huh? :S

Japp, det enda som kommer fram är
Hacked by SLFAR & CYBER_ERROR och en dödskalle bild…

hihiiiiii
vem bryr sig?

Stackars kicki som lägger ner en massa jobb 

äsch det där kan hon ordna snabbt

Att man inte tycker om sidan och allt sånt kan jag köpa, men den var faktiskt full med informativa saker
Det är skit tråkigt att all information kan försvinna, r8forumet och råttor i fokus är de sidor som snappar upp råttägare på/ via google.
#8 Nej hoppas verkligen inte att en massa info försvinner.. var tråkigt med kraschen förut när allt skulle byggas upp igen, vore tråkigt om det ska börjas om nu igen så snart efter den senaste.
Men har man tur så är det "snälla" hackers, såna som hackars sig in och sedan meddelar ägaren till sidan om säkerhetsbrister..
hacka en råttsida, what the fuck haha.. (jag tror det e storkuken:-P för att han blev borttagen)
oj tänkte lite fel nu jag, haha, det va ju här han va *slår mig i huvet*
Jäklar… Vilken himla idé :O

Ja ibland straffar synden sig själv. Synd på alla info dock.

Men dom måste väl ha backup på det så att dom kan återställa det.
*fniss* Kul för dom, men dom får väl flytta hit istället? Orka med r8forumet…. :P
ja dom borde ju ha backup, med tanke på att dom fick börja om för inte alls så länge sen så det borde dom ju tänkt på …

"Vi anklagar andra, ofta i akt och mening att urskulda oss själva. Vi är enfaldiga nog att tro, att vi kan höja oss genom att dra ner andra"

Nej men fy vad tråkigt.
Älskar mina stora små vänner..
Mja, det är faktiskt fullt mänskligt, tyvärr
Jag uppskattar inte R8forumet för att jag tycker att det skrivits för mycket elakheter om SRS (rent motverkat klubben) samt att människor mobbas öppet där. Visst försöker flera medlemmar även här att mobbas, men JAG tillåter det inte. I alla fall inte den mobbing som går ut på att vara elak mot okunniga människor. De har rätt att få hjälp, lära sig och inte bli mobbade för att de saknar kunskap. Alla människor kan ändra sig, lära sig och utvecklas. Det finns även andra saker som jag inte uppskattar med r8forumet men jag väljer att inte skriva dem här.

Och många uppskattar inte Råttor i Fokus men jag har ändå aldrig sett en tråd som snackar skit om detta forum på Råttforum, undra vad det beror på.
#20 ?
ja men det är ju ett råttforum det här också å många som är här e ju där med, klart att det blir en nyhet, sen att en del tycker det är bra kan ju inte trådskaparen rå för tycker jag, alla är ju inte emot det heller…

#21: Människor får tycka vad de vill, de får hålla sig på vilket forum de vill men jag tycker det är oerhört tragiskt att det finns människor som öppet njuter av att Råttforum har blivit hackat och allt jobb det innebär för de ansvariga. Ogillar man Råttforum är det ingen som tvingar en till motsatsen. Vet många som inte trivs på Råttor i Fokus av olika skäl men det har aldrig varit någon tråd/några inlägg om det på Råttforum- Konstigt nog eftersom skitsnack om Råttforum dyker upp här hela tiden.

Har aldrig sett ngt skitsnack om R8forum här.

Då har du inte läst tillräckligt noga. :)
va menade du med det där konstiga kurvis du skrev innan girlie? :S va det menat till nån här eller? :/
kursiva*

#25 jo sökte precis, hittade ingenting
jag har inte heller sett nått alls om råttforumet faktiskt . ärligt..
vart står det??

#26: Det är fritt fram för vem som helst att ta åt sig då det rent generellt är ett tänkvärt citat. Sen kan jag inte sticka under stolen med att finns vissa som jag personligen tycker borde läsa det två eller tre gånger och verkligen fundera men jag tänker inte dra upp namn eller sånt här, det känns onödigt.

du behöver inte dra upp namn, men du anklagar folk för att prata skit om R8 här och då skulle jag vilja läsa ngn gammal tråd där det görs.

Men blää på dig Daydreams. 
Du kan börja med de som öppet glädjs i denna tråden. Jag struntar fullkomligt i vad ni tycker om forumet men att vara glada åt att någon annans arbete är förstört känns bara lågt.
Sen kan jag ge fler exempel men det tar jag hellre privat med dig (du har min msn) än att anklaga någon öppet på forumet. Det handlar inte (vilket jag inte sagt) om en tråd som heter "Dumma råttforum" utan om kommentarer i samband med andra trådar så som denna.

Jag tycker inte att något av forumen är perfekt, tyvärr.
Gillar MUS.IFOKUS bäst! :)

Men gläds är väl att ta i. Ja jag tycker att hackning är lite kul. Och tar för givet att R8 har en backup så att dom är tillbaks igen om några timmar. Och om denna tråden var den första tråden man "pratade illa om R8" i så håller inte ditt argument riktigt. Du skriver att "Konstigt nog eftersom skitsnack om Råttforum dyker upp här hela tiden."
Och då tycker jag det är berättigat att få se exempel på det.

Äh, jag gillar inte skadeglädje.

Det är nog ingen som tycker det är bra att infon försvinner. Sen håller jag helt och hållet med i det Grodan säger om elakheterna i srs. Det gör mig uppriktigt ledsen när det ska hittas fel på allting och folk inte kan se det bra oxå som faktiskt görs.

