Bur säljes
*puttar upp lite*
Är väl lite liten för ha råttor i?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

mjaaa…lite dyrt…den såg rätt liten ut…..*funderar*
va e de fö mått?
Måtten är: L: 64 H: 66 D: 43
Enligt burräknaren kan det bo upp till 3 st råttor..
Priset kan eventuellt diskuteras, men den är som sagt nästan helt ny..

Jag skulle inte ha mer än 2 råttor i den buren, taket är ju rundat också så det blir lite mindre plats än en fyrkantig bur med samma mått.
Jo det är ju sant, men då kan man ju ha två råttor i alla fall.. Man kanske kan ha den till "karantän" bur eller något också..

jag hade velat ha den som karantän bur, men aldrig för så dyrt.
okej.. vad kan du tänka dig att ge för den?

#6: Absolut, jag har en mindre bur för max två råttor som brukar användas som sjuk/karantänbur. Numera är den dock ålderdomshem åt en av mina töser.
*Puttar* =)
Hade kanske köpt den om den kostade 200-300 kr. men 700 kr kan man få en MYCKET större voljär för..
Okej, Mm, sant.. Men har ingen lust att sälja den för så lite då den som sagt endast är använd i två veckor..

Håller med #11.
#12 jag tror tyvärr inte du kommer få den såld till det priset :/
Om du inte hittar nån som absolut vill ha en sån liten bur till så högt pris :) Och såna folk finns det nog, men de är nog väldigt sällsynt!
Lycka till! :)

Hur mkt kostade den i ny pris?

var någonstanns finns den?
Okej, tack så mkt.. jag tror att den kostade 780 kr om jag inte minns fel.. Den finns i Lidköping, kan pruta ner den något, men max till 500kr..
Kan givetvis skicka den om så önskas, men då står köparen för frakten..

Okej, Tyvärr blir det alldeles för dyrt för mej med 500 + frakt.
Okej, vad skulle du kunna tänka dig att ge för den då? Som max..

Det beror på vad frakten kostar? Vetu det? ;S Jag har faktiskt ingen anig..
Ne faktiskt inte.. :S Kan det gå på ca 200kr med bussgods? Som max..

Aja, då blir det ju iallafall 700.
det är väl mer en fågel bur än råttbur?.. finns säkert någon som vill ha till fågel. om inte lägg ut på hamster forumet. skulle säkert bli en bra hamsterbur.
tradera är folk även som gamar vad priserna egentligen ligger på. lägg ut där för 500 så får du säkert napp ;-)
lade själv ut en hamster bur där som var ny men mindre än din och dyrare men fick rätt bra för den :-D
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Ja precis. Den passar sej inte till hamstrar som ska ha lågt o långt. Även om man gör hyllplan så ramlar dom lätt ner eftersom dom inte ser om de är 10cm ner eller om de är 50 cm.

Blocket är gratis… :)
Nej, det kosstar 20 kr att anonsera på blocket med en bild, vill man sedan ha 2 eller tre bilder kosstar det 30kr :)
Jo jag vet, har ute en annons på blocket redan, ska lägga in den på tradera nu ändå tänkte jag =)

Eeeej, jag såg din annons på blocket nyss! :P
Hihi, så lustigt.
Okej, hehe, du är inte intresserad av buren då? =) :P
#29, du vet väl att om du har den på blocket föår du inte ha den på auktion också…. eller har du 2 likadana burar så att om du får bud på tradera och någon ringer från blocket så kan båda 2 få sina burar?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#32 Oj, ne det visste jag inte.. :/ Har bara en.. Men varför får man inte det? Får man sålt den på tradera och det ringer någon från blocket så kan man ju bara säga att den är såld?
//Diana
#33 Och om det är tvärtom du får den såld på Blocket och en vinner den på Tradera. Är ju inte snällt mot den som la vinnande budet och sedan ej får varan samt att du får dålig kritik på Tradera.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
#33 Får du bud på tradera är det budet bindande. Dvs. även om det är ett halvdåligt bud så måste du ta det, det är vad auktioner går ut på. Om du sen skulle få bättre pris för den av någon på blocket så är du fortfarande tvungen att sälja till den på tradera.
Vad jag försöker säga är, vad du än gör… Sälj den inte via blocket förrän auktionen har gått ut.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Det klart man kan ha annons på både tradera och blocket. Men som de andra säger, så är tradera bindande, vilket inte blocket är. Alltså kan du inte lägga ut en annons på både blocket och tradera, och sedan sälja buren till någon som sett annonsen på blocket. Den som vinner auktionen på tradera ska då få buren.

Mvh Stephanie 

okej.. vilken tur att jag aldrig la ut en annons på tradera då :P

Men får man bestämma ett startbud?
Annars så kan ju någon säga '4 kr' :P
Och om hon nu hade satt in den på båda sidorna och någon på blocket hade köpt den, så hade hon ju bara kunnat säga till någon kompis att gå in och bjuda typ 1500, så ingen lägger över det :P, för dom vet ju inte om den sen köper den..
#38 :) Hehe… man skulle tro att det skulle ha funkat så men hade hon gjort det så hade hon varit tvungen att betala provision till tradera på 1500 kr och det skulle inte varit så kul… + auktionens fasta kostnader :)
Varför skulle man få betala 1500kr i provision? Vad är dte förresten?
Inte 1500 kr i provision utan en viss procent på försäljningspriset, i detta fall 51 kr + alla engångsavgifter för auktionen :)
Vill man inte ge pengar till tradera för något som man inte sålt via tradera så ska man inte lägga bluffbud på sina egna auktioner :) Det kallas dessutom budtrissning och är inte tillåtet
du kan lägga ut på både blocket och tradera. men svarar någon på blocket att de vill ha den och någon samtidigt bjudit på tradera så måste du ta den på tradera då det är bindande men inte blocket.
däremot om någon från blocket vill ha den och du inte fått bud på tradera kan du radera annonsen på tradera och sälja till den via blocket.
ja du kan ange utropspris(startt summa) kan även ange köp nu pris om du vill ha en snabb aktion om någon vill köpa snabbt. kan även ta ett reservations pris att om ingen bjuder över det så vill du inte sälja buren.
tex utropspriset sätter du på 5:- men reservations priset sätter du 25:- på och kanske köp nu sätter du 20:- påeller nått ;-)
jag är tradera nörd
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.