hjälp.
Jo så här är det. Jag har en rått pojke sedan ett tag tillbaka. Pajas heter han. Han satt tillsammans med en förut men dom går inte ihop längre. Pajas går ihop med alla förutom just den pojken. Iaf jag har nu fått hem en liten bebis på 7 veckor så inte pajas ska sitta själv (han gjorde tills hans skada läkt och myco. var borta) men ja vet inte om dom inte går ihop eller om det är jag som är mesig. Pajas ska putsa lillen och han små piper för pajas är lite hårdhänt. ska jag bara låta dom hålla på? Den lilla är så liten så han kanske inte kan säga ifrån när han inte vill och Pajas är verkligen pedantisk. Hjälp….
Båda har även ett litet handikapp. Pajas är enögd och lillen har tre fötter och en stump.
Så länge ingen skadas så är det ingen fara. Ibland kan de äldre uppfostra yngre lite tufft, men man ska inte hålla på och lägga sig i om det inte är allvarligt. Går man emellan hela tiden så drar det ut på hela introduceringsprocessen.
Jo då är det jag som är mesig. Hehe jag är bara så orolig efter olyckan med Pajas så. Pajas gör även så att om lillen är på Pajas tröja han har fått så tar han lilln i skinnet och bär undan han och då skriker han

#3 Låter som han bara gör som mammor gör när de uppfostrar :)
Ja jag vet inte vad han sysslar med. Han är lite märklig, en liten Pajas :P Han är jätte go när dom är ute i sängen och ränner men det är den tröjan värnar så om. Får väl ta ut den elr tvätta den och se om det hjälper :P

Jag tycker Pajas är alldeles för hård mot den lille killen :(
Så där uppfostrar inte en normalt och vänligt sinnad råtta någon bebis.
En råttmor som har bebisar som är yngre än 2 veckor kan bära sina bebisar från ett ställe till ett annat.
Den här bebisen är 7 veckor och skall inte bäras alls av någon annan råtta.
Nej det är just det som gör mig orolig. Han är lite hårdhänt och ska bära och butta bort lillen ifrån sin tröja. Kan nog typ bara strunta i att hatröjan där men ändå.
Nu sitter dom tillsammans i en helt ny bur och Pajas fick behålla sin trtöja och stumpen fick med sin handduk så det var bådas lukt. Inte för att dom har vågat gå ner för den stora stegen än men det lär dom sig nog. Dom har tillgång till vatten och mat där dom är nu vilket är en korg som är insatt. Pajas putsar lillen och hjälper han klia sig när de kliar på den sidan stumpen är. ÄR SÅ GLAD!!! =D

#8 hjälper han honom att klia sig!? Gud vad sött :D
Jepp, elr det ser så ut. Det är jätte krångligt för lillen att klia sig med stumpen så han blir helt galen. Då är Pajas där och hjälper till, lillen går och lägger sig framför Pajas ansikte som om han typ ber om att få blir putsad och kliad. Dom är underbara. =) Nu slipper Pajas sitta ensam nå mer