Lekar
Vad brukar du och dina råttor ha för lekar?
Jag brukar leka på flera sätt, några är
- lyfta upp dem i överkroppen, ruska dem lätt och sedan släppa ner dem - de blir överförtjusta och poppar omkring
- tittutlekar
- leta godis på mig

- Jag brukar kittla dem så dom poppar runt helt tokiga i sängen :D Ääälskar deras små ryck!
- Sen pussleken med mat i min mun
Kanske inget avanserat men men ;) Ska pröva å se va dem kan tycka om en liten uppbygd labyrint av videofilmer

hihi…poppar omkring….

vilken bra tråd!
min pojkvän "attackerar" ena råttan (bara hon som gillar det) genom att lägga handen över huvudet och dra bort den mothårs.. typ fångar huvudet.. hon älskar det och "poppar runt", hon kan inte hålla sig länge ifrån handen utan ska fram igen och busa..
#0 måste testa att ruska lite och se om hon gillar det också.. håller du dem som vid "häng"?

- Kasta dem i sängen. Det blir ganska höga kast! De älskar det och springer tillbaka och vill bli kastade igen!
- Reta dem och pilla dem i nackan tills de försöker ta tag i mina fingrar och jagar mig. När de får fast mig brukar de putsa mina naglar. :)
- Tittutlekar förstås.
- Låta så puttinuttigt jag bara kan och trissa dem så att de bara måste klättra upp på mig!
- Godislekar, dvs, de ska klättra , hoppa, krypa under för att få godis.
#3 Det där känner jag igen! Haha, så gör min pojkvän också.
Älskar mina stora små vänner..

#4 måste vara en kill grej med andra ord.. hi hi.. ska prova att kasta runt dom lite ikväll.. de brukar vakna en stund runt denna tiden:)
glömde
- jaga aktivitetspinnen
glömde
- hinna dutta dem på pannan innan de flyttar huvudet
Brottas med handen. Ungefär som råttungar gör när de leker. Då munnas de och skuttar omkring i soffan i tokryck för att sen komma tillbaka för att fortsätta.
Leka jage, dra handen över golvet och putta till råttan och dra bort den igen. Efter ett par gånger fattar de galoppen och knuffar tillbaka för att sen springa undan. Denna lek brukar roa länge om de e på rätt humör.

#5 Hmm meeen så gör jag med….. hahaa jag kanske har för mycket testosteron *asg*
Mina råttor är så olika :D Så leker olika med dom ;P
Roland: knuffar omkull och brottas med ena handen
Kjell: I princip samma som Roland men med kanske ett finger då han är så liten, eller så leker vi med mitt hår ;P
Vilhelm: Lägger på rygg o kliar på magen huuuur länge som hellst :D Min mysråtta ^^
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Minas favoritlek är att de får jaga någonting, typ om jag drar någonting längsmed sängen om det är där vi är, de bryr sig inte om vad det är bara de får tag i det. En variant på det som dom också gillar är att man har någonting i ett snöre, räcker med en papperlapp, så håller man den så att de inte når den så får dom springa och jaga och skutta. :P