Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 380 ggr
UpptagetNamn
0

GP råtta.

jag har nårra frågor om dom, ska eventuellt köpa det ^^

1. Kan man regga dom i srs?
2. Hur långa blir dom?
2. Hur mkt väger dom?

& har för mej att det finns GP iFokus? Länk isåfall?

Nicciz
0

Om du söker under artikelfliken så finns det en toppen artikel om GP skriven av Dorkey, där finns säkert några svar iaf

Och nej man kan inte registrera sina GP i SRS :)

gulzebra
0

SRS är för tamråttor så som Nicciz säger kan de inte reggas där.
De blir ungefär 60-80 cm långa totalt, om jag inte minns siffrorna fel. Min grabb är ca 75 cm lång iaf…
Honor brukar hamna på 1,5 kg, hanar på 2 kg. De kan dock väga allt mellan 700 g-3 kg.

GP-råttor finns inte på iFokus. Däremot finns forumet GP-hörnan, http://gpr8.cjb.net.
Det har funnits planer på att starta en GP-sida här men det blir troligen inte av iom brist på sajtvärd… Utan däremot kanske ett iFokus för udda/exotiska djur, om vi kan hitta en villig Sajtvärd och om ifokus-ägarna kan tänkas vilja ha en sån sida här :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

zickan
0

jag är hemma en vecka och ska packa fram till 8feb. finns på widerkrantz@hotmail.com om du vill fråga lite :-)

mest läsbarinfo kan du hitta på zoonen.com under gp-listan. där finns det flertal länkar till flertal personer med gp som skriver om egna erfarenheter. hittar även listan på flertal gp ägare som marie/agnes försöker samla så man vet lite hur många och vem som har en.

#700g?? det var pytte lite. vem väger bara så lite?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

gulzebra
0

#3: Ingen aning, ingen som jag känner till. Såg det på nån utländska sida. Antar att det är ovanligt iaf :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram