Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 6685 ggr
Daydreams
0

Cirkusnamn

Jag ska döpa en kull på tema Cirkus.

Kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska ha namn på cirkusar (Scott, Olympia, Skratt osv), namn på kända cirkusartister eller namn på cirkustrick (Saltomortal osv) eller namn som Arne Akrobat osv

Har ni några bra ideer? Jag behöver 10 namn.

veronica74
0

Starke Adolf, kanske? Hur mår de små liven, växer så det knakar, vaSkrattande Jag längtar efter bebisbilder!

LeTigre
0

Cirkuslista från wikipedia (har du säkert kollat själv, men kul att ha i tråden):

• Expedition Cirkus
  • Cirkus Brazil Jack
  • Cirkus Cirkör
  • Cirkus Elvira
  • Cirkus Madigan
  • Cirkus Maximum
  • Cirkus Olympia
  • Cirkus Scott (Bronett)
  • Cirkus Wictoria
  • Ölands Djurpark, Cirkus
  • Cirkus Bronett
  • Cirkus Empati
  • Cirkus Skratt
  • Bodils Minicirkus

"Ölands djurpark" är väl inte ett höjdarnamn på en råtta iofs men brazil jack, cirkus cirkös, elvira, madigan etc.. Lägg till cirkus royal, Cirque du Soleil och circus circus också. fina namn :)

Cirkusord:

Direktör, lejontämjare, akrobat, lindansös/r, clown, trapets, flygande trapets, lindansös/r, saltomortal, största möjliga tystnad, jonglör, skäggiga damen, loppcirkus, mänskliga kanonkulan, starke adolf, eldsprutare, enhjuling, sockervadd…

Kända cirkusartister:

Elvira Madigan.. hm.. kommer inte på fler.. Bröderna Bronett kanske?

Daydreams
0

Lol Le Tigreeee, snyggt jobbat:P tack.

Jag blev lite kär i namnet Största möjliga tysssstnad:D

Eftersom jag är avlägset släkt med Cirkus Brazil Jack så finns det ju en hel del namn där som Trolle Rhodin, Brazil Jack osv som vore lite kul att använda sig av, även om jag undrar om dom känner sig hedrade över att namnge en råttkull:D

Daydreams
0

#1 De mår bra, växer och frodas:D Bilder kommer i början av nästa vecka. Det visade sig bli lite annorlunda färger än vad som var väntat:)

Nicciz
0

Vikket skoojigt tema…. hihiii..

Och självklart ska de känna sig hedrade att namnge råttor *s*

Jag tyckte oxå om Största möjliga tysssstnad, och försökte komma på fler sådana utryck, men nääe ska nog ha mer kaffe och mindre huvudvärk först *s*

Bullerbytjejen
0

"vilken cirkus" kan ju en heta :-P

Daydreams
0

Rena rama (cirkusen)

Grodan
0

Jag har haft en cirkusartist kull… cirkusprinsessa, domptör mfl

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️