BRÅTTOM!!!!
Jag ska nu skriva typ som en liten notis i skolan. Uppgiftern heter källkritik. I min lilla fakta notis ska jag väva in en lögn som ska verka så trovärdig som möjligt. Självklart valde jag att skriva om råttor då de är mitt största intresse. Vill ni hjälpa mig? Kom på en riktigt trovärdig löng man kan väva in i denna lilla fakt notis. =)
? Någon?
oj va spännande :D haha tänk om man själv fått sånna uppgifter i skolan, suck. Ska fundera på en bra lögn, måste väcka den där klumpen i huvet bara…den man tänker med :P
Hihi okej. =)
kan ju hitta på nått om att dom används som minråttor i africa eller nått, att dom sniffar upp minor och visar vart dom finns, haha.
ne det va fan svårt haha, du ska alltså gömma in det i all san fakta och dm ska leta reda på vad som itne är sant eller vad?
du kan ju ta lögnen om att råttor kan leva o må bra med spån ;) hahah
eller ta något riktigt sjukt som att man har användt råttor till att hitta guld eller något då råttorna alltid har dragit sig till guld och man kunde hitta dem på ställen där det fanns guld. >Eller något flumt sådär :9 haha
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
men gp råttor används ju för att hitta minor :P
#6 haha e det sant :-D

men säg att råttor är otrolig osmarta och dumma djur!
eller att när råttan är glad så fiser den, :P
eller att råttor är som ödlor, dom tappar svansen när dom blir rädda. (eller visst tappar ödlor svansen när dom är rädda? lr viissa iaf.)
Eller skriv nåt om att det är råttorna (inte deras omgivning/bur) som luktar illa :P
Du kan välja något mer "allmänt känt", vanliga missupfattningar, om råttor. T ex att råttor sprider sjukdomar, bits osv.
Hmm okej.
#4 Nja jag ska bara verka så trovärdig som vanligt. Vet inte om han ska leta upp vad som är sant. Men det ska iaf verka trovärdigt. =)
Kanske man ska klämma in att de låter illa när de sover, typ ngt djud de har för sig. Hmm?? De är så mkt svårare än vad jag trodde.