Hjälp
Lilla Franke går på en antibiotikakur sedan närmare en vecka tillbaka, Baytril och Marbocyl
Hon har varit snorig och rosslig vilket den här kuren skulle avhjälpa. Men nu ikväll, så har hon helt plötsligt börjat gå med huvudet snett.
Jag har letat och läst igenom alla inlägg om snedskalle och dammsugit nätet i jakt på svar.
Behandlingen som rekommenderas överallt är ju just antibiotika. Men vad kan då ha skett när Franke istället blir sned mitt under kuren!?
Jag ska ta henne till veterinär imorgon, men hoppas på att kunna samla på mig så mycket information som möjligt. Bättre att komma till doktorn påläst. Så snälla ge mig allt ni har!
Det finns flera orsaker till snedskalle, en av dom är öroninflammation som behandlas med antibiotika. Sedan kan det även bero på hjärntumör, hjärnblödning, hjärnskada..

Veterinären sa att vi borde fortsätta behandla Franke med antibiotika tills kuren är klar. Sedan ska hon till doktorn och då ska de kolla om Franke behöver ÄNNU mera medicin.
Men jag vet inte hur mycket man ska medicinera ett sånt litet djur. Det här är andra gången Franke går på pencillin. Första gången hjälpte inte mot hennes pipljud och snoriga näsa. Denna omgång verkar ju inte heller bita på "bacillerna".
Så om hon inte blir bättre nu tror inte att ännu mer antibiotika lär hjälpa. Frankes immunförsvar lär ju vara helt satt ur spel.
Kanske är det bäst att låta henne få sluta snora för gott, den sneda lilla kraken.

#2 det kan ju som sagt bero på helt andra saker än bakterier som ju bara är en möjlig orsak till snedskalle. :/
Gah, vad tråkigt! Råttor ska ju inte bli sjukare av medicinering utan friskare… 
Skulle råda att du byter ut Marbocyl mot Terramycin illa kvickt.

Tyvärr hjälpte inte pencillinet alls, inte heller hann vi in till veterinären. Franke blev sämre väldigt snabbt och vaknade inte på tisdagsmorgonen.
Nu går jag, Frankes husse å Frankes syster Bu runt och bara saknar.

RIP Franke :(
ååh rest in piece franke <3
#5 Fy så trist. Jag hoppas du kontaktar veterinären och säger det. Tycker det var felbehandling så det skriker om det!
Och till råga på allt bor du i Stockholm där det borde finnas jättemånga duktiga veterinärer!