer endast att lämnas om det känns rätt för alla parter & jag verkligen är säker på att de kommer att få det bra

mail: viljans@hotmail.com

är du intresserad så maila & berätta varför just du är perfekt för dessa killar!

oj vad långt detta blev, men har jag missat något i annonsen så bara säg till!

Devlin

Magda
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Devlin igen

Glömde en sak!

Dessa killar är absolut inte till avel, speciellt inte ag. hooded killarna då deras kull inte var så lyckad!

siamesen har ju totalt okänd bakgrund & kan därför vara olämplig, men det är ju helt på egen risk..

men hooded killar FÅR verkligen inte avlas på..

Magda
0

*putt*

Grodan
0

Wow! Vilken lång o fin annons!!! Skrattande

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Magda
0

#3 ja jag hoppas bara att folk orkar läsa den med :) så att rätt matte/husse kan höra av sig för pojkarnas skull! Kyss

God Jul!

Magda
0

*putt*

Magda
0

det är fortfarande ingen som hört av sig om grabbarna, jag vet att det kan vara svårt att hitta hem åt vuxna grabbar så jag fortsätter att putta upp så att de syns Skrattande

Stj3rnfallet
0

De är verkligen jättefina!=) Men har dock flickor + 1 Gp råtta och så ska det bli en till Gp hona, så jag har tyvärr ingen plats =( Annars hade intresset funnits! Pojkar är ju såå mysiga :D

Terato
0

Så här vill jag att alla omplaceringsannonser alltid ska se ut! Det KAN inte bli för långa!

Hoppas du hittar hem åt dina grabbar. Mina tjejer ropar att de kan bo hos dem men jag avböjer. :P

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

PlusPlus
0

Synd att det var så långt bort annars hade jag gärna hjälpt dem. Jag har råttor i många år och har just nu tre st. Det enda jag gör om dagarna är typ att vara i skolan sedan åker jag hem och släpper ut "bebisarna". Är inte direkt någon jätte aktiv tjej. Men som sagt är det så långt borta eftersom jag bor i Karlstad =(

Magda
0

tack för allt beröm om annonsen :)

#9 ja det var ju synd att du bor så långt bort!

Pony
0

Ojojoj, har hooded killarna så bruna huvuden/teckning som det visar på bilden? Jävligt fina är dom!

Inte för att det hjälper er nu, men oj vad jag hade velat ha dom om jag inte redan hade 4 råttkillar som bråkar en himla massa just nu :o/

Hur som helst så är dom hur fina som helst, Devlin också såklart.
Hoppas dom hittar ett bra hem! :o)

Magda
0

#11 ja jag tycker att färgerna visas rätt bra på dessa bilderna *ler* de är jättefina & goa, men längtar efter mera gos!

GRJM
0

#9,#10: Varför skriver ni inte i djurtransport iFokus o gör ett försök där?

*allt går om man vill!* - så säger alltid morfar :)

Magda
0

vilken bra idé, jag hade visserligen hoppats på att få träffa nya ägaren först, men stämmer allt så..

#9 om du verkligen är intresserad så kan du väl skriva ett privat mess till mig & berätta lite om dig & dina råttor!

om allt känns bra så kan du/vi ju lägga ut en transport efterlysning då?

Magda
0

*putt*

Magda
0

grabbarna söker hem ännu.. Devlin & Tornado kan tänka sig att flytta ihop bara de två till ngn trevlig människa..

[PixelMollan]
0

Vart finns du nånstans?
Kan du tänka dej att sälja bara en av dom? (Flood)

Magda
0

#17 jag vill/kan inte garantera att någon av dem klarar att bo i ihop med främmande nya hanar eftersom det har varit problem med deras syskon (en av dem var mkt aggressiv även mot bebbar) nu har jag ju inte provat med dessa, men helst vill jag ju bara sälja till någon som inte kommer att blanda dem med andra pojkar..

kan sälja Flood ihop med bara en av de andra om du är intresserad?

jag finns i Onslunda i södra skåne..

Saiop
0

Dom är helt underbara, skulle jättegärna ta hand om dom med finns vissa negativa saker som kommer imellan =/

1. Jag har tre hanar
2. Vet inte om min mor går med på ytterligare än =/ Hon har licksom inte ens accepterat dom tre jag har.
3. Jag bor i stockholm, men som har sagts tidigare är det inget problem
4. Jag har bara en stor bur :(

[PixelMollan]
0

#18 Kommer dessa bli aggressiva..eller lixom..vf blev dom andra aggressiva? *ny på råttor* Kommer dessa bita mej?

Magda
0

#20 nej jag tror ju inte att dessa kommer att bli aggressiva, de borde redan ha blivit det isåfall. de andra blev aggressiva i samband med könsmognaden..  jag tror inte att det finns någon risk att de helt plötsligt skulle börja bita människor! Om jag trodde att de skulle bli aggressiva så skulle jag inte omplacera utan hellre avlivat dem.. men däremot så vill jag inte garantera att de går ihop med andra råttor, eftersom jag inte provat & jag vill inte lova ngt eftersom inte alla vuxna hanar klarar av att byta flock hur som helst!

[PixelMollan]
0

Okej

Grodan
0

Maj gadd vilken solskenshistoria med Devlin! Blir nästan lite kär! Varför ska du inte behålla honom? Han ser ju jättefin ut!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Magda
0

grodan: devlin måste flytta mest för att han är de andra två pojkarnas trygghet & favorit! + jag orkar/kan inte ha 2 olika flockar med hanar härhemma nu.. jag skulle ha mejlat hela historien till dig men jag har inte riktigt orkat ta itu med artikel makandet än.. mkt på g härhemma..

Magda
0

Nu har jag möblerat om lite härhemma & det verkar funka sålänge iallafall! har skeppat över ansvaret för två pojkar helt på sambon så nu har jag bara en han flock att ta hand om!! (ja & en hon flock då) även om de inte får så mkt gos & social kontakt som jag vill ge så får de mat & städat bur & komma ut lite då & då, så om ingen speciell människa fastnar för dem så stannar de här! Vill ju gärna att de ska få det BÄTTRE men de har det iallafall inte jättedåligt hos mig nu…