Oseriös.. (big one)
Hej! Behöver bara prata ut lite. Vi skulle ju få två råttjejer för ett tag sedan, en Siamese & en Pearl. Tjejen i fråga köpte en grej av oss som vi skulle ha 700 kr av. Har pratat med henne vid flera tillfällen tidigare och hon verkade seriös. Vi kom överens om att vi skulle köpa dessa två råttbebbar av henne. Detta var i Oktober. Vi skulle hämta dem efter ca 4 veckor när de var "färdiga" och vi skulle få endel av våra pengar i samband med detta.
De flyttade och hade fullt upp och hon hörde aldrig av sig. Vi försökte få tag på henne på alla möjliga vis och innan julafton fick man ett sms.. Hon ber om ursäkt osv och vår Siamese hona har fått ungar! Jag kan inte beskriva hur otroligt ledsen jag blev. Såg så fram emot henne. Så hade hon lagt ner en hane i honans bur under någon timme av någon anledning.. Vad tror du resultatet blir?! Vi tänkte.. nåja.. vi ger detta en chans till och ska ha en unge ur den kullen istället. Samma dag skulle hon föra över våra pengar på vårt konto. Veckorna går, inga pengar.. Jag skriver till henne på msn, hon ignorerar mig, skriver till henne på zoonen, hon raderar mina inlägg, skriver sms.. hon svarar inte.. Jag hotade till sist med att jag skulle sprida ut allt detta.. då hörde hon av sig med det här "Ta det lugnt nu, du ska få dina pengar.."
Herregud.. hur tror hon man ska reagera när man inte hör ett liv från henne? Hur hade hon själv reagerat?
Jag vet inte vad jag ska säga.. Vill liksom hosta upp hennes namn här. Hon har varit rätt så poppis och har varit i god kontakt med en annan känd uppfödare i Helsingborg som numer är nerlagd..
Har ni varit med om nått sånt?
Vi ska inte ha råttorna längre.. Tyvärr.. :(
usch, det där lät ju inge vidare, jag skulle inte heller ta råttor från en sån, men kräva tillbaka mina pengar eller hämta tillbaka grejjen dom köpte av er som ni inte fått pengar för *ruskar på huvudet*

#1 Det är precis vad vi tänker göra.. Väntar till den sista.. Ser vi inga pengar så får hon något hon inte förväntat sig. Hittade inte hennes adress men däremot hennes pappas/brors nr.. Kan gå vidare honom.
Uscha, inte så roligt. Men nämn inga namn dock, det är inte så bra i längden. Vill folk veta vem så skickar de dig ju ett mail här.
Usch, jag tycker det låter som den där P.S =/ För hon gör ju så och lurar folk och ibland på väldiga pengar! Har hört att hon även börjat med smådjur.. Dock behöver det ju inte vara hon, men kan ju vara det. Vet du hur gammal personen i fråga är? Inte för att det har med saken att göra, men ändå.
Absolut inte kul när man ska behöva tjata på folk hela tiden! Och det värsta är ju när de ignorerar en osv. Jag tycker verkligen att du ska kräva pengarna för grejen! Annars skulle jag polisanmäla det om jag var du.. För vem vet, hon kan ju faktiskt ha gjort så med fler personer än då..=/
P.S håller inte på med mindre djur, vad jag vet. Finns nästa inga pengar i det. Tror inte att det är henne.
mh varit med om en sådan sak när jag sålde ett dyrare djur på avbetl. fick bara en av tre månadera avbetalning. hade hennes adress så till slut hotade jag om att åka hem till henne då började hon betala men det tog 7 månader att få pengarna av henne.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Ganska många borde nog lära sig att inte lita på främlingar. Säljer man något ska man ha betalt på EN GÅNG, annars får det vara! Finns andra köpare!
#5 Jo, men jag skrev ju att P.S har liknande metoder! Och jo, hon har börjat med kaniner och marsvin iaf.. Kanske inte råttor då. Men hon lurar ju folk på pengar när det gäller grejer också…

Har fått pengarna nu.. Fick ringa hennes pappa och få nummret till hennes sambo via honom sen ringde vi sambon som gav henne luren (trodde väl att vi var någon annan) och hon lät riktigt besvärad i telefonen och betalade samma dag..
Man kan inte lita på någon nu för tiden.. Inte ens om man pratat i några år via nätet och tror sig tycka personen är BRA..
#8 O.o Marsvin nu också?? :o Det visste jag inte. Man får väl passa sig då så att man inte köper nåt från henne :/ (Ska köpa fler marsvin om någon månad eller så) Men jag bor ju heller inte nära henne, så lika stor risk är det väl inte då ;)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#10 Jo, jag tror det.. Är inte säker, men jag har för mig att jag läst det någonstans :S Nä, inte jätte, de håller ju sig i kring Jönköping, Nässjö m.m. Hon har även bott i Kalmar och där ikring.