Det kanske är tur att man inte är så involverad i föreningssnacket. Jag har liksom inte stött på det där. Har iof inte varit med i råttsvängen särskilt länge heller..
Var en nyhet för mig över huvudtaget att det liksom finns.. Spänningar mellan forumen. Det visste jag inte.

#37: Jag har märkt av spänningen men förstår den inte.

Näe.. Kanske lika bra att inte lägga sig i..
ja sen så e det väl det att det är mycket "se ner på folk"fasoner på råttforumet som dom som driver sidan står för, kanske det som folk tycker illa om. Annat är det här tycker jag, e det tjafs så är d et medlemmar som står för det.

Jag håller inte med om elakheter om Srs, det görs jättemycket reklam för klubben där inne och nybörjare får jättebra hjälp och stöd när det verkligen behövs. Vad gäller mobbning så må jag vara blind men jag har inte sett mycket av det alls…de som försvunnit från forumet pga. inbördes problem har i princip bett om det själv vid att beté sig som idioter!
Den här tråden var bra för mig dock, då jag fått ytterligare bevis för vilka som inte har alla chipsen i paketet…
Det är Billbo som har hackat forumet ;D
Har försökt bli medlem där men fick aldrig mitt konto verifierat av sidägaren. Så jag tycker det är ganska beklagligt, jag är ju inte någon spambot direkt.
Är så glad över det här forumet, gott om trevliga människor ändå.
#40 Vad är det för "se ner på folk-fasoner" du menar? Och mobbing som tillåts av dom som står för sidan? Jag är själv moderator och då mobbing är något som jag STARKT är emot och tror och tycker att vi moderatorer på r8forum försökt motverka så vore jag jättetacksam för att få veta mer vad du menar. Var det därför du lämnade r8forum?
Jag blir ledsen när jag läser detta och känner inte alls igen den bild av r8forumet som målas upp här, men om det är så att vi som är moderatorer har brustit i att ta hand om våra medlemmar och det har verkat som vi stöder ev. elakheter så vill jag veta det så vi kan bättra oss!! Det är ju absolut inte meningen att folk ska känna att vi är någon slags mobbingklubb, för det är inget jag (och jag är övertygad om att det gäller alla moderatorerna) ställer sig bakom. Pm:a gärna mig om ni inte vill skriva det här. Alla måste kunna känna sig bekväma och välkommna på forumet, men sen kan ma naturligtvis inte undvika att interna konflikter uppstår, även om vi gör vad vi kan för att tona ner det. Ska vi bli bättre måste vi ha mer konkreta exempel och förslag på ur vi bör/inte bör göra.
#43 Konstigt! Det måste blivit något fel! Alla är så klart välkommna att registrera sig.Testa igen vetja!
jag kan ju säga så här, när jag gick ur då lämnade jag för att jag hade tröttnat på vissa moddars beteende mot många medlemmar på forumet, det var vissa som ofta fick otrevliga eller ironiska svar i sina trådar, sen droppen var ett inlägg där alla som var otrevliga och oförskämda var moderatorer och admin som drog på väldigt höga växlar över ett totalt missförstånd, alla andra såg vad inlägget handlade om, men inte moddarna och det tolkar jag som personligt gentemot den som skrev tråden, efter det så kollade jag igenom väldigt många trådar där vissa "oönskade medlemmar skrivit och det var tyvärr lika där. det är inte helt omöjligt att genomskåda detta vilket kanske var tanken, men vi var väldigt många som uppmärksammade detta.En del andra däremot kom undan med liknande saker, vilket betyder att dom var "accpeterade" av moderatorerna och admins. Sen när jag bad att få bli avregistrerad fick jag ett ganska oproffissionellt svar tillbaka vilket också tyder på att jag inte var accepterad som medlem. Och en sån sida vill inte jag ha något med att göra när de som driver sidan inte kan agera på ett proffissionellt sätt och ha samma regler för alla medlemmar oavsett åsikter eller personlighet.. men det kanske bara är jag det som tycker så..
Tycker att r8-foruments vara eller icke vara bör dryftas på den sidan.. inte här.
Själv trodde jag att vi inte var så hysteriskt mycket folk i sverige som tyckte om råttor så att alla hängde på alla ställen. Förutom jag som bara hänger här, dock inte av någon speciell anledning, det bara blev så. och jag sitter uppe alldeles för länge om jag har många sidor att kolla igenom och prata på:-)
Sen är alla sidor som sysslar med information om våra favoritdjur och där man kan prata om allt när det gäller dem, bra på olika sätt och så är det bara. Själv skulle jag aldrig våga säga något här om jag hade gjort något misstag, skulle nog bli flådd och hängd på en vägg. Tur att jag är perfekt;-)
Tänker bara.. mina aldeles egna åsikter, dela dem eller skit i dem.

#46 Det här "Tycker att r8-foruments vara eller icke vara bör dryftas på den sidan.. inte här." instämmer jag med till fullo.

Tror ni jag skapade tråden av skadeglädje???
Läs då igen vad jag skrivit.. att jag tycker det är synd och skam och att jag hoppas att all info inte gott förlorad?
Sen mitt hmm i huvudinlägget , är just ett hmm, vem kan det vara. Det är ju lätt att dra paraleller. Men men. Jag tycker jag har all rätt i världen att skapa en tråd som handlar om r8 på RIF.
Fast jag kan ha fel, men det är ju pga vi och dem tänket igen isåfall.

