Forumgrupper
Alltså… sorry Bima, men jag tycker forumgrupperna här suger… 
Idag är det dessa:
- Att vara råttägare
- Avelsfrågor
- Bilder på råttor
- Boende och mat
- Genetik *NY*
- Hälsa, sjukdomar och beteende
- Köp & Sälj
- Minneslunden
- Moderatorgrupp
- Sommar-fototävling 2007
- Tips på pyssel och leksaker
- Tävlingar
- Övrigt
Skulle vilja ha lite förslag på utökning av forumgrupperna, ändring etc. Spåna lite, kom med tips!!!
Tja, sommarfoto tävlingen kan ju snabbt döpas om till Tävlingar, på så vis så får man en grupp för alla tävlingar. Eller är det bara jag som inser att sommaren 2007 har gått bort? :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Det går inte att göra undergrupper tyvärr. Tar jag bort Sommarfototävlingen försvinner alla tävlingsbidragen som ligger där - det vore väl synd?
japp, det skulle vara synd… Men du kan göra en helt ny som heter tävlingar eller? :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Fasta grupper är alltså
- Moderatorgrupp
- Sommarfototävling 2007
Man skulle kunna ta bort Övrigt och ha andra grupper, ex OT Babbel, Länkar el dyl
Man kan också numrera
- 01 Allmänt
- 02 Att vara råttägare
- 03 Bilder på råttor
- 04 Avel & etik
- 05 Genetik & färger
- 06 Boende & mat
- 07 Hälsa, sjukdomar & beteende
- 08 Pyssel & leksaker
- 09 Minneslunden
- 10 Köp & Sälj
- 11 Länkar
- 12 OT Babbel
- 13 Tävlingar
- 14 Sommarfototävlingen 07
#3 Det finns redan en som heter Tävlingar. Sedan finns det en specifik grupp för just sommarfototävlingen. Om du minns hur den tävlingen gick till kanske du förstår att den måste ha en egen grupp…
nu måste jag kolla sommartävlingen bara för det :P
- Fanclub (a la allamej)
- Hanar till utlåning/avelshanar/hanar till avel
- Fråga veterinären
Jag har faktiskt funderat över forumgrupperna jag med. Men om man gör om, försvinner inte trådarna då? Eller det kanske går att döpa om grupperna och behålla informationen? Har inte kollat det.
#7 Fråga veterinären? Vilken veterinär? :P Menar du som en egen sjukgrupp i stället för Hälsa, sjukdomar och beteende? Jag tycker att hälsa och sjukdomar hör ihop så man inte behöver dela upp det i hälsa och sjukdom i namnet på gruppen.
Tar man bort en grupp tar man också bort alla trådar under den. Döpa om går bra…
Vet inte vilken vet, bara tog nåt ur luften…
gruppen kan heta Fråga Ninja annars… hehe

diskriminering… *fnys.. varför bara hanar… varför inte avels partner???
bra förslag
- Avelspartner (sökes?)
- God morgon
- God natt
Nja, att ha 2 forumsgrupper med God Natt och God Morgon är väl lite onödigt? Sådant kan man ta i Övrigt-delen…
#9 Hehu, fråga Ninja vad? 
Kanske går det att ta bort 2007 från sommarfototävlingen så kan man återanvända den till kommande sommarfototävlingar?

Hehe.. Har undrt länge men inte vågat fråga.. Vad betyder OT? ( hihi.. lite småblondin) ^^
#12 Men hallåååå, jag spånar ju bara… grrr… Kom med förslag själva o sluta anmärka…
#13 Meningen med livet typ?
OT = Off Topic, dvs saker som inte handlar om råttor

