Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 892 ggr
empan-hampus
0

Schampo?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi får inte bort bajslukten från våra bebisar.. fasten buren är nystädad och vi har badat dom… kan man använda något slags schampo, typ lite i vattnet eller nåt?

Mischa
0

schampo i vattnet?!

nu har jag aldrig haft en kull, men jag kan tänka mig att liksom alla ungar luktar dom.

≧◔◡◔≦

SamanthaJones
0

mina luktar bebis, inte alls äckligt. vad har dina gjort? haft bajsbad? haha

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

noface
0

man kan ta valp schampo , de luktar SUPER gott :) De kan nog funka :) man får ju alltid hoppas :)

Grodan
0

Jag tycker det brukar räcka med att torka dem med en nytvättad handduk som luktar gott sköljmedel eller torka av dem med lätt parfymerad tvättlapp.

Består bajslukten kanske du bör se över deras avföring, hur de är i magen, samt utfodringen.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

empan-hampus
0

Okej tack för svaren Glad

Grodan
0

Skrattande

Mina hanar luktar ofta bajs för att de älskar att sova o bajsa i lådan som är högst upp… äckelgrabbs

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Bellybob
0

jag har hört att man kan tvätta råttor i diskmedel, stämmer de? pälsen ska tydligen bli mkt finare :P

niffen
0

Dom blir nog väldigt torra då. Pröva inte det…

niffen
0

-Dubbelt-

Nicciz
0

Vi pratade om det i en liknande tråd… fast kommer inte ihåg vad vi konstaterade *s*

Bellybob
0

okej, nej ja hade inte tänkt att testa.. misstänkte att de inte va så vidare bra.

Karmatarerskanise
0

Bellybob; kan vara gul eller grönsåpa du hört om. Det kan man använda på vissa djur eftersom PH:t stämmer. Vet dock inte hur det är med råttor och deras päls.

Tvättade aldrig mina. Om de av någon anledning var smutsiga så fick de bada i vanligt vatten.

Bellybob
0

jo jag tvättar i vanligt vatten med så, vågar inte testa något annat, någon som brukar tvätta i något annat än bara vatten?

Mimus
0

Putt

UpptagetNamn
0

När jag badar råttorna så sköjler jag först deras pälsar ordentligt med vatten, sen schampnerar jag med milt, oparfymerat baby schampo, och sen sköljer ur riktigt, riktigt noga.
Har alltid fungerat jätte bra, dock så badar jag dom nästan aldrig.