Jag syftar inte på huvudinlägget. Jag syftade på hur det utvecklade sig med om man trivs eller inte på R8. Den diskussionen kan man ta där tycker jag.

#49 Ja sorry, jag blev bara så paff att jag bara skrev… det var inte menat till dig.. utan vad *Girlie* skrev
Såvitt jag hört är hela servern på webbhotellet hackad och nere, ingen attack just på R8forumet specifikt alltså.
Jag håller med Babbett och tykcer att det är långt mindre skitsnack där än här vilket är anledningen att det är där jag är aktiv, inte här….. Men det är väl så att man ser det man vill se, har man fått för sig att modd är ute efter nån så tolkar man allt ditåt. Jag tycker R8 är ett skönt ställe och hoppas det kommer igång snart igen!
#23..citat:
"Människor får tycka vad de vill, de får hålla sig på vilket forum de vill men jag tycker det är oerhört tragiskt att det finns människor som öppet njuter av att Råttforum har blivit hackat Ogillar man Råttforum är det ingen som tvingar en till motsatsen. Vet många som inte trivs på Råttor i Fokus av olika skäl men det har aldrig varit någon tråd/några inlägg om det på Råttforum- Konstigt nog eftersom skitsnack om Råttforum dyker upp här hela tiden."
jag tycker iof att det är bättre att folk är öppna med saker och skriver vad dom tycker , då kan man iaf ta till sig eventuell kritik och antingen försvara sig eller ändra sig, vilket man inte kan göra om det talas om det bakom folks ryggar..

Hm, jag har aldrig läst skitsnack om r8-forum här eller vice versa, det är möjligt att det vid något enstaka tillfälle dykt upp i någon tråd men jag har aldrig sett det. Jag var aktiv på båda forumen från början men eftersom jag tyckte bättre om gränssnittet, upplägget, här inne (lättare att ha översikt vilket skapar bättre flyt och mer familiär ton etc) så övergick jag mer och mer till att bara vara här. Jag tycker det är helt ok att prata om forumet här, som TS gjorde tex men att det blir sånt ramaskri för att en individ uttrycker en personlig åsikt (grodans lilla sarkastiska statement - följt av en lipande smiley dessutom vilket för mig tog ned allvaret i orden ett stort antal pinnsteg) känns lite typiskt för internetforum överlag. Överkänslighet tycks vara en dygd. Let's tagga ned.
Så nu kör vi en gammal klassiker och sjunger tillsammans, ni vet vilken slagdänga jag syftar på va.. vem är med mig..? 

nähä du, den har vi redan sjungit idag.
"You can find me in the club, bottle full of bub
Loo mami i got the X ,if you into takin drugs
Im into havin sex i aint into makin love
So come give me a hug if you into getting rubbed"
(tra la la la laaaaaaa)

jaha.. ja men då kan vi dansar istället!
When I dance they call me macarena and the boys they say that I´m buena they all want me, they can´t have me So they all come and dance beside me
kom igen allihopa, nu köööör vi:
A la tuhuelpa legria macarena
Que tuhuelce paralla legria cosabuena
A la tuhuelpa legria macarena Eeeh, macarena
ja vi kan dansar 

#57 ASG, ordfascist!! Kolla in den här hårdingen, han "kan dansar" :P

Jefla hackers. Bilddagboken var kul, Aftonbladet var underbart, men r8forum är bara dåligt att hacka :(
Ang de negativa kommentarerna så förstår jag inte ens vad ni tjötar om faktiskt… Har varit med sen alxnet-tiden när forumet hörde till SRS och hängt med hela tiden efter det men har aldrig sett något fall av mobbing, tjafs eller nånting, annat än i enstaka undantagsfall där det kommer nya som bara suttit och provocerat folk och kommit dit med en förbannat kass attityd. Visst kan folk gå lite hårt åt ibland men jag måste ändå säga att moddarna är skitbra på att avstyra och lugna ner folk där.
Annars är det garanterat mer tjafs här än det är där faktiskt. Där är det väldigt lugnt, ovanligt lugnt för att vara ett forum (vilket är synd, för jag gillar lite action ;P). Folk kan diskutera utan att börja tjafsa om skitsaker där.
R8forum är guld med sjukt trevligt folk. Att vissa inte ser det som faktiskt är bra där är synd för det är verkligen ett underbart forum, helt enkelt.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

#59 ja det är ju kul att nån tycker det.
Jag skulle gärna lämna r8forum men nu har jag många vänner där. Annars har jag upplevt att så fort man vågar tycka något annorlunda så ska man hängas och gärna brännas på bål Ve om man säger något possetivt om SRS. Trivs bättre här där det inte är nå skitsnack o tjafs. Så kram på er.
Kom igen nu så sjunger vi hederliga gamla Kumbaya.
Someones singing lord, kumbaya
Oh lord, kumbayah

Jag tänker inte välja varken ena eller andra sidan, utan undrar bara: Är det någon som vet hur det går?
Bullerby, Wintermynta och ni andra som tycker det är mobbingattidtyd på r8forum och att moddarna sköter sitt jobb dåligt- snälla, pm:a mig och kom med konktreta exempel, för det ni nämt har jag hel missat. Jag känner inte alls igen mig i det ni skriver och jag vill inte bli inbuntad i något "mobbinggäng" som jag inte känner finns- men om ni känner så så fär det jätteviktigt att jag/vi får veta det- hur ska vi annars bli bättre?
Sen det där med att r8forum är anti-srs håller jag inte alls med om. Dom flesta på r8forum är srs-medlemmar, jättemånga är aktiva och engagerade och jag har läst mängder av posetiva saker om srs där. (det mesta som skrivs!) Utan r8forum hade jag inte blivit srs-medlem själv! Sen vet vi alla att det varit en del tjaffs inom föreningen, men det är väl knappast r8forums fel? Är det inte bra att sånt diskuteras? Hade ni föredrat att allt som kunde tolkas som kritik mot föreningen hade censurerats? Det är ju ett fritt forum. Allt måste ju få diskuteras, och även om det varit lite hårda ord har dom kommit från båda läger…
Sen vill jag till syvende och sist påpeka en gång för alla att ett forum är en sammling av en löst sammansatt grupp männsikor med olika åsikter- inte en organisation med en gemensam vilja och tycke. Det låter lite så när vissa skriver om r8forum. Jag ställer mig inte bakom alla r8forumisters åsikter, men inte bojkottar jag hela forumet för det. Det är dynamiken som gör det intressant.
Kumbaja och kram på er//Stina som inte vill bråka, utan att alla ska vara glada och känna sig välkommna, här som på r8forum 
#60: Lustigt, och ändå är väl majoriteten medlemmar iaf… Medlemmar som faktiskt skriver positiva saker också. Men som med allt annat så är det de negativa sakerna som syns, ffa såhär i årsmötestider.
SRS-folket på r8forum brukar ju trots allt vara väldigt positiva med att folk blir medlemmar, registrerar sina råttor, de skickar in bilder och artiklar till HR, de ställer ut, ett par sitter i styrelsen och ett par är nominerade till styrelsen. Verkar de verkligen vara negativa gentemot SRS?
Varför bara se det så ensidigt? Något negativt sägs om SRS - åhå, nu är den personen negativ gentemot SRS. Att personen vill hjälpa till, förändra och förbättra SRS till det bättre kan ju absolut inte stämma, eller?
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Att Srs kritiseras i dessa tider kan ju knappast sopas under mattan.
Det innebär inte att gemene man är emot Srs…
Jag håller faktisk med det som Gul_zebra skriver i inlägget ovan.
Så här ser det ut nu iaf….
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
whoooo det går frammåt!!
Framåt och framåt vet jag inte… Piratsidan är ju borta, men jag antar att allt annat också är borta nu sidan finns liksom inte längre.. Men jaja, vi har alltid RIF! 

ja fast all trogna R8anhängare har ju kommit hit nu så det vore nog bra om deras forum kom upp igen snart:P
HAHAHA
Nä, va taskigt x'D *asg*

YaY sicken fin sandlåda det var här… *sätter mig ner o leker*
#72 Ger piaca en grön bil med en snorkråka på taket
nu orkar jag inte läsa dom senaste inläggen men jag har varit medlem på båda och ser inget fel i någon av dem, anledningen till att jag hellre är här, är för att jag tycker jag har fått en bättre "personlig" respons här, men aldrig har jag läst någon stanns på iFokus om skitsnack av r8forumet.. men vad vet jag 
// Vanessa
#74, Jag skulle vilja påstå att både Daydreams och niffen kläckt ur sig just den typen av kommentarer.
Vad det gäller skitsnack om SRS är det knappast föreningen som sådan man har åsikter om utan förvaltningen av den. Och hur skulle något någonsin kunna bli bättre om man inte tar upp det som är negativt till ytan? Slitningarna uppstår när de som har stor möjlighet att förändra inte lyssnar på de som vill förändra.
Det skulle aldrig fungera om man bara lyfte fram det som är bra. Ungefär som att det är bra att fler än en råtta men dåligt att låta alla bo i samma hamsterbur.
Det kanske är så att man istället för att försöka förändra det som finns till det bättre ska skapa något nytt. Ett nytt forum. En ny förening. Kontraproduktivt in i det längsta!
Jag saknar r8forumet. Det håller så mycket högre standard.
//frida

RIF är väldigt välkomnande för nytillkomna, om man bara slänger sig in i konversationerna blir man behandlad som en del av forumet - dvs med fräck, lite skruvad, humor och en rak ärlig höger i solar plexus.
Jag gillar det med RIF, man får käfta mot varandra utan att behöva vara fiender för det. Konflikter vädras regelbundet genom och sopas inte under mattan. Man kan säga att vi stolt tvättar vår smutsiga byk i den kollektiva tvättstugan istället för att låtsas som om vi aldrig blir smutsiga *asg*
De största konflikterna sen jag blev aktiv har varit vid några tillfällen då arga ifokusmedlemmar som inte annars är del av RIF anklagar oss för att göra för extrema uttalanden. Det har tex stormat när vi kritiserat värdsajten, då dessa (återkommande) dramasökare dök upp och bannade oss. De största konflikterna har alltså inte varit interna. Sen hade vi en situation då en stor del av medlemmarna upprördes av en annan medlems avelsetik, något som är att vänta när såna ämnen dyker upp på en djursida.
Annars handlar det mest om att någon missförstår en annan etc.

-kastar kakor på vår underbara LeTigre-

*mumsar* Är det dubble chocolate chip måntro? Namnam!

Smular sönder kakorna och trycker de mot skärmen i hopp om att de ska färdas via cyberrymden och fram till dig. om du försiktigt slickar lite på din skärm så får du se om du gissat rätt (:

#75 och 76 vad löjliga ni är, jag skämtade, och la t.o.m. till en ":P"
Men man brukar säga att i varje skämt finns ett spår av sanning. Jag skulle kunna skriva massor om R8 och vad jag tycker om det forumet. Men det gör jag inte för jag tycker det kan diskuteras där. Men det är lite komiskt att en massa människor som bara hänger på R8 annars, plötsligt dyker upp.

#81 Men det är lite komiskt att en massa människor som bara hänger på R8 annars, plötsligt dyker upp.
Det är väl inte så konstigt :P Vi har ju ingen annanstans att uppehålla oss just nu, då kommer vi och invaderar.
Men jag står inte på nån sida, RIF eller r8forumet verkar likvärdiga, men jag har fastnat på r8forumet bara… Ogillar tanken att behöva ha flera forum att hålla koll på hehe. Men vem vet, jag kanske fastnar här nu!
#77 jo, men så är det ju på alla forum. 99% av alla konflikter är ju missförstånd av folk som inte förstår "snacket". Det kanske inte är så stor skillnad mellan RIF och r8 i alla fall…
#81 löjligt, och löjligt. Jag kan inte direkt känna att jag känner mig välkommen när det "skämtas" om att det vore bra om sånna som jag försvann härifrån. Förstår att det var menat som ett skämt men det blir lite konstigt när man ena sekunden klagar över att r8forum är så otrevligt och ogästvänligt och sedan kommer med hintar om att visa medlemmar inte är önskvärda. Jag kanske är löjlig, men jag tycker det är lite trist. :-( Även sk. "skämt" kan såra…
Är det komiskt att det dyker upp folk här när r8forum ligger nere? Är det verkligen så konstigt? Jag vill kolla om det stod något om r8forum var nere eftersom det finns många gemensamma medlemmar på dessa två forum men också för att jag saknar råttsnacket och tycker det är kul att läsa i trådarna här. Jag brukar vara inne här annars också, men jag brukar inte skriva så mycket. När jag däremot blir anklagad för att vara en del av en mobbinggrupp (som jag vet inte existerar) så är det väl inte så konstigt att jag säger ifrån. Men jag har inte kommit hit för att bråka, blir bara ledsen när jag hör folks inställning här…

#83 Du skulle kanske känna dig betydligt mer välkommen om du pratade lite i inlägg om andra saker än R8, lärde känna lite fler människor här osv. Som det är nu så ser jag personligen dig bara som representant för R8 och inte som en person som faktiskt vill vara här och umgås:)

#84 haha, du säkert bara är van vid r8!
När jag var ny på båda ställena var det oerhört mycket enklare att hålla koll på alla konversationer samtidigt här tyckte jag! Nu är jag dock så ifokusierad så att jag föredrar det nu är inte så konstigt :)
Vi kan komma överens om att smaken är som baken ;)
För övrigt är ni välkomna här, vi tycker bara det är kul med "nya" människor i trådarna!
Sen det här med mobbningen vet jag ju ingenting om men det verkar som många upplevt sig särbehandlade och att det är en nog så verklig upplevelse för dem. Jag tror att här handlar det om flera olika verkligheter av vilka inga är mindre riktiga än den andre.

det är så himla synd att folk har så jävla tråkigt så dom måste förstöra för andra…
#85 som jag skrev, jag är har inne och läser titt som tätt och ibland skriver jag även i trådar. Men eftersom jag är medlem på ett stort antal forum och inte har tid och möjlighet att sitta på internet mer än någon timme om dagen är det självklart att vissa blir mindre besökta än andra. Eftersom jag är moderator på ett forum som handlar om samma ämne som det här så hamnar det naturligtvis längre ner på listan. Jag skulle gärna skriva mer här om jag hann och kände att jag var välkommen här men nu känns det plötsligt inte lika kul… Jag är ju bara en elak representant för mobbingforumet… eller nåt :-p
Daydreams, jag har inte den blekaste aning om varför du är så arg och bitter på allt som har med r8forumet att göra (inkl. mig tydligen) men jag vill jättegärna veta det. Tycker inte heller att vi behöver älta det i den här tråden, men som jag skrivit tidigare skulle jag tycka det var värdefullt om du ville pm:a mig och berätta. Jag vill nämligen inte vara en del av något elakt mobbinggäng, och om det är sant som du skriver att r8forum är dåligt så vill jag gärna ändra på det. Utan kritik kan inget förändras :-)
#86 visst är det så! man vänjer ju sig och föredrar olika format och gränssnitt. Eller som vi säger i göteborg- smaken är som röven den ä klöven ;-)
Jag nekar inte till att vissa kännt sig särbehandlade av vissa. Det är jättetråkigt och så ska det inte vara. Det är därför jag vill att dom som upplevt det här berättar det så man kan göra något åt det! Sen kan det säkert vara sant att jag och andra varit dåliga på att uppmärksamma och förhindra dom här konfliktera, ber om ursäkt för det men hjälp mig då att bli bättre!
Det enda jag ställer mig VÄLDIGT tveksam till är den här konspirationsteorin att hela forumet medvetet skulle gaddat ihop sig mot några medlemmar, eller att moderatorkåren jag är med i skulle göra det. Att individer stöter sig mot varandra är en sak, vi är bara människor, men att svartmåla en hel grupp för vad en liten klick gör tycker jag är orättvist… Särskilt som det här forumet inte är bättre än något annat… Jag blir bara ledsen av att läsa sånt.

