Inte råtta utan..
vad skulle du ha haft om du inte hade köpt råttor? Fast nu kanske du inte bara har råttor men iaf vad skulle du ha haft om du inte skulle ha köpt dom då?
Jag skulle nog ha… Antingen någon ödla eller nått litet pälsdjur t ex. Dvärgkanin, marsvin eller hamster.
hmm.. en GP :)
// Vanessa

Hund =)
Alla andra djur jag har xP
Om man ska byta bort råttorna är det en annan sak… Men kanske iller eller GP…
Och som om en gp inte e en råtta då:P Det blir ju att byta råtta till råtta.

Jag skulle nog haft kanin
haha ja men nu var det ju om tamråttan, gp råtta är ju en annan sak :P typ..
// Vanessa
Jo jag vet. Men det blev lite kul och jag trodde att man behövde gilla vanliga råttor för för att tycka om gp. Men min mammas gubbe träffade min gp i helgen och blev störtförtjust trots att det kryper i honom när han ser råttor. Uppvuxen på gård med skadedjur och allt vad dom innebär där. Jag blev faktiskt lite impad :)
Jag vet faktiskt inte.. inget annat smådjur intresserar mig nämvärt, så jag hade nog varit utan egna djur. (vi har ju andra djur i familjen, så HELT utan hade jag ju inte varit)
Så fort jag flyttat hemifrån hade jag nog skaffat en iller kanske.. det får jag inte så länge jag bor hemma.

hmm, en iller kanske..
Jag gissar på illrar… :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Jag har ju en hund :P Men kanske en iller :)
hmm.. iller är omtyckt ;P

har redan två hundar så jag skulle nog köpt mig en ny häst :D haha

har ju haft råttor konstant så jag vet inte …
har ju andra djur med så .
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

För mig är inget hem komplett utan en mysigt lat mullig kastrerad hankatt. Sen har jag alltid velat ha en minigris men har inte rätt omständigheter (eller ekonomi för den delen) för ett sånt husdjur.
Men jag skulle kunna tänka mig ett par marsvin kanske? De är rätt mysiga och gosiga om än lite småkorkade. Roligare än kaniner i allafall.

Katt igen..
trolgien inge mer just nu. räcker med dom jag har
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Skulle nog inte haft nåt annat då :) Har ju min ödla, så :P
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
häst :) haha vilken storleksskillnad (o prisskillnad) :P
Eller en nakenman :)
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
ähh häst ska jag ha.. :)
// Vanessa

#19 vaddå EN, du vet väl att nakenmän behöver leka med andra nakenmän ibland och att man därför alltid bör ha minst två!!? Helst flera eftersom inte alla nakenmän fungerar så bra ihop utan ibland kan visa överdominanta beteenden mot varandra. Det problemet brukar dock lösas om man låter dem umgås utan att man själv är med då de aggressiva beteenden tycks vara som mest framträdande när ägarinnan är närvarande. Ingen vet varför. Så man behöver mycket plats. Jag frågar mig om du verkligen är redo att skaffa en flock nakenmän?
Jag är ledsen att jag kommer off topic i din tråd jessi_twini men jag brinner verkligen för nakenmän och vill bara öka allmänhetens kunskap om deras skötsel.

Hmm, tack för svaret. Jag trodde verkligen det räckte med en o sen om man är hemma mycket med dem.
Jag tror helt klart att jag är redo, jag har en bur åp 70X70X70 cm o spån i botten när det blir lite mysigt o en bra toalätt. sen köper jag torrfodret på en djuraffär vi har här som jag tycker är bra. Vet ni någon bra djuraffär som säljer nakenmän?
Tack för svar! :)
Förlåt att även jag förstör tråden ;()
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar

#22 jag vet en privat uppfödare häromkring, seriöst ställe, de tar bara ett par kullar om året och avlar främst på hanterbarhet och bara sekundärt på äkta hårlöshet. Kan ge dig numret i pm, de är restriktiva med vem de säljer till men i gengäld får man sin nakenman id-chippad, vaccinerad och med ett startpaket innehållande en påse foder, anti-raphalsband och skötselråd med fina färgillustrationer. Sterilisering eller tom kastraktion kan också ingå om man så önskar. ;)
Mahahahahaaa
jag vet inte riktigt vad jag hade haft:O
chinchillor kanske, eller hund…eller så hade jag bara haft de djuren jag har nu (förutom råtta) =P
Ingenting tror jag, kanske en hamster xD hehe

sibirisk vintervit hamster eller iller…men ja troligast hund…hade en staffe på gång när jag var ny i ume…men då sa min då varande hyresvärd nej..så då blev det råttor…liten och smart…
#21: Hahaha jag döör.
Jag skulle nog haft iller, har ju hund, och haft katt, vill iof ha alla djur man kan ha då, men om jag va tvungen att välja hehe.

häst…hund eller iller

en GP elr en doggy!
Ödla, hund eller iller eller tillochmed en orm
Har redan katter, sebramöss, gp och ormar så jag vet inte vad jag skulle hitta på i så fall… Känner mig rätt nöjd, ekorrar av nåt slag kanske.

Vad många som vill ha iller. Hihi
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

en fråga om GP bara.. Är dom mindre allergena än tamråttor? :'o
inget jag inte redan har, dvs hund, iller o möss