Klassisk "Vi ville ha EN råtta och gick till en djuraffär men vi bryr oss inte om den längre så det spelar ingen roll om någon tar hand om den eller dör"
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
jo såg den oxå 
Jag skrev till henne å påpekade att buren är för låg o att man inte får ha bara en råtta, men jag skrev det på ett väldigt trevligt sätt så vi får se hur hon tar det.. :)
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
fast för låg e den väl inte väl? eller e ju bra om det e höjd på den men inget krav ju, tycker det va lite värre att det va glest mellan gallren, Jag hade faktiskt Baroon i en sån ett tag, han klättrade visseligen inget alls så han trivdes ganska bra i den, han trivdes inte i den nya stora buren alls, tills jag skaffade småttingarna till honom. Han ville tillbaka till sin kaninbur.:-P

Men råttan var ett år. Det kan faktiskt vara så att burkamraten har dött.. så det är inte säkert han alltid bott ensam (fast de har han säkert gjort… )
jo det e ju det, inget vi kan veta lixom, bara spekulera, och det går tyvärr mest åt ett håll då :(
jo men jag skrev på ett sätt som var trevligt o jag fick ett trevligt svar..
Vänligen
Sofia

Många annonser gör mig ledsen…och arg, och min tro på människan krymper mera för varje gång.
Tex. annonser där föräldrar annonserar ut djur pga. att barnen tröttnat.
Klart som f*n att barn tröttnar, det borde väl varje förälder känna till?
Skaffar man djur till barnen så får man räkna med att sköta dem själv…annars köper man Playstation istället!!
Lägsta tillåtna måttet är ju runt 30-40 cm högt.. så för låg är den egentligen inte, enligt lagen i alla fall.
/Karoline.
jag skrev att lagen sa att man bör ha två råttor tillsammans, minst o att det kanske vore bättre o inte rekomendera buren som råttbur då den är i lägsta laget. Jag skrev inget om att den enligt lag skulle vara förliten.
Vänligen
Sofia
Nej men anyhow
/Karoline.

Men.. om man inte vill ha råttan då? Vilken konstig formulering… vad händer med han annars?
ja det undrade jag med, dom kanske har en annan bur också som dom har han i istället då,
kanske e så att dom haft två..en dött och dom har två burar, och dom säljer den som e värd mest och spar den andra och har den kvarvarande råttan i.. och om dom vill ha buren och kanske själv har råttor redan så kanske dom får me den så den får sälskap igen om dom kanske bestämt att inte skaffa fler råttor igen.. eller nått.

hittade precis den här…
http://kopochsalj.eniro.se/query/what/gti_info/ax/eallan/id/A16183135
Jag tycker nästan att eniro är värre än blocket oftast…
STORT lol för den annonsen. Herregyd säger jag bara.
/Karoline.
Måste säga att jag tycker folk är värre när det gäller att sälja fåglar.. eftersom de brukar lätt leva i typ 10 år (vissa arter upp till 50) och de bara säljer vidare dem pga olika dålig anledningar. Och fåglar är mycket svårare att få tama/välmående än gnagare/hardjur..
Man skaffar inte ju ett djur man vet lever i 10+ år utan att vara 100% säker, det är ju vanligt VETT.
/Karoline.

det är väl jätte bra att kanin säljes Inte *s* 

#8 Jag blir mer ledsen när föräldrar annonserar ut barnen därför att de tröttnat på dem… Skaffar man barn tycker jag faktiskt att man får härda ut, även om de kan vara dryga emellanåt!
Hitta den här på blocket:
"Säljes
8årig pojke med rödblont hår. Handtam dock inte helt rumsren. Bits ej, kan dock nafsa om han blir stressad.
Pris: 120kr (kan diskuteras) Potta medföljer"

Mmm… var det där för hemskt…? Jag kan aldrig riktigt avgöra… =P

19# du tror inte personen som skrev det skämtade ? 
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Nu är det inte råttor, men blocketannons nr 15106382 (sök i sökrutan) fick mig att fundera…
≧◔◡◔≦
Mischa: myy gosh vilka söta, gud va jag vill ha dom allihopa, gaaah.
#
Bullerby: jo, dom borde kunna sälja sig själva utan hot om "hemskheter"
≧◔◡◔≦
ja det kunde hon ju kanske skippat, det e det värsta nästan när folk hotar med avlivning..usch..som först till kvarn för att slippa avliva dom typ :(
Jag kan (tyvärr) inte låta bli att undra hur sjuk man är om man orkar med två hästar men måste akutsälja en massa marsvin man dragit på sig själv. (jag borde inte dömma människan, men det gjorde mig fundersam)
≧◔◡◔≦
eller en han var det förrästen, stod om den annonsen på marsvin i fokus, kikade in där å tänkte läsa ite om marsvin hihi blev ju sugen nujag HAHA eller inte p just dom då kanske, men kanske i framtiden, har varit nyfiken på marsvin länge men jag har alltid tyckt att dom verkat stressiga och hispiga, men det e ju för att jag bara haft kontakt med zoomarsvin..
eller så va det en hon iaf, osäkert, den där tråden spårade ur litegrann på marsvinfokuset HAha my god..
#27 :o Så du är nyfiken på marsvin? Jag blev nyligen nyfiken på råttor, det är därför jag är här nu xP Är vanligtvis på marsvin.ifokus.
Tycker inte att marsvin är stressiga/hispiga xO
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
haha å jag har nyss gått me i marsvin i fokus *skratt*
jag vet ju att marsvin kan vara supermysiga, har bara inte haft tillfälle att träffa nån sån, annars skulle ju inte folk ha dom om dom va så hispiga som dom jag stöött på hehe..
vi kan ju bytadjur ett tag och testa på hahaha

#21 Nä det tror jag faktiskt inte de gjorde… FÖR DET VAR JAG SOM SKÄMTADE!!! 

#30 jag försöker ofta annonsera bort mina barn för omplacering men ingen tar mig på allvar, det är pga såna som du som skämtar om ett så pass allvarligt ämne och gör livet surt för alla oss barnomplacerare!! 
Hahaha..byteshandel.se
eller w w w.skavibytagrejjerskavibytagrejjermevarann.org

jag byter en sexåring, något defekt men mycket söt - ej bitig, mot en voljär i fint skick..
#28 jag är medlem både på marsvin och råttor i fokus ;)

#31 föölåååt… 
Nä men seriöst! Är det någon som vill köpa en luftgitarr i råttstorlek? Skithäftig! En full låda med bortslagna golfbollar kan man få med på köpet om man så vill. Allt skickas i ett osynligt paket.
Bara att höra av sig om intresse finns!

#36 jag är intresserad! Jag kan betala med pengarna jag brände igår eller min restskatt, eller så kanske vi kan göra ett byte?

#37 skitbra! Dina barn mot min luftgitarr. Jag skickar allt i ett fyrkantigt paket utan hörn den 30:e februari då borde det vara framme hos dig följande dag kl. 26.67.
Betalt vill jag gärna ha i form av hålen i osten, tycker dom är goast! =)