NEEEJ! :'(
Min söta lilla Flingan har fått en knöl på halsen :'( Om inget går att fixa av vet. så måste hon tas bort…
Hon är den råttan som jag har fått mest relation till, hon trivs supermycket med mig och nu kanske hon försvinner pga en jädrans knöl :'( Jag har haft en råtta innan som vi fick lov att ta bort för hennes knöl vart jättestor…
Min lilla Flingan
Alltid så snäll… (På bilden har hon ej knöl)

nej vad tråkigt.. hoppas det går bra!
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Håller tummarna att allt går bra,
Men riktigt tråkigt :/
Tack, jag hoppas att det också går bra :( Hon mår ju bra liksom, men när knölen blir stor så är det ju inte skojjigt…
Är du säker på att det inte är en abcess eller svullen lymfkörtel?
Hmm… det vet jag inte. Det är iallafall en knöl… Är abcess och svullen lymfkörtel "snällare"?
Kolla om det är en svart prick eller verkar finnas ngt typ i mitten av knölen! Min råtta fick en knöl, och jag fick panik, men när jag tittade närmare så fanns det ett gammalt (?) litet sår på knölen.
Så det var en varansamling, och ingen tumör eller så.. han fick medicin och blev bra igen! :) Titta efter vetja!
Lycka till!
Har kollat, men inget där :/
Den är liksom lite hård. Mamma tror att hon inte går att rädda. Knölen sitter typ vid strupen… :'( *gråter floder*
Alltså… en tumör i sig är inte farlig på det sättet. Den tar näring från råttan och kan bli för stor så att råttan får svårt att röra sig. Många råttor får tumörer som inte påverkar de nämnvärt. Och skulle det vara en lymfkörtel eller abcess så är det bara att gå till veterinären 
Så ta inte ut något i förväg!

Mvh Stephanie 

Håller med #8, måla inte fan på väggen nu. Även om det skulle vara en tumör betyder ju inte det att hon lider av den nu eller kanske ens på länge. Kan du inte försöka få ett kort på knölen så att erfarna råttägare kan bedöma om det är en tumör eller om det kan vara en abcess eller svullen lymfkörtel?