Men moddarna måste väl ha någon kontakt med varandra, utanför själva "forumdelen".. Gruppkonversationer på msn, dold tråd/konfa eller massutskick via PM? Nåt som går fort att nå varandra på liksom?
På så sätt kan man ju diskutera enstaka medlemmar, om de på något sätt är jobbiga eller störande! Och då blir det väl så, att när moddarma diskuterat fram något gemensamt så kan det se ut som en attack mot enskild individ bara för att alla de tycker likadant.
håller me casi att det är lite otrevligt kanske att håna medlemmar av råttforumet som kommer hit, för det finns ju i stort sätt bara två råttforum vad jag vet, och älknar man råttor och gillar kontakt så kommar man ju kanske hit ändå , tror att det hade varit tvärtom om det varit i fokus som blivit hackat, att folk härifrån skulle kika in på r8forumet då inte den här sidan fanns längre.. kanske inte dom dom är helt anti då, men det finns ju mycket trevligt folk där också, jättemånga medlemmar där som jag faktiskt saknar väldigt.

Nu tycker jag i egenskap av trådskapare
- Att om ni vill ha en diskussion om R8/RIF så kan ni ta det någonstans. i en egen tråd tex.
- Att om ni vill reda ut problem som finns på motsatta forumet kan ni ta det där det hör hemma.
Jag vill bara ha rapporter om hur det går from nu.
*morgonbitter så det skriker om det*
#91, Rapporter om hur det går är dock det enda som är svårt att skriva här ;P kicki är den enda som vet, och om och när det går framåt så lär det märkas på kanske.net.
//frida
och om och när det går framåt så lär det märkas på kanske.net.
jo men det e väl kanske det hon menar, när någon ser att det går framåt så kan dom ju posta det här, så folk vet som kanske itne försöker pgå på sidan en gång i timmen typ :) då ser alla när det funkar igen och kan gå in *nickar*

#92 Hmm, ja Kicki är en av dem som vet hur det går, men hon kanske dryftar saken med någon som sedan vill/får skriva uppdateringarna här.
Och visst lär det märkas på kanske.net Men jag vill helt enkelt INTE att ni vidare sitter och jämför forumens för och nackdelar mot varandra här, och ville avleda det.
Alla har rätt till sina åsikter men att sitta och mäta det här ökar bara klyftan uppenbarligen.

ursäkta men jag måste få försvara mig.
"Daydreams, jag har inte den blekaste aning om varför du är så arg och bitter på allt som har med r8forumet att göra (inkl. mig tydligen)"
Nu läser du in lite väl mycket i mitt inlägg. Jag är inte det minsta arg eller bitter på R8forum, och tycker det var lite konstigt skrivet. Och definitivt inte på dig då jag inte alls känner dig men bara hört positiva saker om dig från en av våra gemensamma vänner.
Jag uttrycker mig väl inte tillräckligt tydligt så jag ska försöka göra ett förtydligande;
Jag har ingenting emot människor som hänger här bara för att dom är medlemmar på R8 också. Men vi blev anklagade av Girlie för att ha pratat en massa skit om R8 i trådar, "väntar fortfarande på flera exempeltrdar på det". Sen dyker du upp och vill diskutera varför det finns folk här som valt att sluta hålla till på R8 av diverse anledningar.
Du skriver också att jag skriver att R8forum är dåligt. Det har jag inte skrivit. Jag har faktiskt inte skrivit min åsikt om R8 alls eller varför jag inte gillar det.
Peace Love and Rats…
That´s all we need folks!
Vi har samma intressen, vi har samma mål och nu sopar iaf. jag alla missförstånd under mattan och låter katten ta hand om det.
Alla från R8 som kommit hit i väntan på att få uppdateringar om forumet, Välkomna! Hoppas ni ska trivas här och att vi alla kan få trevligt utbyte med varandra.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#96 då kanske jag missuppfattat dina inlägg tidigare i tråden, men jag tycker dem låtit väldigt bittra. Som sagt- om det är så att du har något emot r8forum får du gärna pm:a mig om det för jag vill gärna bidra till att göra det forumet bättre om jag kan- det är allt jag vill ha sagt.
Jag vill inte diskutera varför folk valt att lämmna r8forum- det gör dom som dom vill, jag bara protesterar mot dom påståenden om mobbing som jag känner delvis var riktade mot mig och försöker uppmuntra till en kosntruktiv diskussion om hur man kan reda ut ev. missförstånd och göra r8forum till en trevligare plats för dom som vill vara där.
Men skit samma- vi ska kanske inte diskutera r8forums vara eller icke vara här- jag har bara svårt att sitta med armarna i kors och lyssna utan att säga min mening när det diskuteras sådant som i allra högsta grad angår mig. :-)
Föresten verkar det som om forumet snart är på banan igen, alla sidorna finns kvar på servern och ingenting är förlorat! :-)

