Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 549 ggr
marinelady
0

Dilemma...

Har ramlat rakt in ett litet dilemma. Jag har för närvarande tre damer, två st är lika gamla ca 1½ år och en 8månaders dam..

Jag vet ju att min 8 månaders dam kommer bli ensam i slutändan och jagar därför nu en fjärde medlem i gruppen i ungefär samma ålder som min 8månaders dam +- några månader. Jag har hittat två st råttor som letar hem nu, en mes och en himi dam på 3 månader. Men då de endast är två och jag vill bara ha en till råttdam så måste jag ju splittra på dem.. Det innebär ju trubbel i andra ändan för den som ev blir kvar..så hur hade ni gjort? Vandrat vidare och väntat på nästa ev sällskaps dam som kan dyka upp eller valt att ta båda? Jag har så extremt svårt att bestämma mig, allra helst vill jag ju att gudfader han själv ska säga att allt är perfekt och inga problem kommer dyka upp men så är det inte alltid…eller någonsin

LeTigre
0

Finns det någon speciell anledning till att du inte vill ha dem båda, som att buren inte räcker eller så? Jag hadenog tagit båda två eller letat vidare snarare än att sära på dem.

Ladyinred
0

Om du bara tar ena så kommer ju den oxå att bli ensam när din råtta som nu e 8 mån avlider så småningom. Onda cirkeln.

marinelady
0

ja att sära på dem känns fel. Egentligen har jag inget burproblem har totalt ca 4 burar som rymmer fyra råttor var men tycker det är för trångt med fyra råttor i de burarna så jag har MAX 3 st i dom…så om jag byggde ihop två av dom burarna så skulle jag ha plats till dem tillsammans…suck önskar jag hade en bågfil och en svets så jag kunde gör en snygg bestående stor bur..

Fast skaffar jag dem ligger det ju en bra stund framåt i tiden att bygga ihop burar mm,då de hamnar i karantän antagligen först…som du förstår så brain stormar jag här :D

LeTigre
0

#3 ja då har du ju 1,5 månad på dig att snitsa ihop flera burar till ett palats till råttorna :D

marinelady
0

Men hur skulle ni bygga ihop två "gabber" typer av burar för att få det lättstädat men roligt för dom alla och anpassat för gamlingar och bäbisar? Svetsa eller plastband så man kan utnyttja dem som 2 burar senare?

LeTigre
0

Hm, jag skulle nog använda plastband faktiskt.