Bajs
Svartbajs, vad är fel i kosten? För mycket, för lite?
Hur menar du, "svartbajs"?
bajset är svart menar jag :P Och det ska det väl inte vara? Bajs ska väl vara brunt? Jag vill tro att de fått för mycket järn? Och nu när jag skriver kommer jag ju på att de fått smaka blodpudding, haha, så dumt. Det är väl det kanske…
Ah, du kanske syftade på min ihopskrivning, det var inte meningen, svart bajs alltså :P

mina råttors poo är också svart och det har det alltid varit. Eller när skiten torkar så blir det svartare :S Det blir bara brunt ibland fasst då ere lös-bajs.
Är mina råttors bajs brunt tolkar jag det som att det är något knas 

Mvh Stephanie 

mina råttor bajsar brunt, visserligen mörkbrunt men inte svart i alla fall. Men som du själv sa så ger mycket järn svart avföring (det vet alla som knaprat järntabletter) så det var nog blodpuddingen :)
Det är väl inget fel på svart bajs? Det är väl meningen att det ska vara så?
kanske har olika färger beroende på vad dom får för mat.. men grönt ska det iaf inte va.. haha mina har olika, endel brunt och någon svart.. har aldrig tänkt på att det skulle vara farligt..
// Vanessa
De få gånger jag kommit hem med zooråttor har de alltid varit lite lösa i magen och det luktar urk och bajset e grönt. Min gissning e att det e dom färgade kexen i torrfodret i gnagarblandningen eller vad det e för nåt. Gröna och orange pulor.

Alltså, tror mer det handlar om konsistensen. SÅ länge konstistensen är fast och inte kladdig är färgen ganska oväsentlig, så länge det håller sig inom normal bajsfärg alltså (dvs något slags skiftande brunsvartaktig version).
gillar rubriken! 
Svart bajs är det sundaste, har jag hört! Ju ljusare bajs desto sämre… om man nu ska vara fixerad vid färgen på avföringen. Vitt bajs är alltså inte alls bra (har inte sett det på råtta, men väl på stressad hund… jätteskumt kan jag tala om)
"Bajstålvar" som min lillasyster skulle säga