**Såhär skriver Kicki på Zoonen iaf;
**
Vart tog R8forumet vägen?
Tänkte bara försöka nå ut med lite info till "råttvärlden" om att hela webbhotellet där forumet ligger råkat ut för Ddos-attacker och därför inte kommer vara online förrens på lördag eller söndag - hela servern är nere medan de jobbar på att täta luckor, antar jag.
Det rör sig alltså inte om nån attack mot forumet utan är helt enkelt några snorungar som skulle behövt lära sig knyppla eller nån annan vettig hobby… Ni kan väl sprida infon omkring er bäst ni kan, och så ses vi på kanske som vanligt lite senare! 
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Tack EmmaG :)
#33 Håller med dig helt!
Så har det alltid varit. I musvärlden har inget bråk förekommit, men i råttvärlden har det alltid kivats lite - något jag tror man får ta med en nypa salt så länge det inte drabbar oskyldiga. Dock tycker jag att de senaste åren många oskyldiga blivit drabbade i råttvärlden. Många är rädda att skriva i forum och rädda att bli mobbade offentligt. SRS har även förlorat många medlemmar tack vare smutskastning av klubben.
#36 Härligt att du håller med mig! 
Det enda jag gjort som kanske Girlie refererar till är att jag ogillar när man länkar till R8forumet i trådar istället för att svara ordentligt. Jag har sett det som reklam och även ett sätt att få medlemmar härifrån. Dock är det min åsikt, som varken Ninja eller Bima delar.
Vad gäller SRS tycker jag inte det är speciellt konstruktivt att snacka skit om klubben i ett forum. Förändra och förbättra en klubb gör man genom att aktivt delta i aktiviteter, möten etc. Jag har själv under många år jobbat som så att jag tar direkt kontakt med styrelsemedlemmar och ger tips och delar med mig av idéer. Något jag tycker uppskattats mycket väl av dem, i a f de senaste åren.
Jag har sett det som reklam och även ett sätt att få medlemmar härifrån.
Skönt att höra att det inte är nån genomgående vaneföreställning åtminstone!
Det ska mer till än så för att "stjäla" medlemmar. Folk går väl dit de vill och gör som de vill, och råttvärlden är inte större än att de flesta känner till alla ställen ändå. En länk hit eller dit gör varken av eller till. Men det är väl attityder som den som gör att man lätt får känslan att anti-känslorna mot R8 härifrån är starkare än tvärtom, har aldrig sett nåt emot länkar hit från dit.
#97 & #99 Yey!
R8forum har internets snyggaste ikoner, dessutom! :D

Tänkte bara nämna att R8forum har vaknat till liv nu.

Äsch, jag tycker också man kan vara med på båda ställena - OCH många fler :) Jag hittar råttpölar i varenda community jag är med i på nätet - Helgon, FaceBook, qruiser… Förutom iFokus och zoonen dåra.
Att säga att r8forumet är emot SRS är ju helt i nattmössan, det är ju tvärtom så att folk BRYR sig om sin klubb och vill att saker och ting skall skötas rätt och riktigt, så att klubben kan ägna sig helhjärtat åt råttande. Dessutom vågar jag gissa att r8forumet är den enskilt största medlemsvärvaren till SRS, så det är ju lite dumt och säga att forumet jobbar EMOT. Då har man nog missuppfattat diskussionerna som uppstår från grunden. Sen är jag HELT med på att man kan tycka olika om vad som är viktigt och inte i en förening, men då är det ju bara att säga sin åsikt i diskussionerna. Det är ju precis det som är så fantastiskt med forum, att dumheter och feltänk inte står oemotsagt.
Men alla bör kanske också se över vilken attityd de tolkar inlägg med, för just det tycker jag att jag ofta ser, att folk tolkar inlägg som att författaren är ute efter en viss person på något sätt, när det kanske handlar om helt andra grejer. Sen kan jag hålla med om att en del, även i admin/moderatorgänget, uttrycker sig lite väl hårt i affekt ibland, vilket jag ofta påpekar för dem bakom kulisserna. Det är inte ovanligt att jag undrar om folk inte har något filter alls utan låter känslorna ta över.
Om råttor.ifokus vill jag bara säga att jag GÄRNA skulle vara här mer, men tycker att det är bökigt att hänga med i trådarna som de sorteras. Men det händer att jag tittar in och gör "stickprov" ibland och jag ÄLSKAR Grodans lista över uppfödare, både reggade och oreggade - SKITBRA!
Godnatt, govänner :)
Ja varför begränsa sig till ett forum! Jag vill att det ska finnas många bra forum och en bra förening! Inte massa skitsnack och intriger.. Blä.. Jag tycker det är ett problem med alla forum att folk ofta övertolkar/misstolkar folks inlägg och tar saker personligt el på fel sätt.. Det är svårt att förstå vad folk menar när man skriver, ännu mer än när man umgås.. Det enda man kan göra är att vara öppen och lyssna på folk och inte ha massa förutfattade meningar.
Kram!

#105 Jag håller med dig, jag!

#104 Inte emot SRS?? Det är nog du som missförstått och inte läst trådarna ordentligt.

#107 Det kanske är du som läser dåligt?
#107: Ge gärna konkreta exempel på inlägg som visar att r8forum är anti SRS.

Visst, starta en tråd på råttforum så kan ni få konkreta exempel. Tänker inte diskutera nå mer i den här tråden .

Tack #110 ;)

#110 Var det för svårt att hitta några exempel?
#110: Finns en sån tråd nu, såg jag.
#112 Ett förträffligt exempel på skitsnack om föreningen är ju "En av motionerna till årsmötet" eller vad den nu heter… Den är du väl medveten om… du är ju en av dom som skrev flitigt i den…

#113 Bra, då väntar jag på exempel i den tråden!

