Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 495 ggr
Nicciz
0

Burstädare efterlyses

Sen mina råttor fick större burar så har dem helt slutat vara renliga Förvånad

Nu kissar o bajsar dem hejvilt överallt och har tom börjat gräva ur toalådorna *asg*

Det gör att jag måste storstäda burarna en gång i veckan…. *uuurk* och eftersom det är stora voljärer går dem ju inte ens in i badrummet..

Finns det verkligen ingen som tycker att det roligaste som finns är att städa kissiga håriga galler och nedbajsade hyllor..

Isåfall är ni hjärtligt välkomna hem till mig och sätta igång… *s*

Nicciz
0

Åh just det glömde jag säga en underbar geggig burbotten med matrester… *s*

empan-hampus
0

Så är det att ha råtterRäcka ut tunganJag tycker tvärt om att det nästan är kul att städaFlört

Nicciz
0

Jo visst är det så men jag tycker att dem skulle vara tacksamma över att få bo så stort och iaf fortsätta gå på lådan…. *asg*

Inte få ett helt tokspel och vägra renlighet whatsoever….

Så snart får dem flytta tillbaka till mindre burar som lätt går in i badrummet för rengöring…

Och jag tycker normalt sett att det är kul att städa burar, men har iaf kunnat hålla det på varannanveckas nivå tills nu…

Allamej
0

Jag har bundit fast bajslådorna i gallret så dom får dom inte bort… hur dom än försöker :D Däremot gräver dom bort att spån som ligger under så mina bajslådor svävar i luften…*mutter* men dom sitter fortfarande kvar på deras favvoskitplatser så dom används ändå :)

Mina råttor har ju också lite omställningsproblem just nu… var ska man skita, var kan man gömma maten osv osv… men jag gissar att det kommer att gå över :)

Och som svar på din fråga… :) Om du betalar flyget så kan jag hjälpa till :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Nicciz
0

#4 akta dig så du inte får en flygbiljett i brevlådan *s*

Jag grovstädade och skurade killburen i torsdags idag är allt helt nedsunkat så jag måste göra det nu igen… Det stinker kiss…. och ändå torkar jag ju hyllor var-varannan dag…

Jag som alltid skrutit om mina renliga pojkar som aldrig luktar kiss *s* tjjjiiii fick jag….

maddi
0

Hihi :) Jag hade exakt samma tanke idag när jag städade buren till mina tejor! Om det inte finns någon som verkligen tycker att det är roligt att städa buren som kan göra det åt en… Räcka ut tungan

niffen
0

Jag längtar tills jag får bur med utdragbar botten… Jag kommer dö i klämolycka med råttbur. Dom är ju onormalt tunga Skrikandes

SamanthaJones
0

haha, jag gör exakt samma sak fyra ggr i veckan MINST för att våra killar inte lärt sig vara rumsrena och mamma klagar sådant när hon kommer på besök + att vi inte får ha djur för hyresvärden *trallalal*

Men jag tycker ju att det är kul så, Idag har jag bytt o skurat tre burar, möblerat om i hela råttrummer för att det ska bli lite roligare o mer praktiskt där samt i alla burarna, skurat råttrummet (väggar, lister o golv + alla möbler som var nedkissade) o nu luktar det ÄNTLIGEN något annat än kiss o bajs där inne. Ska bli så skönt o få voljär :)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Grodan
0

Skyll dig själv Nicciz…  Räcka ut tungan

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

NSns
0

Mina råttor är bara 2 månader gamla och redan jätte duktiga på  att bajsa i lådan. Problemet är att de är lite FÖR duktiga och trycker upp rumpan så långt i hörnet att det liksom hamnar utanför (och utanför bottendelen som man ska dra ut för enkel rengöring) så jag måste göra rent hela buren även om de har en låda de använder väl.

DoD
0

vart bor du ;) jag är van att städa burar:P

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

Nidnal
0

När jag hade ett konstigt burbygge som bestod av 4-5 burar var mina råttor jätteduktiga på att gå på lådan. Men det var ju jättejobbigt att plocka isär alla burarna när jag skulle städa. Så jag köpte en voljär åt dem, sen dess går de knappt på lådan alls. Visst är det lättare att städa nu men jag får göra det mycket oftare…