Mixa maten?
Har läst att många av er mixar ihop maten av olika anlednigar.
Men då undrar jag, kan man köra med vanligt torr foder + Mixad färskmat? Alltså bara mixat & Torrfoder?
Eller måste man ge dom färsk fodret 'vanligt' ibland?
Varför isåfall?
Och är det någon som bara ger färskmaten mixad här inne?
Jag ger nästan alltid mixad mat. Jag lagar eget nån gång varannan helg och mixar ihop och fryser in i portionsstorlekar. Her lite olika varianer i frysen nu, innan körde jag mycker på barnmat. Men detta e mer ekonomiskt och rätt kul. Anledningen till att de mest får sån mat e att jag äter väldigt onyttigt själv och att det e så roligt att mixa och att de inte kan bära runt det o slabba ner hela buren. Sen blir det lite svårare att plocka ut sånt som e mindre gott som jag tycker att de ska äta endå.

Jag mixar för det mesta efter att ha fått tipset här inne, man kan göra en hel del fantastiska röror så det är faktiskt riktigt kul. Jag har också portioner i frysen oftast men ibland har jag inte det och orkar kanske inte skita ner mixern och då kan de få maten på annat sätt också.
Men som sagt är det mycket bra för att få i dem sånt som är nyttigt men kanske mindre populärt :P (och de älskar rörorna)
jag mixar ibland…
när jag känner att jag har orken att diska efteråt 
(har en sån handmixer, men har inget bra att mixa i utan att det hamnar överallt på golv/väggar/tak, så jag kör en en sån flaschig maskin me bytta lock och sån nermatningsstav typ, blir fint som faen , men drygt att diska alla attiraljer)

Har någon ett recept måntro?

Exempel på recept
Kokade fullkornspasta med fryst broccoli, blomkål, morotsblandning samt frysta ärtor. Gjorde bollar av kycklingfärs som jag otckså kokade med det andra. Hällde i lite havssalt och en hel del olivolja.
Kokar man med lock bevaras näringsämnena i grönsakerna bättre.
Rev vitkål, själkselleri, fänkål, päron, gurka.
Mixade
och lite omixad majs på toppen, voila:D

Fler recept någon? :P

En hel avocado (utan skal och kärna förstås)
2 msk creme freiche
½ dl broccoli
½ dl ärtor och majs
Härlig gegga, bra för råttor som behöver fläska på sig

Då ska jag skippa ditt recept Nutiz, Jabba skulle nog stämplas som tjock och hur mycket motion och hur lite godsaker han än får så förblir han fet…

Äggula, mörkt bröd, bönblandning, morot och mjölk eller ev. lite matlagningsgrädde :) miximojs
sötpotatis, morötter, potatis, palsternacka kokas och mixas med stekt lax.

Tack, ska testa det nån dag (: