Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 463 ggr
marinelady
0

Info pärm

Hm jag är alltid lite glömsk och har en dator som nästan jämt ska krångla när jag tex ska hämta ner grodans Torrfoder blandning på datorn innan jag ska handla eller hämta aktiveringstips från ratpower osv.. så jag gjorde slag i saken och skrev ut all info som jag tror jag kan behöva den senaste tiden samt lite sånt jag vill plugga in… hela 23 sidor är det nu i början och mer lär det väll bli…

Men ville bara ge ett tips om infopärm då för om sidor lägger ner/kraschar så kanske de är bra att ha kvar infon någonstans…eller om paniken växer kl ett på natten och du inte orkar slå på datorn så är det ju bara att slå upp pärmen och leta igenom den :D

Bullerbytjejen
0

som Rolands dansbandspärm i Torsk på tallin, supersmart :D

"Efter regn kommer solsken"

Grodan
0

Vad exakt har du i din infopärm? Vilka sidor? (länkar!!!)

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

marinelady
0

från www.rattpower.se har jag följande

*Torrfoder

*Färskmat

*Burensbottenmaterial

*burens inredning (lite basic jag vet men kul om någon en dag man känner ska skaffa råtta och kunna ge dom en kopia kanske)

*20 sätt att aktivera uttråkade råttor

*träna och tävla agility med råttor

*Vanliga sjukdomar (älskar när det finns bilder på saker)

*Hälsokontroll

*Karantän

från råttor.ifokus har jag

*att registrera sin råtta (bättre än srs tycker jag)

*att tänka på inför utställning

*Generell standard på råttor (där skulle man vilja ha bilder på ex en smal och snipig nos eller fel aktiga öron, konstig kroppsform eller liknande..så man vet vad man ska leta efter och undvika..

*Vanliga varianters gener

*Grundbedömning av avelsdjur

…och köpeavtal med danis föräldrars reg nr så jag kan registrera henne när jag får tummen ur….

Självklart ska jag skriva ut mycket mer men hade redan skrivit ut 91 sidor om wicca och ville inte bli påkommen bärandes ut med en miljon papper från universitetet…men jag har mycket avelsfakta jag vill skriva ut och L:80 så klart…den råttiga delen…

Så info pärmen ska väll få fortsätta att växa…

Grodan
0

Wow!

Kan du inte sätta ihop ett litet häfte baserat på dessa källor?

Ang. Generell Standard så blir jag mkt impad av din önskan. En idée jag haft länge… men inte orkat fullfölja (dock gällde det främst möss Räcka ut tungan)

marinelady
0

Visst kan jag sätta ihop ett häfte av all litteratur…ska bara sortera ut så jag inte har dubbletter någonstans mm…men jag har ju alla tomma helger på mig ;-) så det kommer tid för det defenitivt..

Men det är ju en uppsjö av bilder här på forumet, man borde kunna hitta både fyrkantiga svansar och snipiga näsor och konstiga öron nånstans..tror jag har två snip näsor här hemma men vet ju inte säkert, näsan ser ju olika ut i olika vinklar…

Grodan
0

vad kul! hojta till om du behöver faktagranskning eller något.

ja, du kan ju starta en tråd med otypiska typer på rådisar… hehe