Kattgräs
Jag såg att det fanns något som heter kattgräs som man kan så. Tror ni att råttor uppskattar det?
Jag har inga råttor än. Men jag länktar så tills jag ska skaffa! :)

Sökfunktionen så hittar du en tråd om kattgräs.
okej tack :)

Ja, man kan ge dem kattgräs. Jag brukar plantera kattgräs i en burk och när det växt upp en bit så ställer jag in den till råttorna och de älskar att gräva runt i det och äta av det. :)
Men om du vill få det lite billigare så köp vanliga havrefrön och plantera. Kattgräs är nämligen havre. :P
jaha det visste jag inte! D
Det tror jag att jag kommer att testa för det blir både fint med grönt i buren och dessutom om det är ätbart och kanske roligt att leka med :)

Ja, men det kommer nog inte vara fint så länge. :P Mina råttor förstör en burk kattgräs på bara några minuter. :P
haha oj ;D Dom hade nog några roliga minuter men det känns kanske inte så fint om man har lagt ner lite pengar och vård på gräset. hihi
Jag brukar köpa kattgräs på DollarStore för en tjugolapp, det är riktigt uppskattat, att gräva i och att äta :)

Men asså köoper man bara nå havreflingor och sen planterar man dom och vattnar?
Nä inte flingorna, de e krossade så de går nog inte att gro dom. Men nu så säljer de väl fågelfrö lite var stanns. Och det e ju i regel havre och solrosfrön…

finns färdig burk me kattgräs att köpa på ica…..ba kolla djur avdelningen…..ba öppna skaka om å vattna å voila! efter nåra dagar har du ett fullfjädrat kattgrär/råttgräs som de små vandaliserar på ca 2-5 min….mycke kul…..lite halvjobbit å städa buren sen bara….

Men om man ska plantera själv vilket jord ska man använda?

hmm…vet inte….men de finns säkert nån bra gjord…..lite riskabelt bara om de råkar vara nå kvalster i gjorden som angriper råttorna sen….
Jag köper ej kattgräs, tar bara hel havre och sår, det blir havregräs samma som kattgräs, och man får mer än den lilla ask man köper. Har man ej hel havre hemma så känner man en hästägare eller har ridskola där man bor så kan man fråga om man kan få en 1 - 3 liters påse med havre.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

men vad sår du havren i?
Du kan så i jord..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Den båden man blandar med vatten & skakar om..
Lägger man dom inte i en bur med jord också? Eller lägga man bara ner fröna i en burk med vatten?
När jag köpte kattgräs för en massa år sen så var det bara frön i en pappkartong, typ. Vattnade och så växte det. Samma sak när jag groddat alfalfafrön, då ska fröna ligga i blöt lite grann, sen lägger man dom i en burk.. utan jord.

#17 vad är alfalfrön? kan dom äta det? Vad någonstanns får man tag i det?
Alfalfafrön att grodda finns att köpa i hälsokostaffärer, samt i många matbutiker.