Jag tror inte någon läser dåligt, men att en del kanske tolkar annorlunda än vad inläggsförfattarna menat.
Det är ju inte något konstigt, sånt händer hela tiden och det var bl a sådant jag menade med att var och en behöver se över vad deras tolkningar springer ur; vad de tycker om inläggsförfattaren, eller vad denna egentligen **skriver?
**
BTW; Förlåt om jag var otydlig förut och inte tydliggjorde att jag är Paula.
#117 Jag riktade mig till Babbett eftersom hon inte ser att det är skitsnack om SRS i den tråden… inte ens efter "isf. kommer det här bli mitt sista år som betalande medlem." uttalandet på s.11 i den tråden…
Jag tycker det är enklare här eftersom man slipper långa citeringar och man behöver bara skriva vilket nr. man riktar sin kommentar till :)
Hejsan Paula! :)

#118 Att skriva att man inte tänker vara medlem är inte det samma som skitsnack i mina ögon.
#119 Läs tråden igen och bortse från att det är du som har skrivit det… då ser du att inte många varma goa ord sägs om föreningen..
#114: Hur får du den tråden till skitsnack om föreningen? Man har diskuterat EN motion som blivit väldigt dåligt skött och som egentligen inte ens är giltig. Hur blir det anti SRS? Ser det mer som anti motionen isf, och väldigt kritiskt och möjligtvis anti de som felaktigt godkänt motionen. Men anti föreningen, knappast. Som jag skrev i den tråden - medlemmarna är föreningen. Mig veterligen är de flesta på r8forum medlemmar i just den föreningen, däribland jag själv.

Konstigt att vissa går in och svarar för andra??
Jag har läst hela tråden och är gammal nog att själv göre en bedömning och utifrån det en slutsats.
Det är inte Srs som är problemet, det är förvaltningen av föreningen!
Att vissa väljer att lämna klubben pga. det som pågår är inte konstigt, jag har själv funderat på det faktisk.
Det betyder inte att jag inte tycker det är jättetråkigt att vår fina förening håller på att bli sänkt av dålig förvaltning!!
Är medlem i båda forum och en fd SRS medlem.
Har inte märkt av något skitsnack om srs på r8forumet, och tråden om motionen är ju bara ett exempel på när saker sköts av fel personer.
Jag är inte insatt i SRS men som newbie blir avskräckt när det kommer fram saker som osämja och rent utsagt förtal inom föreningen.
Eftersom srs inte har ett eget forum har det kommit fram bakvägar och grundade sig aldrig på varken r8forumet eller RiF utan på zoonen.
≧◔◡◔≦

#123: Jag tror inte egentligen att saker skötts av fel personer, men däremot på fel sätt.
#124 det är nog möjligt, jag som enbart medlem får tyvärr ingen direkt uppfattning om vem som sköter vad.
≧◔◡◔≦
Exakt vad trodde folk skulle hända när de här motionerna blev allmänt kända bland medlemmarna? Jag är så otroligt tacksam för att alla slitningar tydligt kommer upp till ytan, för nu är jag verkligen taggad till tusen att få ordning på stadgar och regler så att de skyddar både föreningen och enskilda medlemmar från godtycklighet och tolkningsmöjligheter.
//frida
#126 Ja precis, vilken reaktion hade man väntat sig? Hade man inte trott att det skulle bli en diskussion alls? Den diskussionen som är där grundar ju sig på sådant som styrelsen delgett alla medlemmar iom HR. Gör man sådana uttalanden så får man ju vara beredd på att man kanske måste försvara det, inget konstigt med det.
Nej, r8forumet är absolut inte srs-fientligt, det är ju befängt. vågar säga att 90% av allt som skrivs på r8forum om srs är posetivt, man uppmanar folk att bli medlemar, regga sina råttor, komma på utställningar, skriva till hr etc. Tror inte jag läst en enda tråd där folk skriver att dom vill köpa råttungar där folk inte varit ivriga med att föreslå en srs-registrerad uppfödare i första hand. Alla verkar rörande överens om det, till om med. Som någon sa, r8forumet är sannolikt en av srs största medlemsvärvare! Att kalla r8forumet för anti-srs är verkligen att binda ris om egen rygg, för att inte tala om att det är orättvist mot alla srs medlemmar som sitter där, det är verkligen inte få, om det inte tom är majoriteten…
Sen är r8forumet bara en mötesplats, en mötesplats där många av föreningens medlemmar råkar vara. Det är helt naturligt att föreningen diskuteras då någon annan naturlig mötesplats saknas, och vissa saker kommer ifrågasättas. INGEN förening är perfekt, inte ens srs, så självklart måste man tillåta allt att diskuteras. Vi som moderatorer kan ju inte censurera allt som handlar om srs heller. Något "skitsnack" eller smutskastning har jag inte sett, jag kanske är blind, men det enda jag sett är engagerade medlemmar av srs som diskuterat för att göra föreningen bättre. Sen är det upp till var och en om man vill ta den kritiken som "skitsnack" eller göra något konstruktivt av det. Att bara sitta med armarna i kors och låtsas som om allt är så bra att inget kan bli bättre lär knappast föra föreningen frammåt…. En riktigt bra förening lyssnar på sina medlemmar.
Om folk väljer att lämmna srs för efter att ha läst det som skrivs på r8forum- är det då r8forums fel, eller är det ett tecken på att allt inte är helt perfekt med srs? Det är ju lätt att skylla på mötesplatsen, och glömma vad diskussionen egentligen handlar om, dvs att föreningens medlemmar är tveksamma till hur vissa saker i föreningen sköts… Det är väl bara posetivt att det kommer upp i dagsljuset, istället för att folk lämmnade föreningen i det tysta. Nu har man ju en chans att göra något. De styrande inom srs borde kanske se forumet som en tillgång istället för ett hot.:-)
#127 Åh, så klockrent! Precis så. Ingen rök utan eld.
SRS är värt att kämpa för! Annars vore det inte så heta debatter.
//frida