Hahah tack! :D
kanske det är bäst att bara ha en forumgrupp som heter så? Off Topic… 
- Avelspartner (sökes/finnes)
- Transporthjälp
- Träff & Utställning
- Off topic
- Fanclub (ga va ja e bra!)
Det var bra!
ok, då kan det se ut såhär
- 01 Att vara råttägare
- 02 Bilder på råttor
- 03 Avel & etik
- 04 Genetik & färger
- 05 Boende & mat
- 06 Hälsa, sjukdomar & beteende
- 07 Pyssel & leksaker
- 08 Träff & utställning
- 09 Minneslunden
- 10 Köp & Sälj
- 11 Avelspartner (sökes/finnes)
- 12 Transporthjälp
- 13 Off topic
- 14 Fanclub (ga va ja e bra!)
- 15 Länkar
- 16 Sajten
- 17 Tävlingar
- 18 Sommarfototävlingen 07
Men Grodan någon "15 - Länkar" behövs inte då det finns massvis med länkar i menyn däruppe med samma namn ;)
Då är det väl bara att tipsa dem? Så många nya bra och vettiga råttsidor/forum finns det väl inte att tipsa om?
Nej men det kan ju vara roliga länkar, t ex på youtube eller nåt
- 15 Länktips
eller ska vi ha
- Roliga länkar
- Blocketannonser
#25: Inte blocketannonser isf utan annonser i allmänhet. Det kan ju vara på zoonen, eniro eller någon annanstans också!
ok, men det borde framgå att det är länkar till annonser på blocket, zoonen el dyl
Annonslänkar?
presentationer för nya råttor kanske?
#25 Jag tycker det räcker med länktips, i ställer för att man ska ha flera grupper och alla ska innehålla någon form av länkar

#25 håller med #29. "länkar, annonser odyl" skulle den kunna heta?
#28 kom med något…
- Presentationer
Då får jag ihop det såhär
- 01 Att vara råttägare
- 02 Bilder på råttor
- 03 Avel & etik
- 04 Genetik & färger
- 05 Boende & mat
- 06 Hälsa, sjukdomar & beteende
- 07 Pyssel & leksaker
- 08 Träff & utställning
- 09 Minneslunden
- 10 Köp & Sälj
- 11 Avelspartner (sökes/finnes)
- 12 Transporthjälp
- 13 Off topic
- 14 Presentationer (istället för Fanclub)
- 15 Länktips
- 16 Sajten
- 17 Tävlingar
Jag vill gärna fixa det här nu, så var lite snabba då… Blir ju en del jobb för mig att flytta trådar.

nääää fanclub är ju skitbra
mmm… ja, jag tror faktiskt att det är bra med en sån "fan va ja e bra-grupp"… vi kan behöva vara lite bra!
- 14 Fanclub (ga va ja e bra!)
- 15 Presentationer
- 16 Länktips
- 16 Sajten
- 17 Tävlingar

klappat och klart tycker jag,
går första, andra… :P
Hm, i fan cluben.. är det presentationer som ska hamna där eller? presentationer av medelmmarna då? Eftersom gruppen Bilder på råttor finns när man vill visa upp både nya och gamla råttor. Eller har jag missförstått hela konceptet med fan cluben? 
smart tänkt ninja, så ska det vara förståss. ser jättebra ut, fast jag tycker tävlingar ska vara sist i listan och off topic högre upp! 
Jag tyckte att OT skulle vara sist eftersom det är just OT, så att alla råttrelaterade saker kommer först :P men det är ju bara att ändra!
kan ju vara rätt tänkt, men när vi får flera tävlingar som tar plats ligger ot så långt ner o det finns stor risk för att trådar läggs i fel grupp - vilket INTE är ovanligt…
Mmm täknte inte ens på det.. folk kan ju posta fel lite då och då, händer det oftare i tävlingstider då med andra ord?
#28 Presentation av nya råttor skulle jag gilla. Det är alltid så kul att få nya råttor och det vill man gärna berätta med bilder. Jag tror inte att jag talar enbart för mig själv…
#40 Bra idée!
- 02 Presentation av nya råttor (?)
ja jättebra :D

Å vad bra!
:)
Älskar mina stora små vänner..