Erkännande...
Jag måste erkänna att jag har lite bebisar här hemma, precis som för daisymink är de ifrån pottsorken o hennes rymningsbenägna råttor.
Det var inte speciellt planerat att komma därifrån med en hona o bebisar men jag kunde inte låta bli att följa mitt hjärta (älskar mamman, som fick namnet First Wish för att hon har något som ser ut som en etta i ansiktet)
Iaf så finns det 8 små knyten, några av dem är rikigt stora nu vid 2½ veckas ålder. Det var tio ifrån födseln men en dödfödd och sen en som jag aldrig fick någon klarhet i hur den dog.
Mamman är varigated mm och pappan är antingen champagne phantom masked/ blue hooded eller black eubk mm, jag har uteslutit en kandidat till pappa då han är black eubk rex och ingen av ungarna har blivit rexade.
Jag vet ingen bakgrund om råttorna,m då de inte är mina ifrån början och jag vill ha mamman och kunde inte få hem henne någon annan gång förutom då vi tog hem daisyminks hona.
Det jag kan skriva om mamman är hennes temprament. Hon är väldigt nyfiken, speciellt nu när de har fått en stor bur, hon sitter gärna med på axeln men är fortfarande väldigt blug o lite skygg av sig när händerna kommer fram, men inga tendenser till att vara aggressiv, det var lite i början med ungarna men nu är det fritt fram att ta ut dem och kela med dem, inga problem bara hon får vara med o hålla koll på allt - på avstånd eller på axeln. :) Jag tror det är mest för att hon inte har blivit så mycket handhållen på sitt förra ställe.
pappan vet jag som sagt inte mycket om i nuläget men det håller jag på att reda ut. (och hoppas att jag lyckas)
Ja vad finns det annars att säga, Jo - vikt kommer när min nya våg börjar fungera *morr* o alla kommer reggas i SRS *självklart*
Avelsförbjud kommer jag skriva i köpeavtalet då det inte finns någon klarhet i föräldrarna på rätt sätt.
Men om någon är intresserad av en liten bebis så hör av er :)
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar

usch va söta !! <3<3<3

jättesöta, var nog bra att du tog hand om mamman. Hoppas innerligt att du hittar bra hem till dom små! Vet inte pottsorken mammans ålder åtminstonde`?

Naaaw vilka sötnosar… som Dd sa, pottsorken måste väl iaf ha lite uppgifter på mamman.
Vad har mamman för färg, varigated vad? Har du ngn bild? Ju mer du kan få reda på mamman desto större chans har du att lista ut pappan…
Lycka till nu med de små liven…

Åhh, pannfläck!
Hon har verkligen en etta i pannan :D
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Visste ni att de troligtvis var tjuvparade när ni köpte dem?
Hon är en black iaf det bruna på nosen vet jag inte om det är rostning, eller blixten.

Vilka goknyten! Trevlig presentation! :) Tur att det inte blev så himla många ungar, trots allt.
Lyckats kolla kön osv än? Har hört att det är lättast att se kön när de är riktigt små. Sen ser man ju självklart bra när de är runt 4 veckor och hanarnas pungar börjar synas. Var noga med att sära på dem i tid nu bara så det inte blir fler parningar! Så lätt hänt..
Älskar mina stora små vänner..
Jag håller på å reder ut könsdelningen ;) sist jag kollade var det 3 hanar o fyra honor (+ en outvecklad som är jätte sen som det inte syns på)men jag är ju inte 100 på det här med kön så jag ska kolla igen i morgon o ta hjälp av en bekant.
nehe, här ska inga mer ungar bli till ;P haha
Vänligen
Sofia

Menar du att både du och daisymink fick med er dräktiga honor utan att veta om det? Eller visste ni att de kanske var tjuvparade?
Hoppas att du hittar (bra) hem till alla bebbisarna, återkom med bilder snart!! Är lite bebissjuk här :D
Sa inte daisymink att hon hade haft sin i 3v, så då visste hon nog inte det i alla fall.
vi visste om en smitning men inget mer..
jag är glad att jag fick hem henne då jag vill att dom ska få bra hem.. visst jag är inte erfaren men det är därför jag är glad att ni är här!
// Vanessa

#13 du kommer nog ta väl hand om dem, du har ju gjort grundlig forskning här inne de sista veckorna! Massor av kärlek och goda råd från veteranerna här inne klarar biffen vettu! 
ohh inte bara här, läst på alla rått sidor som finns.. haha ähh ni är bäst! 
// Vanessa

Det löser sig nog! Mata, mata, mata är nog regel nummer ett iaf!
Älskar mina stora små vänner..

Shiit vad söta XO
Är dom kvar? :)
alla utom två, för dom är miiina :) haha
// Vanessa
haha,ja som sagt alla utan två flickor. :) finns två flickor o två pojkar kvar!
Vid 2½ veckas ålder vägde de mellan 40 o 56g o imorgon ska de vägas igen :)
Vänligen
Sofia

#19, okej :D
Orkar du skicka bilder på flickorna som är kvar? Till: Swea.flupsi@hotmail.com
Hur gammla är dom idag? Och var finns dom isåfall att hämmta?
Jag ska köpa 2 flickor till hade jag tänkt.. Fast igentligen till våren :/

Jag kom på att du förresten inte behövde skicka bilder, kan ju ladda upp dom här (a)

Jättesöta!
Flera kort, flera kort, flera kort…!!

Men guuuuuuuuuuuuuuuuuu vad gärna jag vill ha flickorna, Speciellt den första :)
Hur gammla är dom? :D

#26: MEI WANTZ!!!! <3333333333333
men sofiiia, den fösta flickan är väl min ??
// Vanessa

Om inte daisymink ska ha den så mejla mej då.
Finns det ingen flicka kvar? Eller är den sista kvar eller?
jag kommer nog bara ta en tjej, sofia har inte lagt in alla bilder på bebisarna än.. så jag tror det kommer finnas 3honor till salu och 3hanar om sofia behåller en..
// Vanessa
jo, då vet vi det :) ska försöka få ordning på bilderna idag
Vänligen
Sofia

#23: Black capped mm
#24: Black variegated mm eller black striped roan, svårt att se på bilden
#25: Black capped mm eller black variegated mm, har den fläckar på ryggen?
#26: Blue capped mm
#27: Black striped roan
nej 25 har inga fläckar på ryggen. :)
Tack för hjälpen :) 
Vänligen
Sofia
eller jo den har fläckar på ryggen (jag kollade fel bild) haha
Vänligen
Sofia

Ok, då är det en black variegated mm! :D
Helt otroligt söta små saker <3

Vart finns dom? Super fina:)

jättesöta…men kommer de inte å bli roans av dem tro du?

Nja, jag vet inte om de blir roans då det inte finns roan i släkten (mamma o pappa).
De finns i linköping :) Pm:a gärna så kan du få köpa :P
Vänligen
Sofia

få no lugna mig lite har redan nya på G,
men de va jättesöööta allefall!