orolig!
Eftersom jag tror att twini är på väg att få klumpfot så har ju jag fixat iordning buren med tidningar och en handuk över.. men nu har twini börjat vingla i buren och utanför buren vad kan detta beropå? Han kanske vinglar i buren bara för att tidningarna och handuken är lite ojämna men utanför buren? där det är golv. Jag märkte det faktiskt nyss, för han fick vara ute lite för att jag skulle fixa buren. Och han vinglade nästan hela tiden när han gick :(
början på snedskalle kanske? eller en tumör i hjärnan som påverkar balansen. Gå till vet! är mitt råd
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar

Ta råttan till vet. direkt, är det snedskalle så bör en komma till vet. så fort som möjligt.

Var det förresten den råttan som var 3½ år?
nej.. Han e 1 år å 3 månader ungefär.. Men eftersom jag har skola imorrn så kan jag ju inte ta honom på direkten men jag ska ringa imorrn när jag har kommit hem och beställa tid! tack för hjälpen :)
Men om han har snedskalle måste han avlivas då?? märkte just att han har huvet lite på snedden :( :'(

#5, det beror på, snedskalle kan komma sej av olika saker,
Jag har hafft en snedskalle råtta som jag tog direkt till vetten, dom skrev ut en medicin & hon är helt okej i dag! :) Hon är fortfarande en anig sne, & ho kan tillexempel inte simma när jag badar dom, antar att hon har sämmre balanssinne, men sålänge hon inte lider så stannar hon på jorden.
Men när du är hoss vetten så kommer du troligtvis få recept på troligtvis 2 olika mediciner som du ska kombinera (kanske bara ett), sen så är det bara att följa medicineringen noga, vänta & se!
Men tänk på att om när du ringer vetten imorrn & det kanske bara finns tid på tidigast en vecka fram så är det bättre att ta akut tid, eftersom tidsfrågan har storbetydelse när dom har snedskalle.
Lycka till. 

Ursäkta stavnigen förresten.
#6 Okej! vad bra då behöver jag inte oroa mig att han måste avlivas imorrn om det skulle vara så :) tack tack!
vad bra att det gick så bra sig för din råtta :D

#6, Nej, fast det blir ju eventuellt möjligt om hon inte blir bättre, men bara du tar henne till veterinären så fort som möjligt somsagt så ska det nog ordna sej får vi hoppas :)
:D
Du har en veterinärklinik i Upplands Väsby http://www.vasbyvet.nu/ - Jannis Lundgren där har tagit emot många råttor under åren
Jag har fått en tid där hos jannis kl. 11:15 :) Så ska nog åka snart.
Tack för hjälpen och så :D :D
åh, vad bra! ska hålla tummen!

Jag håller med tummarna :D
Lycka till.
Nu har han fått baytril tror jag det heter… Veterinären hoppades på en vanlig infektion bara så om det inte blir bättre så får jag åka dit igen och få ngn annan medecin :)

#14 Bra :) Hur länge ska hon mediceneras? :]
#15 2 ggr om dagen i 10 dagar (:

Okej, :) Men sa inte vetten något om bumbelfoten?
nej.. jag sa att han hade början till det men hon sa inget bara okej.

#18, Okej :)