Matmängd?
Hur mycket ska man egentligen ge dom varje dag?
Jag har två små matvrak som gärna äter hur mycket som helst.
/miqan

Jag ger dom fri tillgåg till Torrfoder & färsktfoder på kvällarna, ibland serveras även gröt & sånnt som frukost.

Enligt Grodans mamma ska dom ha en portion som är ungefär lika stor som deras huvud:P
okej, men det är ju bra att ha något att gå på d;

jag har alltid Torrfoder tillgängligt + vatten … sen får dom annan "vanlig" mat en till två ggr per dag….

Det där med huvudstorleken stämmer rätt bra på mina tjejer, de äter ungefär en matsked var av färskmaten, men jag brukar låta kvällsmaten stå kvar (om det inte är något som blir råäckligt snabbt) över natten och då äter de oftast upp allt.

Huvudstorleken stämmer inte på mina, dom äter ungefär 3 huvuen. 
Men beror inte det lite på hur mycekt de rör sig? en som är ute lite behöver inte lika mycket som en som är ute länge..
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar

Tror som samantha, Mina är ute jätte mkt & äter som flodhästar här hemma :)
haha mina äter mycket mer än bara en huvudstorlek :D dock så få de springa av sig några timmar varje dag också

JAG måste ha matmonster isåfall Mina får ca hundra gram var iaf mellan 7-900g per bur dem äter lika mycket som hunden på 55 kg och det är bara om det är mat de tycker mindre om det finns kvar vid frukosten

Haha, jaa jag menade ju inte att de vräker i sig all mat på en och samma gång… men de får ju frukost och frukt oxå varje dag… så de ca hundra grammen var är bara blötkvällsmaten och den är lik förbenat slut vid frukost. Och jag har ändå problem med att få upp dem i vikt..

#13 Du får pudra maten med sånt där bodybuilder-proteinpulver :P

#15 kopierar in ett viktschema som nicciz skrev i en tidigare tråd (hoppas det är ok nicciz)
1 vecka = ca 10 gram
2 veckor = ca 30 gram
3 veckor = ca 50 gram
4 veckor = minst 60 gram
5 veckor = minst 80 gram
6 veckor = minst 100 gram
2 mån 150-200 g - här skiljer det sig från linjer till linjer hur mycket och hur fort de växer
3 - 4 mån 200 - 350 g - honor stannar lätt på 350 gram och växer sedan kanske 10 gram i månaden eller nåt
hanar 5-7 mån 350 - 500 g
hanar 8-12 mån 500 - 800 g -ibland kan de väga upp mot och även över 1000 g detta är ytterst ovanligt i svenska linjer och brukar ofta tendera till fetma.

Jag vet faktiskt inte hur mycket mat mina får, jag fyller en skål och där blir alltid rester, skulle det vara slut när jag kommer in sent på natten innan jag ska sova, får dom mer. Sen på morgonen får dom frukost.