Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 3707 ggr
andreas84
0

könsmognad

hej jag har kanske en konstig fråga hehe .nån som kan ge ett konkret svar på när hanar blir könsmogna? och hur märker man ifall dom råkat para sig har hört det går fort hinner liksom inte se sen undrar jag även löpper honor var 5 te dag

cosmonita
0

Hanar kan bli könsmogna så tidigt som fem veckor. Därför ska man ta bort hanar från sin mor och sina systrar när de är 4½ vecka.

Man märker inte att de parat sig förrän honan får stor mage.

wintermynta
0

Jo om hon har vaxplugg så är det ju fullbordat. Sen löper dom oftast var femte dag. Hade en hona som löpte var tredje och jag vet inte vem det var jobbigast för, henne eller för mig som aldrig kunde gosa med henne. Men det kan rätta till sig när dom blir äldre

Elma_vip
0

Hur ser man att de löper? Har inte märkt något alls på mina fem.. :/

UpptagetNamn
0

Dom typ vibrerar med öron & sånnt, tror jag ^  (:

cosmonita
0

Det är inte alla honor som visar att de löper!

Men man kan se det på honan som ställer sig i position och är lite stelbent samt fladdrar med öronen. Men som sagt så gör inte alla honor det tydligt. Det är lätt att missa ett löp.

Grodan
0

Man kan se att honan löper på hennes vagina.

Det är rätt sällsynt att hanar vet vad de ska göra med en hona förrän de är runt 2 månader. Hanar som parar unga honor, på 4½-6 veckor, är oftast äldre och sexuellt erfarna. Bröder i den åldern har sällan fått igång alla hormoner…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Kleverin
0

det var det som räddade mig.. min bäbisråtta är inte gravid, tackar alla lyckliga stjärnor att hennes bröder inte fattade hur de skulle göra.