Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 586 ggr
Beaver
0

Råttkillarna!

Tänkte bara visa lite bilder på mina fyra råttkillar, Bluebear, Björnis, Mushu och Odin. Presentation på tjejerna får bli en annan gång :)

Två av dem är från MalinMalin och de andra två är från Trollsvansens.

Beaver
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Först ut är Mushu, en jättesprallig blue hooded dumbo kille som alltid är först ut på upptäcksfärd.

Karmatarerskanise
0

Fina färger Mushu har, grått är så fint! :)

Beaver
0

Sen kommer Odin, en lite blyg blue rex kille som kom till mig när han var några månader gammal. Men han börjar krypa ur sitt skal nu och är riktigt social.

Beaver
0

Inte så jättebra bild på min plutt Bluebear, aka Blåbär som är silver striped roan.. Hade honom själv i några veckor tills jag skaffade de tre andra, så han är verkligen helt orädd och frammåt. <3 <3

Beaver
0

Sist ut är lillkillen Björnis, som är mink eller ev Mock Mink då han verkar ha mörkt röda ögon. Lite försiktig kille som är väldigt go när man väl lyckats locka ut honom ur buren. Har väldans söta öron som får honom att se ut som en liten mus när han lyssnar på någonting :)

Ladyinred
0

Nu kanske jag har missat massor, men finns det en färg som heter silver? Vet att det benämns så när de har vita hårstrån i pälsen. Så dumt i så fall att det e samma namn på båda. s/silver ambk eller vad :/

Beaver
0

Finns lite olika namn på dem. Rödögd blue, silver eller platinum (osäker på platinum dock, tror det är en annan genkombination). det är i alla fall genetiskt en ggpp.

Ladyinred
0

Jo en rödögd blue har jag oxå haft, hon var jätte ljus. Man kunde tro att hon va vit tills man satte en vit råtta intill.

Ninja
0

Blue roan blir ofta rödögda pga att blekningen även påverkar ögonen. :)

Jättefina killar!

Beaver
0

Mja inte riktigt sant där. Han är rödögd, och rena blue roan (gg) blir svartögda :)

Tack tack!

MalinMalin
0

Vad fint killarna utvecklas…Vilka snyggingarSkrattandeSkrattande

Pussa dom ifrån migSkrattande

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.