Råttor iFokus

Råttor

Etikettlänkar
Läst 859 ggr
UpptagetNamn
0

Stor bur :D

Gabb
0

Jag har mailat på den men inte fått något svar än :/

UpptagetNamn
0

Finns det inte ett telefon nummer med? :]

Gabb
0

Äsh, jag väntar lite :P En ny bur är inte akut, behöver den inte förrns i höst ;)

ballunge
0

Det är jag som har den annonsen ^ Jag har svarat på ditt mejl : )

UpptagetNamn
0

#4, Fin är den :D

Gabb
0

#4 Såg det nu :)

Ladyinred
0

Fast den e ju lite liten till en gp..

Gabb
0

#7 Jag tänkte ha den som en extrabur till råttorna när jag kommer hem över loven och så. :)

Ladyinred
0

Ja jag menade inte att du skulle ha den till en gp, men det stod i annonsen att den var passande till en sån.

ballunge
0

Jag menade att man kan ha den till gp, men då om man har den öppen precis som till illrar. Min kommpis har en gp råtta. Hon har ett helt rum som den får vara i sen så har hon en sån bur, men den är nässtan alltid öppen. Det är ju upp till var och en vilken bur man väljer :)

gulzebra
0

#10: Men buren i sig passar inte en GP så att skriva det blir bara… Fel. Falskt liksom. Falsk marknadsföring, kan det räknas som det? Falsk marknadsföring är olagligt…

Det är som om jag skulle annonsera ut en gammal hamsterbur som en kaninbur, för att jag haft just en ständigt öppen hamsterbur till en kanin. Men det gör jag inte, för en hamsterbur är inte lämplig som kaninbur.

Det finns mycket okunskap om GP-råttor och många inser inte vad GP-råttor kräver. Att skriva att en så liten bur passar utmärkt till en GP är inte bara falskt, det sprider okunskap också. Okunskap som leder till att GP-råttor som hamnar hos okunniga ägare far illa av det. Sån okunskap som gjort att det redan nu är många GP-råttor som omplaceras.

Personligen skulle jag inte köpa buren ens om jag ville ha den just för att det skrivs att den passar en GP. Jag vet inte om det är fler som tänker likadant där men är det det så kan du förlora köpare på det lilla ordet.

(för övrigt så är buren för liten för kaniner också, de ska enligt lag ha en bur på minst 100*50 cm i yta, om det är dvärgkaniner - annars ska de ha större. Till marsvin passar den inte heller. Tvivlar starkt på att den passar iller också, de ska väl inte ens ha en bur…)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

gulzebra
0

Min GP skulle för övrigt inte ens kunna ligga raklång i den där.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

UpptagetNamn
0

#11, Men hon har troligtvis inte hafft GP så hon kanske inte visste det :)
Men ballunge, du kan ju tänka på att säga det om någon ringer på den & ska ha den till GP, om det inte går att ändra då?

gulzebra
0

#13: Sunt förnuft och logik måste man inte ha en GP för att ha…

Har för övrigt redan skrivit till henne på zoonen för ett tag sen och påpekat ang att den inte passar GPs iom att hon har samma annons där också, men det blev varken en reaktion eller ett svar vad jag har märkt.

UpptagetNamn
0

#14, Okej, det var ju mindre bra .
Men går det att ändra en annons då?

gulzebra
0

Ja, det går. Kostar 10 spänn att ändra på blocket dock O.o

UpptagetNamn
0

#16. aha då är det säker därför.
Aja, jag vet inte X)

gulzebra
0

Det är inte ändrat på zoonen där det är gratis så jag tvivlar på det…

ballunge
0

Jag svarade jag visst på ditt mejl :O

Sen så kan man vissty ha den till iller, många inne på iller iFokus har en likadan. Och måtten är lagliga till kanin :o Det är en som har skrivit det på kanin iFokus! + att den är köppt som Kaninbur

gulzebra
0

#19: Nej, det gjorde du inte…

Nej, den är inte laglig till kaniner. Som sagt, små kaniner (upp till 3 kg) ska ha minst 100*50*50 cm, större kaniner ska ha större burar. Den som påstår att den är laglig för kaniner ljuger eller har inte kollat L80 ordentligt.
Att den är köpt som kaninbur spelar ingen roll. Företagen vill tjäna pengar, de skiter i om burarna är lagliga eller inte. Det ansvaret ligger på djurägaren och inte tillverkaren.