Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 595 ggr
niffen
0

Lösa tänder?

Jag har tänkt på det förut, att tänderna på Billbo sitter lite brett isär. Inte mycket, inte så att hon på något vis kan "lida" av det, men ändå. Idag så tittade jag i munnen på henne igen, så gämförde jag med alla andra rats. Men dom andra ser normala ut… Men så tittade jag igen, då var tänderna plötsligt "ihop" igen… Sedan kollade jag efter några sekunder igen och då var dom isar, så vickade jag lite på den tand som står ut mest, och den satt liiite, liite löst!! Har någon råkat ut för dethär? Behöver jag gå till vetten? Hon lider ju inte av det, hon äter ju (ibland mer än hon bode ;P) normalt, och hon verkar inte ha ont av det. Hon reagerade knappt när jag vickade på tanden, förutom typ den vanliga "Varför gräver du i min mun"-reaktionen… Pliiis, bräjnståårm…

wintermynta
0

Hihi det är helt normalt. Råttor kan justera mellanrummet. Har ingen aning om varför. Låter nån mer kunnig svara på det.

niffen
0

PHU.. Jag blev helt.. Men hon har extra mycket.. Jämfört med dom andra då..  :P

SamanthaJones
0

hur är det med övertänderna då? sitter de lika löst? eller rörligt?

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

niffen
0

Nope, dom sitter fast här iaf.  ;)

Ninja
0

Håll koll på vikten så att hon kan äta ordentligt, samt så att inte tänderna växer in i motsatt käke.. för säkerhets skull så det inte är något bettfel. :)

niffen
0

Japp! Tack så mycket!