Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 923 ggr
Daisymink
0

gudrun, forts..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

skriver en ny tråd där ni får följa bebisarna..

Gudrun födde alltså idag den 21januari 15 bebisar men en av dom var dödfödd så 14 st små liv ligger i huset och piper just nu. från att jag fick henne hade hon nästan gått upp 100g, troligen mer..

här är en bild på mamma gudrun och sina bebisar..

// Vanessa 

Daisymink
0

precis efter dom kommit ut, därför lite blod, men allt är borttaget och rent nu..

// Vanessa 

Daisymink
0

alla 14 bebisar

// Vanessa 

Daydreams
0

det är bra om du låter Gudrun med bebisar vara ifred nu i början, bara ge henne en massa mat och kolla snabbtå där inte ligger ngn död unge:) Lycka till och Grattis till bebisarna.

Daisymink
0

ja det gör jag :) vad är bra mat för en diande mamma ?

// Vanessa 

Daydreams
0

proteinrik och fet mat, bra fett då dvs som avocado, nötter, häll på lite kallpressad olivolja i maten, välling med ägg i, rå äggula, kokt ägg, kyckling, fisk etc etc

Daisymink
0

ok, tack :)

// Vanessa 

Ninja
0

.. och så självklart massor av grönsaker så att de får i sig ordentligt med vitaminer och antioxidanter. Välling och barngröt är också bra att ge.

pralin
0

vad tror du att det blir för färger, hårlag och öron? :)

Daisymink
0

mamma gudrun tror jag dom kom fram på ett annat forum att hon var amercian berkshire mm. vet inte om mm står för mink eller något men det är iaf färgen hon är :) rexad, toppörad 

eftersom jag inte vet vem pappan är, antingen en black hooded eller en mörkare brun/svart rexad kille.. men jag hoppas inte på det då jag inte vill ha dubbel rexade bebisar.. tror det blir toppörad hela kullen.. ska titta lite smått idag.. kommer visa mer bilder och så, så ni får följa kullen :)

// Vanessa 

TienMu
0

ojoj..sånna småttar då…..ere bra å kolla på dom så där tidigt?

nä min råtta fick bebbar våga ja inte kika in i huset förren efter ett dygn…..å ja peta inte på dem förren efter 3 dar….Förvånad

verkar som om jag har överdrivit rejält då el?

Grattis till Gudrun!

Daisymink
0

nae fick lov av några på forumet att titta en gång, nu blir det lugnt på två dagar :)

// Vanessa 

TienMu
0

aha :) hoppas allt går bra nudå,å att alla klarar sig! ……vet du vem som är pappan?

galet söta va de alla fall……fast de e rosa ;)

Daisymink
0

hehe läs #9

// Vanessa 

TienMu
0

#13   Generad  Ojoj så pinsamt av mig……

*letar efter en lucka i golvet* ;)

Daisymink
0

haha ingen fara..

massor pip i buren nu, mys :)

// Vanessa 

Daydreams
0

american berkshire mm är missmarked dvs att hon inte har korrekt teckning enligts Srs. Men det står inte för färgen:)

Daisymink
0

aha okej.. såhär skrev dom om gudrun:

Den andra råttan har en konstig teckning, ser ut som en hooded med bred sadel och bläs. Kanske att man kan kalla det för american berkshire mm pga bläsen? Fast de ska ju vara vita på hela undersidan, hon ser ut som en riktigt bra hooded framifrån förutom bläsen. Så jag skulle säga antingen american berkshire mm eller hooded mm. Någon annan som har något bra förslag? Färgen är mink i alla fall. Är hon kanske rex också, lite svårt att se på de suddiga bilderna… Hon är ruskigt söt!

// Vanessa 

Ninja
0

Den är ju alldeles för mycket tecknad för att vara ambk.. väldigt mycket silvrering också så jag funderar på om hon inte är en striped roan? Har du någon annan bild på henne?

Reklamfritt
0

tkr hon ser väldigt mkt ut som ngn typ av striped roan … iaf på den bilden …

Daisymink
0

har ett par där det tyvärr är i färgen sepia på kameran men det kanske går bra ändå om ni bara ska se teckningen..

ähh här får ni ett par..

// Vanessa 

Daisymink
0

// Vanessa 

Daisymink
0

..

// Vanessa 

Daisymink
0

och en ny på bebisarna.. Dag 2

// Vanessa 

Ninja
0

Ok, definitivt ingen striped roan iaf. Men jag tycker inte ambk heller, isf en ofläckig variegated.. Fundersam

Nutiz
0

Mink variegated mm eller hooded mm…

Daisymink
0

nya bilder på bebisarna idag, alla kommer bli svarta troligen husky/striped roan eller am bk. rexade eller förhoppningsvis inte dubbel rexade.. mamman är rex och störst troligast pappa med.. kommer skriva en annons snart men om någon är intresserad redan nu får ni jätte gärna höra av er så berättar jag allt!

3 dagar gamla..

// Vanessa 

Daisymink
0

oj dom är ju 4 dagar, herregud vad tiden går snabbt :)

// Vanessa 

SamanthaJones
0

o nu är de en vecka de små liven :)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

[Malin3033]
0

vill se biiiilder!

Daisymink
0

nu har vi vägt och kollat kön, vet inte teckningen men vi gissa eubk & ambk men säg till om det är fel. temat är sagan om ringen. 1 vecka gamla idag :)

• Bri,15g hona, Svart, rex, vitatassar, mage + svanstipp
  • Frodo 16g hane Svart, rex, vita tassar, mage + svanstipp
  • Legolas 17g hane, rex,svart, bläs, vitmage, vita tassar, halvsvanstipp
  • Moria 18g hona rex, Svart, vitatassar+mage+svanstipp och haka.
  • Palantir 17g hona, rex Svart, vitatassar+mage+svanstipp
  • Aragorn 17g hane rex, vitmage+tassar,svart svanstipp
  • Minas Thirit 16g hona,rex svart,bläs, vitatassar+halvsvanstipp
  • Edora 17g hona,rex.svart, kraftigbläs vitatassar, halvvitsvans
  • Pippin 16g hane, rex vitmage+haka, vitatassar, vitsvanstipp
  • Eowyn 16g hona,rex vitmage,tassar + kanske vithaka
  • Gandalf 16g hane,rex Vitmage,tassar + svanstipp
  • Bilbo 17g hane, slät, svart, bläs, halvsvansvit+tassar+öron
  • Edoras 17g hane,slät, vitmage+svanstipp+haka+tass
  • Samwise 17g hane,rex vitmage+tassar+svanstipp,vithaka

skrev ner exakt så ni kan säga vad dom är.. har bestämt mig för att registrera dom så är ni intresserade hör gärna av er..
bilder kommer imorgon igen..

// Vanessa 

Daisymink
0

glömde säga att alla är toppörade..

// Vanessa