Råttor iFokus

Råttor

Etikettpyssel-leksaker
Läst 2207 ggr
Ittna
0

Vilka växter?

Hejsan! Hur vet man vilka växter man kan ställa in i buren åt råttisarna?

För jag skulle vilja ställa in några. Blir ju mycket mysigare oxå . hehe :)

Mymlan
0

De skulle bara se vackra ut i några minuter om ens det..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Ittna
0

Ja , men det är väl kul för dom att leka med oxå..

Mymlan
0

Man kan göra egna bluff växter. gren utifrån, trä på lite skivade morötter, gurka, papaya, zuccini ja, anv fantasin, du kan även hänga frukt/grönsaks tråd/ståltråd på grenarna där de är tjocka.. Halv kokosnöt kan hängas upp.

Med detta har de nått att göra ett tag och får jobba för få godsakerna.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Ittna
0

Okey. Tack för tipset. :)

Bim
0

Vad skojj det där lät..

En fråga; (jag VEEET jag är jättedum!!:P) Vart får man tag på tjocka kvistar nu? Det är ju vinter! :O vartvartvart?? (a)

RatLover
0

Det går väl att köpa grenar på djuraffärer ;)

Ittna
0

Finns det något mera än kattgräs man kan ställa in ?

Bim
1

#6 jahaa.. Opps XD

Allamej
0

#8, bara för att det är vinter så försvinner inte grenarna i naturen heller… man blir bara lite kallare och blötare när man ska införskaffa dom

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Bim
0

jag veet.. Men jag gillar inte kalla blöta pinnar.. Och möglar inte dom??   *Kalla mej blond* ;P

Allamej
0

:) Kalla blöta pinnar blir varma torra pinnar efter ett tag i värmen :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Bim
0

Haha, då vet jag! Tackar tackar :P

Jeeey
0

Någon som vet hur man kan få tag i pinnar om man bor bland en massa betonghus? Förr kunde jag bara gå ut i trädgården men vet inte vart jag ska gå nu Fundersam

Allamej
0

Sök efter en skogsdunge… så länge det är lövträd och inte ceder eller körsbär så är väl det mesta ok :)

Jeeey
0

Okej, tack, ska jag leta reda på :) men finns det några särskilda regler gällande att plocka grenar från träd på allmän plats?

Allamej
0

Säkert massor men om det är mörkt och ingen ser dig…  (Nej jag skrev inte det där)

Jeeey
0

Skrev vad?? Skrattande

UpptagetNamn
0

oj, jag plockar grenar mitt på ljusa dagen där alla går förbi XO Inte konstigt att folk glor när jag står där & bryter..

det viste jag ju inte enns om..

gogogo
0

alltså, vem fan är så dum så dom inte fattar att grenar finns på TRÄD?! *var kan jag hitta pinnar, det är ju vinter* hallå hahaha xD shit.. :P

Ninja
0

Örter (i krukor som finns i grönsaksdisken på affärer) går vanligtvis bra att ha i buren. Basilika är ett exempel på växt som är nyttig och ofarlig!

TienMu
0

#20 basilika…mums….de ha ja inte ens tänkt på att de kan gilla…..de ska testas…

Pony
0

Hmm.. undrar om man kan odla egen basilika? ^^

UpptagetNamn
0

Håller med #22, kan man odla ege? :D
Och vad köper man annars basilika ^^?

Pony
0

På kruka i mataffären! Men det är lite dyrt enligt mig (iaf som 1 minutssysselsättning i en råttbur, hehe)

Ninja
0

Ja, men hon undrade ju om vad man kunde ha för växt i buren.. ska man ha en riktig växt så lär man nog punga ut lite, eftersom oavsett vad det är för något så kommer den inte vara hel och fin särskilt länge. Jag sa ju aldrig att det var ekonomiskt heller, utan gav bara ett förslag som svar på frågan. ;)

Pony
0

Så sant, så sant!

Men jag tänkte.. man kanske kunde göra en större odling basilika billigare hemma? Eller odla en jäkla massa gräs helt enkelt hihi.. det är mysigt med lite grönska i buren. ;)

Ska försöka ta reda på det!

Ninja
0

Det är inte helt ovanligt att man odlar egna örter, tror t o m jag har sett fröpåsar för såna saker. Har man bara gröna fingrar så!

Allamej
0

Odla basilika är lätt, så fröna enligt anvisningarna på påsen och sätt en plastpåse dom du gör små hål i över så att fukten håller sig

Jag odlade mycket örter och grönsaker när jag var med sambo.

Pony
0

Ja!!! :D Det ska jag lätt göra!
Tackar för tipset!

gogogo
0

är murgröna giftigt förresten? :s

Terato
0

Här har du en länk om växter utifrån som råttor kan äta.

http://home.swipnet.se/~w-77537/mmatvaxt.htm

Och här har du en lång lista på farliga och ofarliga växter krukväxter: (bokstavsordning)

http://www.giftinformationscentralen.se/AlphaList_vaxt.asp?CategoryID=6231&pAlpha=B&pDisplayType=1

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

LeTigre
1

Angående regler för att plocka pinnar så är det tillåtet att ta nedfallna grenar och kvistar i naturen men du får inte bryta av dem av träden.

Finns gott om kvistar som blåst ner odyl så har du inga egna fruktträd du kan klippa sönder kan du säkert hitta ändå.

SamanthaJones
0

åk till en återvinningsstation där man kan lämna in grenar! :) Men var noga o kolla så det verkligen är ifrån frukträd :P

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar